شناسه خبر : 81622
شنبه 07 فروردين 1400 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خوشحا‌لم در راه دفاع از دین خود به شهادت رسیدم

شهید «حسن پاکی خطیبی»در وصیت‌نامه خود خطاب به مادرش نوشته است: مادر جان من پاسدار روح الله یعنی پاسدار روح خدا هستم، پاسدار امام زمان، آری فرمانده ما امام زمان است؛ من خوحشحا‌لم که از دین خود دفاع کردم و به شهادت رسیدم.

 

«حسن پاکی خطیبی» در سال 1345 در محله خطیب تبریز متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و در نهایت در تاریخ 23 آبان‌ماه سال 1363 به شهادت رسید و پیکر مطهرش در تبریز تشییع شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

اینجانب حسن پاکی خطیبی بر‌ای انجام وظیفه اسلامی و برای حفظ گوشه‌ای از وظیفه بزرگ اسلامی‌ که هر فردی باید انجام دهد، وظیفه‌ام را انجام می‌‎دهم.

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموا تا بل ا حیاء عند ربهم یرزقون»

و خیال نکنید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه آن‌ها زنده‌‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

«و الذین جا هدو افینا لنهدینهم سبلنا و ان مع المحسنین»

یعنی آنانکه در راه ما به جان و مال جهد و کوشش کرده‌اند محققا آن‌ها را به راه (معرفت و لطف خویش) هدایت می‌کنم و همیشه خدا یار نیکوکاران است با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌ ایران امام خمینی (ره) و با سلام به رزمندگان اسلام وصیت‌نامه را آغاز می‌کنم.

حضور محترم مادرم سلام عرض می‌کنم اینجاب پسر شما بر‌ای رفتن به جبهه و رسیدن به راه حق و حقیقت دارم آموزش می‌بینم. مادر من به آرزویم رسیدم؛ زیرا فرزندت به درجه شهادت نائل آمد و تو باید از خدا سپاسگذار باشی.

زیرا فرزندت به درجه شهادت رسیده، آری مادر جان آرزوی هر جوان مسلمان است که به این درجه برسد. مادر جان من پاسدار روح الله یعنی پاسدار روح خدا هستم، پاسدار امام زمان، آری فرمانده ما امام زمان است. من خوشحا‌لم که از دین خود دفاع کردم و به شهادت رسیدم.

خواهشی که از تو دارم این است که دنبال جنازه من گریه نکنی و بر‌ای من از تمام دوستان و آشنایان حلالیت بگیری. آری مادر جان تو هم مثل همسر ابراهیم باش که فرزند او را اسماعیل به قربنگاه می‌برد ولی او گریه نکرد آری مادر جان، من عاشق شهادت هستم و شهادت در خون رگ من است.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi