شناسه خبر : 79225
سه شنبه 11 آذر 1399 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه دانشجویان بسیجی دانشکده‌های فیزیک به رهبرانقلاب

بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک هفت دانشگاه تهران در نامه به محضر رهبر معظم انقلاب برای ادامه راه شهدای هسته‌ای از جمله شهید فخری‌زاده اعلام آمادگی کردند.

نامه دانشجویان بسیجی دانشکده‌های فیزیک به رهبرانقلاب

به گزارش خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی هفت داننشکده فیزبک دانشگاههای تهران در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب در پی حادثه ای که بعد از ظهر غم انگیز روز جمعه هفتم آذرماه اتفاق افتاد اعلام کردند: جا دارد ابتدا این ضایعه را به شما و پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا فدا خانواده محترم شهید و ملت بزرگ ایران تسلیت درست کنیم. ترور ناجوانمردانه یکی از نوابغ خوشنام دانش هسته ای و دفاعی کشور دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده قلب همه دلسوزان انقلاب اسلامی و علاقه‌مندان پیشرفت آبادانی ایران عزیز را به درد آورد.


۴۰ سال از انقلابی که در ابتدا در ذهن و دلهای مردم مومن جوان زن و خون شهدا و فداکاری‌های رزمندگان ریشه و مایه استحکام آن شد می گذرد با همه سختی ها و زخم هایی که بر پیکرش وارد شده است همچنان محکم و استوار ایستاده است. سرخی خون شهیدان این انقلاب نور درخشان و حقانیت را بر پیشانی اش حک کرده است.

جوان‌های دورتر از مرزهای جغرافیایی با دست‌هایی بسته و پیکری بی سر می آیند تا آرامش دلهای منجمدمان شوند. این بار هم در این مرز و بوم مزدوران منطقه‌ای و استکبار جهانی خون پاکی بر زمین ریختند خون کسی که عمرش را در مسیر پیشرفت این مرز و بوم گذاشته. بود پرواضح است که دشمن توان تحمل ارتقای سطح دانش و فناوری دانشمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد و از روی استیصال است که دست به حذف فیزیکی می‌زند.

در ادامه باید گفت اجازه بازرسی بی حد و مرز به بازرسان آژانس انرژی اتمی که ذیل تعهدات ما به برجام نافرجام بوده در ترور ناجوانمردانه بعد از ظهر روز جمعه ۷ آذرماه بی‌تأثیر نبوده است. چگونه است در حالی که محققان و دانشجویان داخلی از دیدن تجهیزات پیشرفته این عرصه محرومند اما بیگانگان دسترسی های کامل به اسامی دانشمندان و مختصات تجهیزات ما دارند. ما اعلام می‌داریم در حال حاضر ادامه دادن به این بازرسی ها و ماندن در این توافق پر زیان کار و نابخردانه است و از آن نابخردانه تر تمایل برخی از افراد برای مذاکره مجدد با آمریکا است.

رهبر عزیز انقلاب ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم این شهادت ما را در این راه ثابت قدم و پایه‌های اعتقاد ما را محکم‌تر کرده است خون استاد شهید فخری زاده ملت ما رو بیدار تر کرده است تا با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت فناوری هسته‌ای را بپیماییم و حق خود را به عنوان خدمتگزار ملت شریف ایران در حوزه علمی ادا کنیم. این بار ما دانشجویان در حد توان تلاش می‌کنیم تا مبادا بار دیگر چنان مرداد‌ماه سال ۱۳۹۰ خاطر شما از تشکل‌های دانشجویی و کم‌کاری هایشان در زنده نگه داشتن یاد شهدای هسته‌ای مکدر شود. همچنین در بیانیه گام دوم، شما دانش را آشکارترین وسیله قدرت و عزت کشور دانستید و جا دارد بار دیگر بر این موضوع تاکید کنیم که پیشرفت دانش هسته‌ای کشور قدرت و عظمت را نصیب ایران عزیز خواهد کرد.

ما به عنوان جامعه دانشگاهی کشور به کوری چشم سران استکبار و صهیونیست جنایتکار اعلام می‌داریم که دشمن را برای رسیدن به اغراض پلید خود ناکام خواهیم گذاشت و اطمینان خاطر می دهیم که راه این شهید را در رشته فیزیک و مهندسی هسته‌ای و همچنین در سایر حوزه های علم و فناوری به گونه‌ای دنبال کنیم که جز با ریختن خون ما مانع را مت نشوند. پیشرفت رشک آور ملت بزرگ مان را به رخ دشمنان خواهیم کشاند و چنان داغی بر دلشان می گذاریم که هرگز فکر تخطی دوباره به ذهنشان نیفتد.

شهدا با بال ها های خودسازی علمی و معنوی که فرموده شما بود پرواز کردند و ما ماندیم و مسئولیت هایی که به عنوان دانشجویان انقلاب اسلامی به عهده داریم. از شما دعا جهت ثبات قدم در راه شهدا و نیز شهادت در این مسیر را خواستاریم تا همچون شهریاریها، علیمحمدی ها و فخری زاده ها عاقبت به خیر شویم.

در آخر از خداوند متعال صبر جزیل برای خانواده این شهید بزرگوار استاد شهید محسن فخری‌زاده خواستاریم. اجر صبر خانواده شهدا کم از شهادت عزیزشان نیست.

بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا
بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
دفتر فرهنگی دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi