شناسه خبر : 80508
شنبه 11 بهمن 1399 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت به موضوع خودرو ایثارگران، کم توجهی کرده

دولت در خصوص حق ایثارگران برای داشتن خودرو کم لطفی کرده است. هر چند که اجرای این قانون برای نخستین بار در دولت نهم و دهم کلید خورد.

فاش نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان نمود: دولت آقای روحانی در خصوص حق ایثارگران برای داشتن خودرو، یک مقدار کم لطفی کرده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، فرهاد طهماسبی نماینده‌ی مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری‌های قشر ایثارگر در طول چهار دهه انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی خاط نشان کرد: ما مدیون ایثارگران هستیم چرا که پیشرفت و امنیت کشور و... همه مدیون فداکاری‌های ایثارگران است.

 وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ی ایثارگران در کمیسیون تلفیق برای تصویب قوانین ایثارگری در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 تصریح کرد: واقعا باید بیشتر از گذشته به این قشر رسیدگی شود. من خانمم فرزند شهید است و می‌دانم که این قشر چه سختی‌هایی را تاکنون متحمل شده است.

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درخصوص این سوال که نظر شما در مورد مصوبه‌ی واگذاری هر ده سال یک بار خودرو به جانبازان چیست، یادآور شد: متاسفانه دولت آقای روحانی درخصوص حق ایثارگران برای داشتن خودرو، یک مقدار کم‌لطفی کرده است؛ هر چند که اجرای این قانون برای نخستین بار در دولت نهم و دهم کلید خورد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره‌ی وضعیت تولید خودرو در کشور اظهار داشت: در شرایط کنونی که قیمت خودرو در بازار سر به فلک کشیده و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته، برنامه‌ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت یکی از ضرورت‌های اساسی در کشور است و خودروسازان باید برای تحقق این امر مهم، زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

  عضو مجمع نمایندگان فارس، متذکر شد: به نظر من در صورت تصویب لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 در مجلس شورای اسلامی، وضعیت برای ایثارگران به خصوص در بحث اعتبارات بنیاد شهید بهتر از سال‌های قبل خواهد شد. هرچند که ما در بحث پیشنهادات موضوع مددجوهای کمیته‌ی امداد، بهزیستی و بنیاد شهید را به جد دنبال می‌کنیم و امیدواریم در تصویب نهایی بودجه در صحن علنی، این اقشار بهتر از گذشته دیده شوند.

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تاکید کرد: هدف از واردات، افزایش عرضه‌ی خودرو به بازار و در نتیجه متعادل کردن قیمت‌ها است، بنابراین نباید برای واردات، تعرفه‌ی بالایی در نظر گرفته شود تا خودروی وارداتی از نظر قیمت، توان رقابت با خودروهای تولید داخل را داشته باشد.

  گفتنی است اصلاحیه‌ی قانون واگذاری خودرو به جانبازان 50 درصد و بالاتر به تاریخ 13/10/78 و آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون اصلاح قانون تحویل خودرو به جانبازان به شماره 10131 ت22893 هـ مورخ 16/3/79 و دستورالعمل نحوه‌ی واگذاری خودرو به همسر و فرزندان جانبازان 50درصد و بالاتر متوفی به شماره‌ی 54405/400 مورخ 23/8/85 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و اعلام شد.

 بر اساس این آیین‌نامه، تحویل خودرو به جانبازان50% و بالاتر بوده که چهل درصد بهای خودرو و سود تسهیلات آن توسط دولت و شصت درصد بهای آن، به صورت تسهیلات بانکی (وام (توسط نظام بانکی پرداخت شده و به صورت اقساط 120 ماهه از حقوق جانباز کسر می‌گردد.

  قابل ذکر است هر یک از جانبازان 50% و بالاتر فقط برای یک بار مشمول استفاده از قانون مذکور می‌باشند و واگذاری آن منوط به تامین اعتبار لازم و در حدود اعتبارات وصولی می‌باشد. برابر مفاد آئین‌نامه‌ی اجرایی، نوع خودرو قابل واگذاری، خودرو جایگزین پیکان می‌باشد که هر ساله از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت نوع خودرو جایگزین مشخص می‌شود و در حال حاضر خودرو جایگزین پژو 405 بنزینی می‌باشد.

 نکته: خانواده‌ی جانبازان متوفی 50 درصد و بالاتر که جانباز در زمان حیات 50 درصد و در نوبت واگذاری خودرو بوده و تاریخ فوت یا شهادت جانباز از 19/7/1376 به بعد باشد.(جانباز در زمان حیات 50درصد بوده و ازتاریخ 19/7/1376به بعد فوت کرده باشد)

اینستاگرام
سلام، خیر جناب طهماسبی حسب قانون هر 10 سال یکدستگاه خودرو ساخت داخل با شرایط مندرج در متن قانون آمده است که به جانبازان 70 درصد واگذار گردد، حال شما میگویب دولت پس شمابه اصطلاح نمایندگان چکتره اید مگرامام خمینی (ره) نفرمودند مجلس در رأس امورست چطور برای خوداتون میخواین ازرانتی استفاده کرده باجمع آوری چندامضاء دست وزیر را زیر ساطور برده مگربه وظايفتان آشنا نیستین 90%وظيفه اتان اینه که وقتی دولت به مر قانون عمل نکرد شماهابایستی نظارت بر اجرای قانون وپیگیری تاحصول نتیجه مطلوب اونم درکوتاهترین زمان ممکن خیرشماهم دستتان بادولتیان دریک کاسه میباشد و بس و...
هیچ گربه ای،محض رضای
خدا،،،
موش نمیگیره$$$
هیچکس دلسوزمملکت ومردم نیست!
جزتعداد انگشت شمار!
که به یک گل بهار نمیشه...!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi