شناسه خبر : 79201
دوشنبه 10 آذر 1399 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله موشکی انصارالله به اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی

حمله موشکی انصارالله به اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی در مأرب/ 8 نظامی سعودی کشته شدند

سخنگوی ارتش یمن از حمله موشکی به اتاق عملیات مشترک ائتلاف سعودی در مأرب و کشته‌شدن ۸ نظامی سعودی و زخمی‌شدن ۷ تن دیگر در این حمله خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، ارگان رسمی انصارالله یمن، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که اتاق عملیات مشترک ائتلاف متجاوز سعودی در مرکز نظامی «تداوین» در استان مأرب واقع در شمال شرق یمن هدف حمله موشک بالستیک "بدرP" قرار گرفته است.

ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز جنگ در 26 مارس 2015 علیه یمن از این مرکز برای مدیریت و اتاق عملیات خود استفاده می‌کرده است.

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در  این حمله موشکی موفقیت‌آمیز، 8 نظامی رده‌بالای سعودی کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که این موشک با دقت کامل به هدف اصابت کرده است و بلافاصله پس از این حمله آمبولانس‌ها به مکان اصابت این موشک شتافتند.

از سوی دیگر رسانه‌های سعودی به کشته شدن یک افسر نظامی با درجه سرهنگ2 در میدان نبرد اذعان کردند ولی به زمان و مکان کشته شدن وی هیچ اشاره‌ای نکردند.

سخنگوی ارتش یمن در بیانیه خود به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در صورت تداوم تجاوزات و محاصره  ادامه خواهد داشت و تمامی تحرکات دشمن زیر ذره‌بین و تحت کنترل است.

بر اساس گزارش المسیره، موشک هوشمند بدرP-1 از دستاوردهای صنایع نظامی یمن است که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن قدرت آن و در دقت اصابت به هدف است و علاوه بر آن موشک بالستیک کوتاه‌برد و نوعی پیشرفته از موشک «بدر1» است که برد آن به 130 کیلومتر می‌رسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi