شناسه خبر : 79067
چهارشنبه 05 آذر 1399 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عکس تشییع سردار سلیمانی در بین ۱۰۰ عکس برتر

در بین ۱۰۰ عکس برتر خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۲۰ تصویری از مراسم تشییع سردار سلیمانی نیز به چشم می‌خورد

 

چرا عکس تشییع سردار سلیمانی در بین ۱۰۰ عکس برتر رویترز قرار دارد؟ پایگاه‌ها و آزانس‌های خبری هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال اقدام به انتشار برترین تصاویر خبری سال می‌کنند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز ۱۰۰ عکس برتر خود را منتشر کرده است که در بین آنها، تصویری از مراسم تشییع سردار سلیمانی در ایران دیده می‌شود.

این تصویر حلقه فشرده مردم را بر گرد ماشین حامل پیکر سردار سلیمانی نشان می‌دهد.

چرا تشییع سردار سلیمانی؟

بار‌ها در نظرسنجی‌های مختلف از منابع داخلی و خارجی سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از چهره‌های محبوب و پرنفوذ از سوی مردم انتخاب شده بود. او که سال‌ها در جبهه‌های دفاع مقدس، لشکر ثارالله (ع) را در خط مقدم جنگ هدایت می‌کرد، پس از دفاع مقدس نیز فرمانده یکه‌تاز عرصه بین‌الملل شد و توانست با درایت و فرماندهی قوی خود، با تشکیل و تقویت لشکر‌هایی از کشور‌های مسلمان، مقابل تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق بایستد و آرامش را برای منطقه به ارمغان آورد.

او در سال ۱۳۹۵ پس از سال‌ها جنگ و خونریزی در کشور سوریه، پایان کار دولت داعش را اعلام کرد و امروز می‌بینیم جز مقر‌های کوچک تکفیری‌ها و گر‌وهک‌های تروریستی، عملا سلطه داعش و اعوان آن در منطقه برچیده شده است.

پس از شهادت سردار سلیمانی در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد به دست تروریست‌های آمریکایی، جهان شاهد عشق و ارادت مردم ایران و دیگر مسلمان‌های جهان به این فرمانده مقاومت بود. تشییع پیکر او و فرمانده عراقی ابومهدی المهندس در شهر‌های عراق با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد. مراسمی که صحنه اعتراض به این جنایت تروریستی و درخواست مردم برای بیرون راندن آمریکا از منطقه بود.

مراسم تشییع سردار سلیمانی و همرزمانش در شهر‌های ایران صحنه‌هایی بی نظیر را در ۴۰ سال انقلاب اسلامی خلق کرد. مردم از شهر‌های مختلف برای شرکت در این مراسم به تهران، قم، مشهد و کرمان آمدند. آمار‌ها نشان از حضور هشت میلیون نفری مردم تهران در این مراسم می‌داد. مردم با چهره‌هایی مملو از اشک و خشم، سردار خود را به سوی خانه ابدی‌اش بدرقه کردند و یکی از زیباترین حماسه‌ها را طی این سال‌ها خلق کردند. مردم معترض در مراسم تشییع، خواستار خروج هرچه سریعتر نظامیان آمریکایی از منطقه و انتقام سخت خون حاج قاسم شدند، از این رو آن مراسم نه تنها یک تشییع ساده بلکه مراسمی اعتراضی به جنایت‌های آمریکا بود.

حضور گسترده مردمی باعث شد تا طی دو روز تشییع، پیکر سردار تا ساعت‌ها میان سیل جمعیت بماند و عملا حرکت کاروان شهدا را سخت کند. در نهایت پیکر سردار دل‌ها به دلیل ازدحام جمعیت شرکت‌کننده در مراسم خاکسپاری وی، در نیمه شب در محلی که خودش آن را وصیت کرده بود، در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد و سردار رشید اسلام پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه، در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi