شناسه خبر : 81921
دوشنبه 23 فروردين 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده ایثارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام

یکی از عظیم ترین شرکت های واگذار شده براساس اصل فوق که احتمال می رود با چالشی بزرگتر از شرکت های ذکر شده در کشور مواجه شود به‌نام هلدینگ خلیج فارس...

فاش نیوز - ایثارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام در نامه ای سرگشاده، خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات خود در این شرکت شدند.

ای مسئولین چه در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان ونامحرمان بیفتد ونگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزمره زندگی به بوته فرآموشی سپرده شوند. هرکس قانون را قبول ندارد دیکتاتور است و هرکس درقبال ایثارگران سنگ اندازی و کارشکنی کند به عنوان ضد انقلاب باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.

فرازهایی از وصیت و توصیه های بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره)

 

مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی

نمایندگان محترم  مجلس شورای اسلامی

و روسای محترم  سه قوه

با سلام  

موضوع: جلوگیری از تکرار هفت تپه ای دیگر در پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس برخلاف مفاد قرارداد منعقده

احتراما" مستحضرید مهمترین رکن اقتصادی کشور ما بر اساس نفت و فراورده های ناشی از آن پایه گذاری شده و با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بلاخص تحریم نفت توسط استکبار جهانی، در نتیحه محصولات پتروشیمی از بازار بهتری برخوردار است و برای کشور ارزآوری بهتری داشته اند.

کارکنان صنعت پتروشیمی که خیل عظیمی از آنها از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس می باشند، علی رغم این که در گذشته امورات این قشر به کندی در جریان بود، لیکن با تحولات ایجاد شده و حاکمیت افرادی که از درک جامعه ایثارگری عاجزند، در برابر قوانین مصوبه این قشر نیز سنگ اندازی می‌کنند که بعضا"درحال پیگیری اجرای این قوانین بوده اند.

حوادث ناخوشایند و تصمیمات نابخردانه روح و روان همه کارکنان، حتی غیر ایثارگران را آزرده خاطر کرده که نه تنها آنها را نسبت به مسئولین نظام بدبین می نمایند، بلکه احتمال تکرار جریان بدتری از وقوع حوادث هفت تپه ها را به اذهان متبادر می کند. مزید برعلت اینکه بخشی از زیرمجموعه های نفت که طی اجرای اصل44  قانون اساسی، مبنی بر واگذاری شرکت های دولتی به بخش های خصوصی، متاسفانه بعضی از این شرکت ها واگذار شده نه تنها به اصول و قانونی پایبندی نبوده و در اصل خصوصی نیز نیستند بلکه به اصطلاح امروزی خصولتی هستند و بعضا"براساس حاکم بودن روابط بر ضوابط  واگذار شده اند بطوری که شاهد تعطیلی ها و یا تنش ها و حوادث ناگواری در کشور همانند هپکو و کشت و نیشکر هفت تپه و... بوده ایم.

 یکی از عظیم ترین شرکت های واگذار شده براساس اصل فوق که احتمال می رود با چالشی بزرگتر از شرکت های ذکر شده در کشور مواجه شود به‌نام هلدینگ خلیج فارس می باشد که20 درصد سهام آن مربوط به خود صنایع پتروشیمی و17 درصد آن به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت و 40 درصد آن نیز بنام سهام عدالت است که دولتی‌ست و 8  درصد آن نیز به سازمان گسترش نوسازی تعلق دارد که این هم دولتی‌ست و درصد های دیگری نیز از آن کارکنان شاغل می باشد که حق‌الناس محسوب می گردد.

علی رغم اینکه اکثر سهام این شرکت دولتی بوده و مزید برعلت طبق ماده18-7 قرارداد منعقد بین هلدینگ خلیج فارس و شرکت صنایع پتروشیمی NPC این هلدینگ متعهد گردیده تمامی مصوبات فعلی و آتی شرکت ملی نفت ایران و نیز صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت (در مورد آن دسته از کارکنان شرکت هلدینگ پتروشیمی و شرکت های زیر مجموعه آن که تا تاریخ واگذاری مشمول مقررات اداری، استخدامی و بازنشستگی شرکت نفت ایران بوده اند) در رابطه با پرداخت کسورات بازنشستگی سهم کارمند و کارفرما خصوصا" در مورد افرادی که توسط هلدینگ پتروشیمی و شرکت های زیرمجموعه آن بازنشسته می گردند و همچنین وام های مسکن، اضطراری، صندوق تامین آتیه، عیدی، بن کالای اساسی، عائله‌مندی، حق اولاد، هزینه مربوط به درمان، یارانه استفاده از تسهیلات رفاهی، کمک هزینه مراسم مربوط به فوت کارکنان و سایر تسهیلات اعطایی به انضمام کارمزدهای متعلقه را اجرا نموده و هزینه‌های مالی آن را متقبل گردد.

بر این اساس، هلدینگ پتروشیمی متعهد است به تمام مفاد امور صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان که با صنعت نفت تنظیم گردیده است در رابطه با کارکنان خود و شرکت‌های زیر مجموعه، امضاء و تمامی مفاد آن را اجرا و رعایت نماید. که تمام مصوبه های وزارت نفت از حقوق و مزایا و پاداش ها و... حتی درمان و صندوق های نفت در این هلدینگ خلیج فارس باید اجرا شود.

همچنین علی رغم تصویب ماده قانونی یعنی ماده66 قانون ایثارگران مبنی براینکه تمام شرکتهایی که براساس اصل44 قانون  واگذار شده یا میشوند و یا خواهند شد  یا در برنامه واگذاری هستند موظفند از قوانین قبل و بعد ایثارگران تبعیت کنند لیکن  باکمال تاسف شاهد تصمیمات نابخردانه و چالش‌هایی هستیم که روح و روان کارمندان و خانوادهایشان را بهم ریخته اند.

واقف می‌باشید اگر یک باب خانه را  بفروشند هرگز آن را با اعضای خانه نمیفروشند،مگر اینکه اعضا برده باشند، در صورتی که کارمندان رسمی و سابق شرکت برده نیستند و به استناد قانون هیچ مسئول و مقامی حق سلب آزادی افراد را ندارد و نمیتواند برای فروش آنها تصمیمی بگیرد اکنون کارمندان این مجموعه بالغ بر(5200) نفر کارمند رسمی و بخشی  که از این تعداد حدود(1500) نفر کارمندان ایثارگر و بیش از(2000) کارکنان قراردادی مدت موقت و معین می باشند.

متاسفانه همانند یک فرزند سرراهی با آنها رفتار می شود و هر روز به این و آن پاس میگردند و هر بار یک برنامه ای برای آنها پیاده می کنند، و برخلاف قانون ،اختیار و حق انتخاب را از کارمندان سلب نموده اند،در دولت قبل برخلاف ماده 21 واگذاری های اصل44  با سلب حق انتخاب کارمندان طی یک بخشنامه از طرف وزیر سابق نفت نقل و انتقال کارمندان را ممنوع کردند، حال که پس از سالها تابع قانون نفت بوده ایم و بعضا در شرف بازنشستگی هستیم و بعضا بین 5 الی12 سال دیگر بازنشسته خواهیم شد.

ولی متاسفانه در این بــــرهه حساس و بلاخص نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، هلدینگ خلیج فارس با روشن شدن چراغ سبزها و هماهنگی های پشت پرده در اقدامی مشـــکوک و مخفــیانه و به صورت چراغ خاموش بدون هماهنگی و رضایت کارمندان با طرحی فاقد مطالعه می خواهند آنها را تابع قانون کار نمایند، و طی نامه هایی که سرانجام افشا گردیده (-نامه به شماره19984/1-001 ص پ مورخ18/11/99 به صندوق بازنشتگی و نامه به شماره 19051/2- 001ص پ مورخ7/11/99 به سامانه خلاصه پرونده پرسنلی نفت )به مسئولین صندوق بازنشستگی وسامانه فناوری و اطلاعات پرسنلی نفت با بیان تابع قانون کار شدن به نوعی خواهان قطع همکاری  و فسخ قرارداد البته با مدعی بودن حفظ  صندوق بازنشستگای نفت گردیده اند (که این هم مشکوک است).

حال آیا سزاوار است ایثارگرانی که روزی زندگی و کاشانه خود را رها کرده اند و جان خود را نیز در طبق اخلاص گذاشتند و بجای تحصیل و مدارج علمی و جمع آوری مادیات و مال اندوزی، برای دفاع از این مرز و بوم، در برابر گلوله های سرخ و آتشین متجاوزان به خاک کشور ایران که با حمایت استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار ایستادند و با رشادت های آنها اکنون نهال انقلاب و صنعت نفت به درخت تنومندی تبدیل شده است، اینگونه سردرگم و مورد بی توجهی مدیران هلدینگ خلیج فارس قرار گیرند و بسیاری از مشکلات و مسائل قانونی آنها بی جواب بماند و یا به بوته فراموشی سپرده شود، و از هیچ مرجعی پاسخی  قانع کننده نیز دریافت نکنند؟

 متاسفانه با عدم توجه به ارزش نیروی انسانی بالاخص مجموعه ایثارگران که از موضوعات مهم این هلدینگ پتروشیمی  بزرگ است روند بی توجهی به قوانین و قرادادهای منعقد شده به صورت مرموزانه ادامه دارد. این درحالیست که هلدینگ خلیج فارس می بایستی تابع قانون و مقررات بوده و این امر باعث تضییع حقوق بیش از 1500 ایثارگر (جانبازان، آزادگان، خانواده شهداء و رزمندگان) هشت سال دفاع مقدس شاغل در بزرگترین هلدینگ خلیج فارس و شرکت های تابعه گردیده است؛ و مزید برعلت اینکه کارمندان باید تا زمان بازنشستگی مثل یک مامور به خدمت با آنها رفتار گردد یا شرایط انتقال به نفت را برای آنها فراهم کنند. مطمئنا" عدم رسیدگی منطقی به این موضوع شعله ورشدن هفت تپه ای بزرگتر با ایجاد تنش و چالشی دیگر برای دولت آینده را سبب خواهد شد؛ و علاوه برآن در اجرای قوانین ایثارگران نیز دچار دردسرها و مشکلات متعددی هستیم.

 آقایان مسئول مدیران و روسای محترم سه قوه از همه این مسائل و مشکلات که بگذریم مستحضرید از عوامل شعله ور شدن جنگ‌های داخلی و به قولی "بهار عربی" در منطقه با زمینه حضور داعش در عراق و سوریه و لیبی، علاوه بر اینکه ناشی از مشکلاتی بوده که استکبار جهانی به خاطر تسلط بر اوضاع منطقه رقم می زد، به واسطه عناصر نفوذی و وابستگان به غرب و انتصاب های فامیلی و جناحی با انتصاب مدیران مسئله دار رقم زده شده؛ همانطوری که رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از نفوذ دشمن برای تفرقه در میان صفوف مردم تاکید داشته اند.

 امروز شاهد یکی از مصادیق نفوذ از طریق ایجاد نگرش منفی بعضی از مدیران ناکارآمد در برخی دستگاه‌های اجرایی و اداری نسبت به کارکنان شریف وزارت نفت، خصوصا" ایثارگران هستیم؛ به طوری که برخی مدیران قائل شدن امتیاز برای این عزیزان را تهدیدی برای منافع خود قلمداد می‌کنند و از طرفی در شبکه های مجازی و ماهواره ای و برخی از مدیران، ایثارگران را قشر بازمانده در جمهوری اسلامی معرفی می نمایند که هیچ پشتیبانی در این کشور ندارند و در این وضعیت بی تدبیری در پیچ و خم بوروکراسی حاکم بر دستگاه های اجرایی مورد بی حرمتی قرار می گیرند.

  اما مهمتر اینکه با این اوضاع و احوال وجود مسائل سیاسی و جناحی پشت پرده، خواسته یا ناخواسته به دنبال ایجاد نارضایتی در بین کارمندان این مجموعه تولیدات خاص صنعت پتروشیمی را تحت‌الشعاع قرار می دهند تا کشور با کاهش ارزآوری مواجه شود و هم با ایجاد آشوب و نارضایتی کارمندان در ابتدای تشکیل دولت انقلابی، روند بهبودی در کشور را متوقف و دولت جدید را ناتوان و زمین‌گیر نمایند.

 لذا خواهشمندیم قبل از رخ دادن حادثه ای بدتر از هپکوها و هفت تپه ها، جلوی این اقدام نابخردانه گرفته شود.

شورای کارشناسی ایثارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام

تاریخ:16/01/1400

اینستاگرام
متن نامه منطقی محکم و قانع کننده بود,ولی نوش دارویی بعد از مرگ سهراب است,مدیریت سود جو هلدینگ چهره کریع خود را سالها قبل با کاغذ سهام ترجیعی و تطمیع کارکنان به داشتن سهام نشان داد,نصف سهام هلدینگ در جیب آنها رفت .نصف دیگرش به تامین اجتماعی واگذار شد,حالا پرتغال فروش را در این پازل,پیدا کنید,
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi