شناسه خبر : 79190
دوشنبه 10 آذر 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدارنده و پشیمان کننده

با شرایط فعلی که ترامپ روز به روز به درهای خروجی کاخ سفید نزدیک‌تر می‌شود، مجدداً با ترور دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای کشورمان، شهید فخری زاده، دشمن به همان راهکار قبلی برگشته است تا...

فاش نیوز - مدتی پیش بود که آخر هفته‌ها، انفجارهایی در مناطق مختلف کشور رخ می‌داد؛ در حالی که هیچ عاملی بجز گربه‌صفتان وطنی به طور رسمی و غیر رسمی مسئولیت آن حوادث را بر عهده نگرفتند؛ اما کسانی که از این وقایع سود می‌برند مشخص‌اند.

انفجاری که در نیروگاه نطنز رخ داد برای تعویق برنامه‌ی هسته‌ای و مجبور کردن ایران تحت فشار تحریم، به پذیرش شروط دلخواه آمریکا و رژیم صهیونیستی، متحد بی‌آبرویش بود. اما با شرایط فعلی که ترامپ روز به روز به درهای خروجی کاخ سفید نزدیک‌تر می‌شود، مجدداً با ترور دانشمند برجسته‌ی هسته‌ای کشورمان، شهید فخری‌زاده، دشمن به همان راهکار قبلی برگشته است؛ تا ایران را به انجام واکنش نسنجیده وادار کند و از پروژه‌ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی شکست خورد، این‌بار برای داستان‌سرایی و یک کلاغ چهل کلاغ کردن در مجامع بین‌المللی بر ضد ایران استفاده شود.

البته که ترور دانشمند فرهیخته‌ی کشورمان ضایعه‌ای دردناک است؛ اما اقدام به حذف فیزیکی یک فرد، در عوض خرابکاری‌های یک مجموعه و تأسیسات فنی، بیشتر نشان می‌دهد که دشمن ایجاد جو ارعاب و نا امنی را در دستور کار خود قرار داده است.

همانطور که بعضی از سارقان بعد از سرقت، به طور نمادین آچار یا انبری جا می‌گذارند، این آخر هفته‌ها و اهدافشان هم بی‌شک یک سرمنشاء دارند. در خبرها هم از قول سخنگوی سازمان انرژی اتمی آمده بود که «عامل حادثه‌ی نطنز با ترور شهید فخری‌زاده یکی است.» 

رویکرد ایران در ماجرای نطنز، صبر استراتژیک بود که تصمیمی عاقلانه بود و منجر به خنثی کردن حیله‌های دشمن شد؛ اما صبر زیاد هم ممکن است منفعلانه تعبیر شود و دشمن را جری‌تر کند و به اشتباه بیندازد.

در پایان آنچه که به نظر می‌رسد این است که واکنش ایران به این اتفاقات باید بازدارنده و پشیمان کننده، اما در عین حال، هوشمندانه باشد و بهانه‌ی سوءاستفاده دشمن قرار نگیرد.

|محمدیاسین ساقی

اینستاگرام
چی کاشتیم .
چی درو کردیم .

برادر عزیز و بزرگوارم مرتضی خاکپور عزیز ، عرض سلام و ارادت
این کامنت بنده اظهار ادب و ارادت به شما دوست عزیز و جانباز گرانمایه می باشد که پس از مدتهای مدیدی است که از شما خبری نداشتم.
خاکپور عزیز امیدوارم در سلامت و عافیت بوده باشی و این عرض ارادت بنده را پذیرا باشی و بدانی هنوز در قلب و جان من هستی ، برادر گلم.
در پایان در مطلبی که عنوان داشتید ، در پاسخ می توان همین گفت "هر که باد بکارد ، طوفان درو خواهد کرد"
والسلام
جناب ساقی:
وقتی مدیر،وزیر اطلاعات کشور آخوند باشدوتخصصش فقه و اصول و شکیات چه توقعی دارید برای ایجاد امنیت؟!هرکسی را بهر کاری ساختند.مشکل حفاظت و اطلاعات با ترور سردار سلیمانی رونمایی ،بانطنز به ظهور وبا فخریزاده نمود عینی پیدا کرده ما باید کلاهمان را محکم بگیریم باد نبرد.

...
نمی خواهم با شما مخالفت کنم .
ولی :
آخوند جماعت نگهدارنده تر است .
چون بر علیه خودش که کودتا نمی کند .
و خیانت نمی کند .
بشر است و شاید جایز الخطا .
که دعا کنیم هوشیارتر و بخشنده تر باشد .
آمین .
...
شما اخوی رئیس جمهور روحانی رو نگاه کن چقدر باز دارنده است.از اول انقلاب با دروغی بزرگ با عنوان جعلی دکتر در جایگاهی خطیر،مثل نمایندگی مجلس و رئیس امنیت ملی کار کرده و اکنون نیز داعیه مصلح بودن دارد.جناب کروبی و همسر محترمشان یادتان نیست فجایع بنیاد از زمان ایشان شکل گرفته تا کنون.قتل های زنجیره ای و جناب آیه اله مسئولش چطور.جامعه الصادق فامیلی یادتان هست.اغای شهیدی چطور.
جناب خاکپور گرگها یکدیگر را نمی درند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi