شناسه خبر : 80096
پنجشنبه 18 دي 1399 , 15:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یوم الله شکست هیمنه آمریکا

موشک‌باران عین‌الاسد چند ساعت طول کشید؟+تصاویر

دشمنان کشورمان به خوبی می‌دانند که اگر یکی بزنند، ده‌تا می‌خورند.

یوم الله شکست هیمنه آمریکا/ موشک‌باران عین‌الاسد چند ساعت طول کشید؟/ انتقام سخت در راه +تصاویر
دقیقا ۳۶۵ روز قبل بود که آسمان و زمین روی سر سربازان و فرماندهان آمریکایی در پایگاه نظامی عین ‌الاسد عراق خراب شد؛ آمریکایی‌هایی که تاوان اشتباه رئیس جمهور خود را دادند. 

بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ بود که ارتش تروریستی آمریکا در حمله‌ای ناجوانمردانه دو تن از فرماندهان محور مقاومت را ترور کرد.

سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو رفیقی که با هم زندگی کردند و با هم جان دادند و به شهادت رسیدند. تاجر آمریکایی حکم ترور این دو را صادر کرد و به خیال خودش خواست بزند و فرار کند؛ غافل از اینکه دوران بزن در رو خیلی وقت است که تمام شده  و جمهوری اسلامی ایران به خوبی این موضوع را نشان داده است. 


به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمله به عین‌الاسد اولین تقابل رو در روی ایران و آمریکا نبود. سرنگونی پهپاد بسیار پیشرفته آمریکا توسط پدافند جمهوری اسلامی ایران  که حریم هوایی را بر فراز آب‌های منطقه‌ای ایران نقض کرده بود و نیز حوادث دیگری از جمله در کنترل گرفتن پهپاد آمریکایی بر فراز ایران و نیز بازداشت ملوانان آمریکایی در تنگه هرمز پس از نقض حاکمیت ایران از سوی آن‌ها همگی مصداق این موضوع است که نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر مردم کشورش و امنیت آنها با احدی شوخی ندارد.


این صابون سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران حتی به تن نوکران آمریکا هم خورده است. زمانی که داعش در اقدامی احمقانه به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) حمله کرد؛ منتظر آنچنان پاسخی از سوی سپاه نبود. در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد و بسیاری از فرماندهان عالی‌رتیه داعش را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.


یا مثلا زمانی که تروریست‌های تحت حمایت آمریکا به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند نیروهای امنیتی کشور این گروهک را منهدم کردند که همه اینها نشان از این موضوع دارد که اگر بزنند حتما می‌خوردند. 

پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق قرار دارد. این پایگاه در زمان حکمرانی صدام قادسیه نام داشت و ساخت آن به پایان دههٔ ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد. الاسد یک باند فرود آسفالت به‌طول ۳۹۰۰ متر دارد و از مهم‌ترین پایگاه‌های مورد استفاده ارتش ایالات متحده در عراق به‌شمار می‌رود. 

 
انتقام سخت و انتقام سخت‌تر
در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد خسارت‌های مالی و جانی بسیاری به آمریکا وارد شد. روزنامه کویتی القبس  در همان روزها در گزارشی نوشت: حدود ۱۶ نظامی آمریکایی در حمله ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق زخمی شده و برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی در عریفجان در جنوب کویت اعزام شده‌اند.


این رسانه کویتی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: زخمی شدگان با هواپیمای نظامی مجهز از عراق به پایگاه هوایی احمد الجابر تحت تدابیر شدید امنیتی منتقل شده اند و به بیمارستان نظامی ویژه نیرو‌های آمریکایی در داخل مرکز نظامی عریفجان وارد شده و عمل جراحی فوری بر روی آن‌ها انجام شده است و همچنان تحت مراقب‌های ویژه به سر می‌برند.


نکته جالبی که در حمله سپاه به عین‌الاسد وجود داشت؛ عدم کارایی سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکا بود که بطور گسترده در اطراف پایگاه های نظامی و سفارت های این کشور به طور گسترده فعال هستند. رأی الیوم در همان روزها نوشت که حمله موشکی روز هشتم ژانویه ایران به پایگاه آمریکایی قدرت موشک‌های بالستیک ساخت ایران را نشان داد و محال بودن رهگیری این موشک‌ها با سامانه آمریکایی پاتریوت را آشکار کرد. تحلیلگران در تعجب هستند که چگونه سامانه‌های دفاعی آمریکایی نتوانستند که موشک‌های بالستیک ایران را رهگیری کنند. 


این کار نکردن پاتریوت در عین‌الاسد داغ دل آمریکایی ها را هم زنده کرد؛ چرا که علاوه بر خسارات مالی و جانی و اقتصادی درون پایگاه، از لحاظ مبانی اقتصادی تجاری هم ضرر کردند؛ چون ارتش آمریکا به شدت روی سامانه دفاع موشکی پاتریوت تبلیغ می کرد و آن را می فروخت که این حمله نشان داد بهتر است تحت تاثیر هر تبلیغی قرار نگیریم، به خصوص نوع آمریکایی آن.

وقتی موشک باران پایگاه حدود سه ساعت طول می‌کشد
فرانس پرس در گزارشی با عنوان «آمریکایی‌ها در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد برتری خود در آسمان عراق را از دست دادند» آورد که لحظاتی پس از شروع موشک‌باران پایگاه عین الاسد از سوی ایرانی‌ها، نظامیان آمریکایی در این پایگاه ارتباطاتشان با چشمان گران‌قیمتی که نقش مهمی در آسمان ایفا می‌کنند یعنی پهپاد‌هایی که عامل برتری هوایی در آسمان عراق است را از دست دادند.


این رسانه گزارش داد: در مرحله اول حمله موشکی در هشتم ژانویه، هفت پهپاد آمریکایی در آسمان در حال پرواز بودند تا پایگاه‌هایی که نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در آن هستند را تحت رصد داشته باشند. در میان این پهپاد‌های عقاب‌های خاکستری از نوع ام کی و-۱ سی مجهز به تجهیزات پیشرفته نظارتی قرار داشتند که قیمت هر کدام از آنها حدود ۷ میلیون دلار است. 


کوستین هرویگ یکی از خلبانان آمریکایی در عین الاسد که ۲۶ ساله است به فرانس پرس گفت: ما انتظار حمله زمینی را داشتیم و از این رو پهپاد‌ها را به پرواز درآوردیم.
فرانس پرس در ادامه با اشاره به اینکه در زمان انتقام سخت موشکی ایران، بیشتر نظامیان آمریکایی که تعداد آن‌ها ۱۵۰۰ نظامی بود در عین الاسد بودند و از دو ساعت قبل پس از هشدار از سوی فرماندهان خود در پناهگاه به سر می‌بردند، آورده است که ۱۴ خلبان در کابین‌هایی برای هدایت پهپاد‌ها مانده بودند تا اطلاعات این پهپاد‌ها را تحلیل کنند.
 

این رسانه غربی در ادامه به نقل از نظامیان آمریکایی آورده است: اولین موشک غباری ایجاد کرد، اما خلبانان در کابین‌های خود ماندند. موشک‌ها یکی پس از دیگری اصابت کردند و چاره‌ای جز تن دادن به سرنوشت نبود. اساساً بر این باور بودیم که کارمان تمام شده است. اما بحران واقعی پس از آن شروع شد. موشک باران پایگاه حدود سه ساعت به طول کشید.


 
این در حالی است که دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که دو ملت ایران و عراق منتقم خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستند و تا عاملین ترور آنها را مجازات نکنند، آرام نخواهند گرفت.

دریابان شمخانی تصریح کرد: ترامپ معترف است ارتش آمریکا با دستور مستقیم او مرتکب جنایت ترور دو چهره درخشان مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس شد. دو ملت ایران و عراق منتقم خون این شهیدانند و تا عاملین آن را مجازات نکنند آرام نخواهند گرفت. انتقام سخت تری در راه است.


و حالا هشتاد میلیون ایرانیِ دلتنگ سردار سلیمانی منتظرند تا زمان انتقام سخت‌تر فرا برسد تا شاید مرهمی باشد بر داغی که ترامپ یک سال قبل بر دلشان گذاشت.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi