شناسه خبر : 80400
جمعه 03 بهمن 1399 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا بنیاد مهرستان واقعا اقدام کرده؟!

جانباز مهرستانی سال‌ها در انتظار کمترین توجه مسئولان

زاهدان - امنیت، آرامش و آسایشی که امروز در جامعه وجود دارد، مدیون رشادت‌ها، فداکاری و ایثارگری‌های خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافرازی است که با اهدای جان و هستی خود از کیان این سرزمین دفاع کردند.

ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های جانبازان عزیز، به‌عنوان اسطوره‌های صبر و استقامت، ایثار، شجاعت و دلاوری در دفتر خاطرات این سرزمین ثبت شده و مایه افتخار و سربلندی است. جانبازی مدال ارزشمندی است که خداوند این نعمت گرانبها را نصیب بندگان پاک و بی آلایش خود می‌کند.

سینه جانبازان گنجینه هزاران حرف ناگفته و خاطره است و کاش ما که آسایش امروزمان را مدیون این عزیزان هستیم، بتوانیم در میان شلوغی‌ها جایی برای دیدار با این جانبازان بگذاریم، هیچ چیز بیشتر از فراموشی، جانبازان را ناراحت و آزرده نمی‌کند.

اما در این میان حکایت یک جانباز اهل سنت مهرستانی، حکایتی از تنهایی و فراموشی است.

عبداله غمشادزهی جانباز ۱۵ درصد شیمیایی ساکن شهرستان مهرستان است که متأسفانه به گواه خانواده اش سال هاست که همه او را فراموش کرده‌اند.

در همین راستا عطا الله غمشاد زهی، فرزند عبداله غمشاد زهی جانباز مهرستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پدر من در ابتدای جنگ تحمیلی جزو اولین نفراتی بود که ندای امام خمینی (ره) را لبیک گفت و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه پدرش به صورت نیروی داوطلب عازم جبهه شده است، ادامه داد: پدر من در جریان دفاع از کیان ایران اسلامی علاوه بر اینکه شیمیایی می‌شود بر اثر موج انفجار هم دچار جراحت می‌شود.

غمشاد زهی افزود: ما تا چه زمان به عنوان وارثان جانبازان شیمیایی سیلی صبر به گونه‌هایمان بنوازیم و چهره پدر من تا چه وقت باید از شرم گلگون باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶ سال است که هیچ مسئول و نهادی حتی سراغی از پدر من نگرفته است.

این فرزند جانباز گفت: پدر من به جهت تأمین مایحتاج خانواده اش در حال حاضر مشغول کارگری است.

رسیدگی به جانبازان و خانواده آنها در شهرستان مهرستان اولویت اول است

غلام علی میر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خدمتگذاری به خانواده شهدا و ایثارگران از جمله وظایف ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: خوشبختانه کلیه خدماتی که در اختیار اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهرستان بوده به همه جامعه هدف ارائه شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهرستان ادامه داد: البته هر چه هم ما به این بزرگواران خدمت کنیم بازهم نیاز به جای کار بیشتری است.

وی گفت: در خصوص این جانباز بزرگوار هم همه اقدامات انجام شده و تقریباً حدود دو ماه پیش با او و خانواده اش تماس داشته‌ایم و پیگیر مشکلات آنها بوده‌ایم.

میر با اشاره به اینکه حتی موضوع کسری خدمت فرزند آقای غمشادزهی نیز از طریق بنیاد شهید به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: البته قطعاً همچنان ما نیازمند کمک‌های جهادی در شهرستان مهرستان هستیم.

گفتنی است، این اظهارات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهرستان در حالی عنوان می‌شود که فرزندان آقای غمشادزهی همچنان بر عدم توجه و رسیدگی به این جانباز بزرگوار که هم اکنون با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید دارند.

همچنین خبرنگار مهر نیز شخصاً برای تهیه گزارش به منزل این جانباز سرافراز رفت و با مشکلات معیشتی و جسمانی وی آشنا شده است که طبق شواهد میدانی قطعاً این خانواده و خصوصاً این جانباز بزرگوار نیازمند کمک هستند.

 

منبع: مهر
اینستاگرام
بنام خدا
هیج رسیدگی نمیشه جانباز 50 درصد شهرستان مهرستان

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi