شناسه خبر : 79163
یکشنبه 09 آذر 1399 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست بسیجیان پایگاه مسجد حجت با معاون آموزش ناجا

تحلیل سردار جان‌نثاری، معاون آموزش نیروی انتظامی از فتنه ۹۸ در جمع بسیجیان...

فاش نیوز - بسیجیان پایگاه شهید سربندی مسجد حجت، همزمان با هفته بسیج، نشست مشترکی با سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، معاون آموزش ناجا برگزار کردند.

برپایه‌ی این گزارش، همزمان با هفته‌ی بسیج، جمعی از بسیجیان پایگاه شهید سربندی مسجد حجت، واقع در محله سرآسیاب تهران در نشستی با سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، بسیجی باسابقه‌ی این پایگاه و معاون آموزش ناجا حضور یافتند.

در این دیدار سردار جان‌نثاری، معاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، تحلیلی از فتنه 98 را در جمع بسیجیان پایگاه بسیج مسجد حجت(عج) ارائه داد.

بخشی از متن سخنان سردار جان‌نثاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رب الشرح لی صدری و یسرلی امری وحلل  عقده من لسانی یفقهو  قولی ان‌شاءالله.
الحمدلله رب العالمین العاقبه لاهل تقوا والیقین و صل الله علی سیدنا و نبینا ابوالقاسم المصطفی محمد(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم).

هفته گرامیداشت بسیج را به همه شما عزیزان، دوستان و رفقا تبریک عرض می کنم. امروز هم به تعبیری سالروز شهادت خانم حضرت معصومه(س) است و در شب شهادت ایشان قرار داریم. تسلیت عرض می کنم و خدا را شاکر هستم که در این ایام و به این مناسبت، امشب توفیق داریم که در کنار هم در این حلقه صالحین با رفقا دور هم هستیم تا بتوانیم درباره نکاتی با هم صحبت کنیم.

در مورد چهار پنج موضوع قرار شد که امشب با رفقا صحبت کنیم. موضوع‌ شهادت خانم حضرت معصومه(س)، هفته بسیج، چگونگی تشکیل بسیج، اهداف تشکیل بسیج و تکلیف و وظیفه امروز بسیج که پیرامون این باید زیاد صحبت کنیم.

یک بحث هم که بارها به من فرمودند، بحث سالگرد فتنه سال ۹۸ است که به نظرم در یزد صبح های جمعه، سه الی چهار جلسه  صحبت کردیم. آنجا در مورد چرایی، چگونگی و طرح دشمن صحبت کردیم. طراحی برای انتخابات بود اما موضوع  سهمیه بندی سوخت مطرح شد.

دشمن طراحی بسیار پیچیده و خطرناک برای ضربه جدی به نظام جمهوری اسلامی انجام داد. مقطع حساس این طرح یا برنامه را  هم زمان انتخابات در اسفند سال ۹۸ قرار دادند. در آبان ماه وقتی تصمیم بر این شد که سهمیه بندی سوخت انجام شود، بارها در هیئت ها اینها را گفتیم و شفاف تر هم گفتیم، چرا دولت آمد سهمیه بندی بنزین که در دولت قبل سهمیه بندی شده بود را لغو کرد و سیستم ها را از داخل پمپ بنزین ها جمع آوری نمود؟

یک آمار اجمالی را در محضرتان عرض می کنم که این آمار خیلی پیام دارد. موقعی که در دولت آقای احمدی نژاد تصمیم بر این شد که بنزین سهمیه بندی شود، مصرف روزانه بنزین کشور ما روزی شصت میلیون لیتر بود. پالایشگاه های ما در کشور حدوداً شصت میلیون لیتر بنزین تولید می کردند و مصرف ما هم ۶۰ میلیون لیتر بود. یعنی ۶۰میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه تولید می شد،۶۰ میلیون لیتر هم مصرف می شد. بنا بر این شد که بنزین را  سهمیه بندی کنند.

وقتی سهمیه بندی کردند حدود ده، پانزده میلیون مصرف پایین آمد. بعداً یک پالایشگاه دیگری هم ایجاد شد، نهایتاً تولید ما  به ۷۰میلیون لیتر رسید و مصرفمان هم حدود ۵۰ میلیون لیتر؛ بنزین اضافه هم داشتیم. باز هم اینجا یک پرانتز بار کنم که همین الان بنزین در تحریم نیست، یعنی ما می توانیم بنزین را بفروشیم، ارز آن را به داخل کشور بیاوریم و بنزین در چرخه تحریم قرار ندارد.
دولت که  عوض شد و دولت یازدهم وقتی روی کار آمد، گفتند: ما که روی نفت خوابیدیم، کشوری که نفتش مثلاً فلانه، برای چه سهمیه بندی! بنابراین سهمیه بندی را برداشتند. مصرف روزانه ما روز به روز افزایش یافت. پالایشگاه های ما هم آن موقع  ۷۰میلیون لیتر تولید داشتند، کار به جایی رسید که ما وارد کننده بنزین شدیم. در دولت یازدهم، دولت اول آقای روحانی، ۷۰ میلیون لیتر تولید بنزین، مصرف داخلی را نمی توانست تامین  کند؛ ناچار شدند ده، بیست میلیون بنزین هم برای مصرف وارد کنند.
بنابراین  می خواهم از این آمار یک نتیجه بگیرم؛ کار سهمیه بندی سوخت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک کار عاقلانه، دقیق و نحوه اجرای آن بسیار غلط بود. این مربوط به فتنه۹۸ است، اصل ماهیتش فتنه نبود اما تبدیل به فتنه شد.

در نهایت بیست‌وسوم که روز پنج شنبه بود، تصمیم گرفتند و ما از این تصمیم مطلع بودیم. بعداً آقای روحانی در یک جلسه ای بیان نمودند: من خودم خبر نداشتم شما مطلع شدین؟! ما خبر داشتیم. ما آماده باش بودیم برای اینکه تحرکی و مشکلی اتفاق نیافتد، روز جمعه ۲۴ام روز ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود، به دیدار خدمت حضرت آقا رفتیم، مراسم خیلی خوبی هم در حسینیه بود. خدمت حضرت آقا بودیم.

از شب ساعت ۲۴ که سهمیه بندی اعلام شد تا ظهر روز جمعه۲۴ خبری نبود.

ما به بسیج می آییم که یاد بگیریم به پدر و مادرمان احترام بگذاریم، ما به بسیج می آییم که احترام، ادب و دین را یاد بگیریم. نقطه شروع و ورود به بسیج رفتن به مسجد، شرکت در نماز جماعت، رفتن به هیئت و بعد حضور در پایگاه است.

این مثلث حضور در پایگاه بسیج است. وقتی وارد پایگاه می شود، از او می پرسیده می شود که شما چه روزی، چه ساعتی و برای انجام چه فعالیتی می خواهید پایگاه بیایید؟ چرا ما وقتمان را بیخود تلف کنیم؟ پایگاه جای وقت تلف کردن نیست. پایگاه جایی است که بر اساس یک برنامه و جدول در آن حضور پیدا می کنیم . به عنوان مثال شما می گویید که من هفته ای یک ساعت در یگ روز مشخص شده مگه می توانم به پایگاه بیایم. شما یک ساعت برای انجام یک کار مشخص می آیی و بعد از انجام کارت برمی گردی. موقعی هم مثل چهارشنبه شب ها که یک مراسم همیشه برگزار می شد. یکی از بخش های جذاب فعالیت در بسیج، بخش دفاعی و نظامی است که آن هم بسیار  مهم است. بعضی ها  تعبیر غلط و اشتباه می کردند.

خداوند سردار شهید قائمی فرمانده مالک اشتر را رحمت کند که شیمیایی بود و به شهادت رسید. خدمت ایشان در بیمارستان بقیه الله رفتیم و گزارشی که از طرف پایگاه به حضرت آقا تقدیم کردیم و من به ایشان نشان دادم. خیلی خوشحال شدند، خندیدند و گفتند: خیلی خوشحالم. از این پایگاه گزارش دو ساله ۷۴-۷۳ خدمت حضرت آقا فرستادیم.
این موضوع را جمع بندی می کنم؛ بسیج یعنی حضور در عرصه و صحنه هایی که نظام  و انقلاب اسلامی و مردم عزیز نیاز به ما دارند، بسیج نیرویی است که همیشه آماده است و در لایه های مختلف اجتماعی حضور موثر دارند. به عنوان مثال ۳۰ سال قبل که می خواستند طرح قطره فلج اطفال را انجام دهند، از بسیج استفاده کردند که اخیراً حضرت آقا هم به آن اشاره نمودند.

بسیج است که در لایه های مختلف از جمله در صنعت، اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه، کسبه و اصناف مختلف حضور دارد. بسیجی در همه عرصه ها باید حضور داشته باشد.

یک نکته عرض کنم، آن مقطع تلاش ما این بود که خداوند آیت الله قدوسی و سید احمد قدوسی هر دو بزرگوار را رحمت کند، تلاشمان این بود که امام جماعت باید بسیجی باشد که کارت هم داشته باشد. کسبه، مردم و اطراف محل، همه باید بسیجی باشند.

وقتی می گوییم در ۳۶میلیون جمعیت  ارتش ۲۰ میلیون یعنی همه مردم غیر از بچه ها خردسال و افرادی که سنشان بالا است.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi