شناسه خبر : 81303
یکشنبه 17 اسفند 1399 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمریکا به جنگ کثیفش علیه سوریه ادامه می دهد

با انتقاد از حمله اخیر آمریکا به خاک سوریه؛

یکی از اعضای پیشین کنگره آمریکا تأکید کرد،دولت جو بایدن هم همانند دولت دونالد ترامپ به جنگ کثیف خود علیه سوریه ادامه می‌دهد.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ «تولسی گابارد» نماینده پیشین مجلس سنای آمریکا گفت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور با استفاده از ارتش آمریکا برای اشغال غیر قانونی شمال شرقی سوریه با هدف سرقت نفت این کشور ادامه می‌دهد همچنانکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز به این موضوع با بی شرمی و صراحت تمام اذعان کرد.
 
تولسی گابارد افزود، آمریکا همواره قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

نماینده پیشین مجلس سنای آمریکا همچنین تأکید کرد، محاصره تحمیلی ظالمانه آمریکا علیه سوریه موجب رنج و مشقت میلیون‌ها سوری بیگناه شده است.
 
«ریچارد بلک»، عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا نیز در این باره در گفتگو با شبکه خبری «پرس تی وی» ضمن توصیف حمله اخیر آمریکا به سوریه به عنوان «هدیه‌ای برای داعش»، اظهار کرد: هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشور‌های خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد.

بلک افزود: وقتی آمریکا به نیرو‌های بسیج مردمی (الحشد الشعبی عراق) که به ‌طور عمده در مبارزه با داعش بسیار مؤثر بودند، حمله می‌کند، در واقع به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کمک کرده است.

این سیاستمدار عضو حزب جمهوریخواه همچنین در ادامه با بیان اینکه حملات راکتی اخیر به منطقه سبز در بغداد فقط بهانه دولت بایدن برای حمله به سوریه بود، افزود: حملات آمریکا سرزمین مستقل سوریه را هدف گرفت و کاملا در تناقض با قوانین بین‌المللی بود.
 
وزارت دفاع آمریکا جمعه دو هفته قبل، در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت و مورد حمایت ایران را در شرق سوریه بمباران کرده است.

این درحالی است که رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، سعی کرد به بهانه جلوگیری از حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی در عراق، حمله به شرق سوریه را توجیه کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi