شناسه خبر : 80330
دوشنبه 29 دي 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انجمن خادمان و خانواده‌ی شهدای مدافع حرم با سفیر سوریه دیدار کردند

سفیر سوریه بر همه نوع همکاری برای زنده نگهداشتن یاد و راه شهدای مقاومت اعلام آمادگی کرد...

فاش نیوز - هم‌زمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و در نخستین پاسداشت سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، رییس، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم، معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، به‌همراه خانواده‌های شهدای مدافع حرم، با سفیر سوریه در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن خادمان شهدای حرم، در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و اولین پاسداشت سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، رییس و مدیر عامل و اعضای هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم به همراه معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در معیت خانواده‌های مکرم شهدای مدافع حرم، سیدمصطفی موسوی، سیدمحمدحسین میردوستی، رسول خلیلی، محمدرضا جبلی و رزمنده‌ی مدافع حرم، ابوالحسن بیاتی روز شنبه با حضور در سفارت سوریه در تهران، با «شفیق‌دیوب»، سفیر این کشور دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه که با تلاوت قرآن و مرثیه‌خوانی در رثای حضرت صدیقه‌طاهره(س) انجام شد، خادم‌الشهدا سرتیپ جانباز عباس طایفه، رییس هیئت‌مدیره‌ی انجمن خادمان شهدای حرم، هدف از این دیدار را تجدیدمیثاق با آرمان‌های شهدای محور مقاومت و تأکید بر انتظارات و مطالبات خانواده‌های معزز شهدا از دولت‌های محور مقاومت مبنی بر حفظ دستاوردهای کسب‌شده از خون شهدا، و انتقال تجربیات چهل‌ساله‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

در ادامه، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ابراز امیدواری کرد که زمینه برای مشرف شدن خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم به سوریه برای زیارت مرقد حضرت زینب(س) و زیارت محل شهادت فرزندان خود از نزدیک فراهم شود و اضافه کرد که ما هم آماده‌ی میزبانی از خانواده‌های شهدای سوری محور مقاومت در ایران برای زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هستیم.

در این دیدار، شفیق‌ دیوب، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در این مدتی که کار در تهران را آغاز کرده‌ام، با هیئت‌های زیادی دیدار داشته‌ام؛ اما این هیئت ارزشمندترین و عزیزترین هیئتی است که در این مدت دیدار کردم، زیرا نماینده‌ی خانواده‌ی شهدایی است که در سوریه در دفاع از جبهه‌ی مقاومت و ملت سوریه شهید شدند.

وی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهدای مشترک ایران و سوریه خواند و افزود: خون‌‌هایی که ژنرال سلیمانی و فرزندان شهید شما در جبهه مقاومت و دفاع از سوریه ریختند، در راه تحکیم روابط بین دو ملت و جامعه‌ی بزرگ اسلامی است.

وی افزود: ما راه شهدا را تا پیروزی نهایی بر جبهه‌ی کفر و استکبار ادامه خواهیم داد و این پیروزی برای دو کشور ایران و سوریه مشترک خواهد بود و در این عهدمان که وفاداری به خون شهداست، باقی خواهیم ماند و آمادگی همه نوع همکاری در همه‌ی زمینه‌ها با انجمن خادمان شهدای حرم و بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشیم و امیدوار هستیم این نشست‌ها در حوزه‌های کارشناسی تداوم یابد.

شایان ذکر است خانواده‌های معظم شهدای حاضر در جلسه به بیان خاطراتی از شهید سلیمانی و شهدای عزیزشان پرداختند و انتظارات‌شان را در قالب پیشنهاداتی بیان کردند. دکتر عادل مهری، مدیرکل مرکز تشکل‌ها و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر، آمادگی این مرکز را جهت برگزاری همایش‌های علمی نخبگان ایثارگر دو کشور و کشورهای محور مقاومت اعلام کرد.

هم‌چنین خادم‌الشهدا، دکتر حمیدرضا علی‌پور، عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن بر مسئولیت‌پذیری دولت‌های محور مقاومت در قبال خانواده‌های شهدای مدافع حرم تأکید کرد و در پایان قاب خاتم مزین به تمثال شهید حاج‌قاسم سلیمانی و کتاب «روایت عشق از آنان که ماندند» و خلعت خادم‌الشهدایی به سفیر سوریه اعطا شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi