شناسه خبر : 80340
دوشنبه 29 دي 1399 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولیت انقلابی گری را از خود دورنکنید

فاش‌نیوز- این وظیفه خون دل‌خوردگان این سرزمین است که با حراست از ارزش‌های به دست آمده انقلاب اسلامی، پاسداران انقلابی و محافظان ارزش‌های نظام باشند.

 روی سخن با حضرات انقلابی است که دستی بر قلم و قلمی در دست دارند. آیا پرداختن به مسائل فرعی و اموری که هیچ سنخیتی با ارزش‌های ما ندارد، مشکلی حل و فصل می‌کند؟ هر جامعه و شهروندی در ابتدای زندگی باید از خود شروع کند و با شروع از خویشن در تکامل به خانواده و اجتماع و همه جوانب وابسته به این موارد پیش برود تا به جایگاهی برسد که بتواند فرامنطقه ای عمل کند.

 متاسفانه برای تامین معیشت مردم دچار مشکلاتی هستیم و به وضوح می‌بینیم که آنها برای به دست آوردن لقمه نانی گرفتارند. متاسفانه این موضوع، ناهنجاری‌های فراوانی را در جامعه انقلابی و اسلامی ما به بار آورده است و صادقانه بگوییم که 85 درصد مردم در بحث معیشت و تامین نیازهای اولیه با مشکل مواجه هستند.

 متاسفانه تاکنون اقدام موثری در جهت رفع این مشکلات نشده است و گویا مسئولان بر سر جای خود ساکت نشسته‌اند و ما هم به حقوق بخور و نمیر اکتفا کرده‌ایم. با حفظ ظواهر سعی در رشد و ارتقای خویش را داریم و گوشمان بدهکار خواسته‌های سکاندار انقلاب و وصایای شهدا نیست.

 گویا گذر روزمره رندگی را به همه ارزش‌ها ترجیح می‌دهیم و پای خود را بر روی همه ارزش‌ها می‌گذاریم. با یک سکوت و خاموشی مطلق سرمان را همچون کبک زیر برف و مسئولیت‌های انقلابی‌گری را از خود دور کرده‌ایم.

 آن وقت در پرداختن به مسائل فرعی، مثلا از گورباچف سخن می‌گوئیم و از اتحاد جماهیر شوروی سابق بحث به میان می‌آوریم و یا اینکه فراتر از آن به موضوعات واهی پرداخته و ذهن مخاطب را به سمت بیماری سوق می‌دهیم. 

 همانند خارجی‌ها در رادیو و رسانه‌های جمعی به شنونده و بیننده ای که با وجود مشکلات، در خانه نشسته است، از سوی مجری که کره عسل و مربا را زده و چای نبات زعفرانی اش را هم نوش جان کرده مورد خطاب قرار گرفته و برای او از گل و بلبل سخن به میان آورده می شود.

گوینده بدون اینکه بداند مخاطبش کیست از صحنه های باغستان سخن به میان آورده و می گوید: "صبح زیبائی است و نسیم عشق می وزد و طراوت بهاری، پائیزی و زمستانی مشام همگان را می نوازد". در حالی که این موضوع مصداق ضرب المثل "یکی می نالید زدرد بینوایی... شده است.

دوستان خوبم، رفیقان دغدغه مند، هم نشینان شهدا و سربازان امام  راحل و ای کسانی که نزدیک حضرت امام بوده اید، به هوش باشید که گاهی وقت ها خیلی زود دیر می شود. در حالی که این وظیفه خون دل خوردگان هر سرزمینی است که با حراست از ارزش های بدست آمده انقلاب اسلامی، پاسداران انقلابی و محافظان ارزشهای نظام باشند.

منظور این نیست که چرا فلان دوست و یا فلان عزیز پیرامون مسائل سایر نقاط جهان بحث می کند و یا قلم می زند. اما پیشنهاد می کنیم که دوستان ما تا مشکلات داخلی خود را حل نکرده توجه خود را به مسائل خارجی معطوف نکنند.

 قلم زدن در ارتباط با مسائل دیگر کشورها نه روشنگری و نه انقلابی گری است چرا که از قدیم گفته اند "شتر سواری دولا دولا نمی شود". بنا بر این از ابتدا نشده و نمی شود و در این چهارچوب باید شهدا و انقلابی گری را سر لوحه خود قرار دهیم و حجت را بر خود و دیگران تمام کنیم.

 بنا بر این اگر توانستیم این کار را انجام دهیم و به مشکلات کشورمان رسیدگی کنیم و در جهت حل و فصل قدم آنها گام برداریم به یقین خواهیم توانست به مسائل فرامنطقه ایی هم بپردازیم. در غیر این صورت نه کاری انجام داده ایم و نه قدمی درجهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برداشته ایم.

آری حفاظت ار ارزش های انقلاب اسلامی مردانی از جنس باکری، همت، سلیمانی و کاظمی ها می خواهد که از صفر تا صد زندگیشان را از همان ابتدا صرف اهداف انقلاب کردند. بنابراین صرف نشستن پشت میز و یا در کنج منزل و آسایشگاه و نوشتن مطالب و بازی با کلمات مشکلی را حل نمی کند و به قول معروف این عمل نه حسینی و نه زینبی است.

روی سخن را به سمت دوستانی سوق می دهیم که با وجود مشکلاتی که دولت با همکاری جهانگیری،  نوبخت، ظریف، عراقچی، تخت روانچی، صالحی و ... بر دوش نظام و مردم باغیرت وارد کردند، است.

چرا که در برهه هایی از تاریخ همانند فتنه 88 آنها کشور را تا لبه پرتگاه به پیش بردند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکردند. اما این مردم با غیرت بودند که پای در عرصه نهاده و یک بار دیگر آبروی شهدا، امام شهدا و رهبر فرزانه انقلاب را حفظ کردند.

  سخن آخر اینکه این اقدام تداعی گر ایام الله و ارکان اصلی نظام و انقلاب است و الا تاکنون هیچ کدام از مسئولین طراز اول کشور را در مسیر خنثی کردن فتنه ها ندیده ایم. جز بازماندگان ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس که رهبر کبیر انقلاب- این ابر مرد جسور و بسیجی بی ادعا- بارها فرمودند که "تنها قشری که انقلاب و ارزشهای اش را از یاد نبرده همین جانبازان و بازماندگان دفاع مقدس هستند" چرا که آنها یا خود بارها شهید شدند و یا در کنار شهدا میثاقی ابدی در راه پاسداری از انقلاب اسلامی بستند.

والسلام من اتبع الهدا

رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi