شناسه خبر : 79065
سه شنبه 04 آذر 1399 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران بدانند

خودرویی که به دست جانبازان نمی‌رسد

فاش نیوز - از ضرورت های زندگی جانبازان برای حضور در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و درمان به ویژه جانبازانی که دچار عارضه جسمی حرکتی هستند خودرو است. جانبازانی که دچار مشکل  جسمی، حرکتی هستند و  قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیستند، به همین منظور داشتن خودرو از ضروریات زندگی آنان محسوب می شود.

افزایش میانگین سنی جانبازان که نیاز درمانی آنان را نیز افزایش داده است مزید بر علت است. متولیان امر در بنیاد شهید و دولت باید متوجه این امر باشند که داشتن خودرو برای برخی از جانبازان حیاتی است. با نابسامانی که در سال های اخیر در نظام توزیع خودرو داشته ایم و افزایش روز به روز قیمت آن امکان تهیه خودرو  توسط جانبازان با توجه به مشکلات معیشتی آنان امکان پذیر نیست و اجرای قانونی که سال ها مورد بی توجهی متولیان امر قرار گرفته بسیار ضروری به نظر می رسد.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در تاریخ ۲ دی ماه ۹۱ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است، بیش از ۷ سال تصویب این قانون می گذرد. در ماده ۴۵ این قانون آمده است:

 دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسھیلات لازم را برای تھیه خودرو مناسب برای کلیه جانبازان پنجاه درصد ( ٥٠ %) و بالاتر و آن تعداد از جانبازان بیست و پنج درصد ( ٢٥ %) الی چھل و نه درصد ( ٤٩ %) که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند، پیش بینی نماید.

تبصره ١ - آن تعداد از ھمسر و فرزندان شاھد و آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته میشوند میتوانند از تسھیلات موضوع این ماده استفاده نمایند.
تبصره ٢ – آیین نامه چگونگی واگذاری، میزان تسھیلات، کارمزد و میزان کمک بلاعوض توسط بنیاد

و معاونت برنامه ریزی و نظارت راھبردی رئیس جمھور تھیه و به تصویب ھیأت وزیران خواھد رسید.
جانبازان و سایر ایثارگران مشمول ماده ۴۵ بیش از ۷ سال است که در انتظار اقدام مسئولین در خصوص واگذاری خودرو هستند لاکن دریغ از حرکتی از جانب آنان.

گویا این خودرو توان حرکت به سوی جانبازان را ندارد. تبصره ۲ این ماده بنیاد و سازمان برنامه و بودجه(معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق) را مکلف کرده است نسبت به تهیه آیین نامه چگونگی واگذاری میزان تسهیلات،کارمزد و میزان کمک بلاعوض در واگذاری خودرو را تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند، اما گویا این دو نهاد متولی به خواب عمیقی فرو رفته اند و ایثارگران را در یکی از ضروری ترین نیازهای آنان  فراموش کرده اند.

جای سوال دارد که آیا تهیه آیین نامه برای یک ماده قانونی که ضرورت آن را همه می دانند و اهمیتش بر کسی پوشیده نیست چرا باید سالها طول بکشد؟ چه پاسخی برای جانبازانی که در انتظار تحویل خودرو خود هستند، دارند؟ آیا در درک نیاز ضروری جانبازان به خودرو با مشکل مواجهند؟و آن را نمی فهمند؟ یا برای قصور تقصیر و کوتاهی خود دلیل دیگری دارند؟ امید است این انتظار بیش از این طولانی نشود و بنیاد و دولت همتی کنند تا این قانون سالها رها شده به سرانجام برسد.

|یوسف مجتهد

اینستاگرام
سلام و عرض ارادت به محضر جناب مجتهد وممنون که پس از ماه‌ها مطلبی در دفاع از جانبازان نوشته والحق والانصاف خودرو یعنی پای جانبازان 70 درصد وحتی جانبازان قطع عضو حال با هر درصدی، جناب مجتهد دوباربه شماره همراه جنابعالی تماس گرفته پیام داده ولی ظاهرا متوجه نشده اید جناب آقای مجتهد عزیز حال که دستت می‌رسد کاری بکن حال که لطف و عنایت ویژه بی نهایت خداوند مهربان شامل حال حضرتعالی شده وبعنوان مشاور جناب آقای مهندس اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده اید، ضمن عرض تبریک که انصافاً شایسته بزرگواری چون جنابعالی که همیشه دغدغه جانبازان راداشته همان جانبازان که بزرگ جانباز انقلاب امام خامنه ای بارها اشاره داشته اندکه همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان خلاصه کنم جناب آقای مجتهد همانطور که بدرستی جنابعالی اشاره داشته درخصوص واگذاری خودرو به جانبازان درحالیکه یکدستتان درید قدرت خداوند بی نهایت قادرمطلق هست به معانی اینست که بادست دیگرتان گره گشای عدیده مشگلات جانبازان باشید لطفاً وخواهشا درخصوص واگذاری خودرو به جانبازان وهمچنین حسب قانون که آمده است سربازان وظیفه وبسیجیان از کار افتاده کلی حالت اشتغال که فقط از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت میکنندپس ازگذشت 30سال سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان خصوصاً جانبازان70 درصد که مطمئنأ جنابعالی خود شاهدید روزی نیست درهمین سایت وزین فاش نیوز تیتر نخورده باشد که جانباز70درصدبه همرزمان شهیدش پیوست پس تا وقتی زنده ایم به دادمان برسید ورنه بوقت مردن آب پاشیدن بر سنگ مزار چه سود، درخاتمه عرایضم صحت و تندرستی همراه با طول عمر با عزت جنابعالی وخانواده محترمتان را از یگانه بی همتاخداوند متعال مسئلت می نمائیم، باتشکر و تقديم احترامات سیدعلی وجمعی از جانبازان 70 درصد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi