شناسه خبر : 80478
دوشنبه 06 بهمن 1399 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تظاهرات در ۱۷ کشور جهان به حمایت از مردم مظلوم یمن

منابع یمنی اعلام کرده‌اند که امروز همزمان با تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به تحریم انصارالله از سوی آمریکا، مردم 17 کشور جهان به طور همزمان به خیابان‌ها می‌آیند تا خواستار پایان دادن به جنگ ظالمانه یمن شوند.
همزمان با تظاهرات امروز در یمن برای نشان دادن پایداری و ایستادگی مقابل تجاوز و تصمیم اخیر آمریکا برای قرار‌دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست تحریم‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های متعددی در سراسر جهان به این فراخوان پاسخ می‌دهند و طبق گزارش منابع یمنی، قرار است برای نشان دادن همبستگی با مردم مظلوم این کشور‌، تظاهرات‌ مشابهی نیز به طورهمزمان در ۱۷ کشور جهان برگزار شود. پس از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام جنبش انصارالله یمن در لیست تروریسم واشنگتن، «محمدعلی الحوثی» رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله، هفته گذشته یمنی‌ها را به مشارکت در یک تظاهرات گسترده در روز دوشنبه فراخواند. وی همچنین از «تمام آزادگان جهان» خواست با برگزاری تظاهراتی مشابه مخالفت خود را با تجاوزات آمریکا و سعودی اعلام کنند.
به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، فراخوان‌های برگزاری این تظاهرات ‌در روز دوشنبه، با شعار «جنگ را متوقف کنید»، منتشر شده است تا به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری شود که باید به وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر توقف حمایت آمریکا از عربستان و امارات در جنگ یمن عمل کند.
بنابر این گزارش، ۲۶۰ سازمان در بیش از ۱۷ کشور در بزرگترین هماهنگی بین‌المللی ضدجنگی این تظاهرات را برگزار خواهند کرد و مهم‌ترین مطالبه آنها از دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس، توقف تجاوز به یمن و تسلیح امارات و عربستان، رفع محاصره یمن، بازگشایی کلیه بنادر دریایی و افزایش کمک‌های انسانی به مردم یمن است.
خبر دیگر از یمن اینکه، «محمد عبدالسلام»، رئیس‌هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به ادعاهای «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان درباره صلح با یمن در پیامی توئیتری اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی با متوقف نکردن جرایم خود علیه یمن هزینه‌های سنگینی خواهد داد: «تجاوز به یمن یک جرم است و محاصره این کشور هم یک جرم؛ و ادامه این دو، جنایتی مضاعف است و عجله نکردن ائتلاف جنایتکار برای متوقف کردن جرایم خود، هزینه‌های سنگینی برای آن خواهد داشت.» فیصل بن فرحان پیش از این در مصاحبه‌ای مدعی تمایل ریاض برای صلح با ایران و یمن و ممانعت طرف‌های مقابل در اجرای این امر شده بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi