شناسه خبر : 81962
سه شنبه 24 فروردين 1400 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از حادثه تلخ برخورد با جانباز بابلسری و حواشی آن

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از دلجویی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز نخاعی بابلسری و بازداشت...

فاش نیوز - برخورد غیرانسانی و خشن یک مأمور نیروی انتظامی با جانباز ضایعه نخاعی بابلسری و پخش فیلم دلخراش این برخورد دور از شأن ایثارگران و حتی نیروهای خدوم انتظامی کشور که بسیاری از خود آنان نیز از ایثارگران و خانواده های آنان هستند، و جریحه دار شدن احساسات عمومی، موجی از تأثر و تأسف به راه افتاد و احساسات عمومی را برانگیخت.

بر پایه گزارش ها، موضوع از این قرار است که یک جانباز نخاعی دفاع مقدس در بابلسر، برای سهولت در عبور و مرورش، از شهرداری بابلسر تقاضا می کند تا از پیاده رو یک راهی را برای ویلچر او درست کنند. چند ماه این امر به تاخیر می افتد تا اینکه با بدنی نحیف، خود دست بکار می شود. اقدام او که هیچ تعارضی با همسایه اش ندارد، مورد مخالفت همسایه قرار می گیرد. مامور نیروی انتظامی که از راه می رسد به جای کمک به جانباز مظلوم و یا حتی سوال از او، با سرباز همراهش به او حمله می کنند و او را به زمین می زنند و با خشونت تمام به دستان او دستبند می زنند تا به پاسگاه کلانتری منتقش کنند که با مقاومت این جانباز و اعتراض همسرش که می گوید او جانباز است و ستون فقراتش مشکل دارد مواجه می شوند؛ و با این حال باز هم به برخورد شدید با او ادامه می دهند و...

پس از پخش فیلم این حادثه ناگوار در شهر و سراسر کشور، افکار عمومی از امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی، مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم بابلسر و نیز سرداران دفاع مقدسخواستار بررسی فوری موضوع و احقاقِ حق این جانباز دردمند و مظلوم شدند...

دلجویی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز بابلسری/ بازداشت اهانت کننده به جانباز نخاعی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از دلجویی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز نخاعی بابلسری و بازداشت فرد اهانت کننده به این جانباز خبر داد.

حجت الاسلام جواد یوسف‌پور در واکنش به برخورد نامناسب با یک جانباز در شهرستان بابلسر با ابراز تأسف شدید از وقوع این حادثه توضیح داد: این اتفاق که متأسفانه صبح امروز در شهر بابلسر رخ داده است موجب تألم و تأثر فراوان جامعه ایثارگری استان مازندران شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بلافاصله شکایت رسمی برای احقاق حقوق این جانباز عزیز را در دستور کار قرار داد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بلافاصله پس از دریافت شکایت، فرد اهانت کننده به جانباز عزیزمان را بازداشت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران خاطرنشان کرد: عموم مردم استان مازندران همواره قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های جانبازان عزیز کشورمان بوده و جامعه ایثارگری و آحاد مردم این استان ضمن محکومیت این اقدام به هیچ وجه اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به هویت جانبازان و ایثارگران گرانقدر کشورمان وارد شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تا احقاق حق کامل این جانباز و برخورد قضایی با خاطیان، این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین از تماس تلفنی سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با این جانباز بابلسری خبر داد و گفت: پس از وقوع این حادثه، مهندس اوحدی ضمن تماس با این جانباز و دلجویی از او ‌دستورات لازم برای پیگیری موضوع را صادر کرد.

 

اقدام دیرهنگام شهرداری بابلسر

طبق گزارش های تکمیلی، پس از جریحه دار شدن افکار عمومی از حادثه ای که می توانست با احساس مسئولیت مدیران شهری اتفاق نیفتد، خبرها حاکی از آن است که پل دسترسی امروز توسط شهرداری بابلسر احداث شد.
همچنین نماینده فرماندار به همراه فرمانده سپاه شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و رییس بنیاد شهید، حضوری از جانباز محترم عذرخواهی و دلجویی کردند.

گفته می شود مأمور خاطی نیز هم اکنون در بازداشت بسر می برد. دراینجا باید یادآور شد که این حادثه هشداری است به مسئولان و جامعه که بر اثر کم کاری فرهنگی و عدم فرهنگ سازی و بی توجهی و نادیده گرفتن حضور ایثارگرانی با وضعیت های خاص در جامعه، و البته عدم آموزش مأموران نیروی انتظامی و دیگر بخش ها در نحوه برخورد و تعامل با این قشر معزز، چنین حوادث تلخ و ناگواری به هیچ وجه دور از انتظار نیست.
 

اینستاگرام
همیشه آخرش اینجوری تموم میشه !!!نوش دارو بعد مرگ سهراب!
باسلام باید این جانباز عزیز از شخس فرمانده نیروی انتظامی شکایت کند وایشان باید پاسخگو باشند چراکه وقتی در تهران یک سرباز با نماینده درگیر مشود سریعآ اقدام می کنند ومصاحبه می کنند وغیره ولی حالا هیچ
از اول اشتباه کرد همسایشو در جریان گذاشت .
از اول اشتباه کرد واسه کسی که ارزش نداره ارزش قائل شد .
از اول اشتباه کرد از شهرداری درخواست کرد .
از اول اشتباه کرد واسه راحتی یه مشت... از جونش مایه گذاشت که الان اینجوری نقش کف خیابونش کردند .
از اول باید از موقعیت خودش کمال استفاده رو میکرد تا دیگرون حساب کار دستشون بیاد .
مودب بودن و مبادی آداب رفتارکردن واسه یه همچین قماشی یعنی باج دادن !!! بچه رزمنده باج نمیده . بچه رزمنده از راه خودش نباید کوتاه بیاد حتی غلط باشه . اگه از اول با در و همسایش محکم برخورد میکرد ، نسق کشی میکرد حالا کف خیابون کمک نمیخواست .
بچه رزمنده باید مثل یه جنگجو از دژ حاکمیتی خودش حفاظت کنه حتی اگه دنیا مخالفش باشن .
حالام باید انقده سفت برخورد کنه تا امیر کشی باب نشه .
حالا که زدن قطع نخاعی شده هنر .... مشتی توام بندازش حبس . ککتم نگزه اگه دل گنده باشی . وگرنه منتظر کتک بعدی باش .
باسلام
این اتفاقات نه قطع میشه نه میشه جلوگيري کرد
برای من هم چند سال پیش افتاد ولی با یک عذرخواهی تمام شد
باید این مسئله برخورد غیر منطقی با یک جانباز در کشور رسانه ای شود تا مامور فکر نکند هر کاری می‌تواند بکند و در نهایت با یک عذرخواهی کار تمام می‌شود
باید قانونی در این مورد مصوب شود تا امنیت جانی برای یک جانباز بی دفاع برقرار شود
حالا که توسط یک مأمور خاطی به شخصیت یک قهرمان ملی جنگ توهین شده و همه ملت دیدند آقای اوحدی تماس می گیرند سپاه و بنیاد و امام جمعه شهرداری...دلجویی می کنند قبلش کجا بودند؟! چرا نیومدند از مسیر تردد این عزیز یک سراغی بگیرند؟!
چرا قبلش حقوق شهروندی را اجرایی نکردند؟!
بجای شو آف وظایف تون را انجام بدهید
با دعوا و هارت وپورت کاری درست نمیشه.ازاین فرصت باید برا اجرایی شدن قانون مناسب سازی استفاده کنید. بنیاد شهید باید برعلیه وزارت کشور در عدم اجرای قانون مناسب سازی در دادگاه اقامه دعوا کنه و تا اجرایی شدن این قانون عقب ننشیند.گرچه میدانیم حرمت امامزاده رو متولی نگه میداره و بنیاد هیچ وقت مدافع جانبازو ایثارگر و خانواده شهید.. نبوده و نخواهد بود.
باسلام سردار بزگوار اشتری فرمانده محترم نیروی انتظا می چرا اگر در تهران به سرباز شما توهین مشود داد شما به اسمان بلند میشود اما اگر همین مامور شما چنینن اقدامی در بخورد باجانباز مظلوم می نماید حداقل محکوم نمی کنید معذرت خواهی پشگش
باید با این مامور خاطی و فرمانده شهرستان شدیدبرخورد شود
سلام متاسفانه هیچ احترامی برای ما ایثارگران قائل نیست نیروی انتظامی ....
همین شهدا و جانبازان بودن که مردانه از شرف و حیثیت کشور و دین دفاع کردن و در حال حاظر به انها به دید یه نان خور اضافی .... نگاه میشود !!!
بنده خاک پای همه همرزمان چه ارتشی و چه سپاهی و بسیجی هستم و تا عمر دارم خودم رو مدیون رشادت های آنان میبینم .
چند وقت پیش موتوری به جلوی خودروی من پیچید و خود را مامور اطلاعات نیروی انتظامی معرفی کرد و مدارک درخواست کرد ! از انجا که نزدیک کلانتری هفت چنار بودم به سرعت خودم رو به کلانتری رساندم و درخواست کمک کردم و موتور سوار هم به جلوی کلانتری امدم و با سرباز درب کلانتری صحبتی کرد و سوار بر موتور شد و رفت !!! من به سرباز گفتم ایشان چه کسی بود و چرا خودش رو معرفی کرده به عنوان مامور جلویش را نگرفتید ؟
که در جواب سرباز به بنده با این سنم گفت حرف نزن !!!
اگه شکایت داری برو دادسرا ....
بعد که من شروع کردم به بلند صحبت کردن که چرا نمیگزاری من داخل شوم و به یه مسئول جریان را بگویم یه درجه دار امد جلو و با برخورد بسیار زشت حرف رکیک که میبریمت و....!!!
من اعتراض کردم و بلند بلند گفتم من جانباز این سرزمینم و تو هنوز به دنیا نیامده بودی من در جنگ بودم و فرزند بزرگم هم سن توست و چرا توهین میکنی ؟ من از شما کمک خواستم و به شما پناه اوردم !!!!
مرا با مشت و هل دادن به داخل کلانتری بردن و دستبند زدن و بازداشت غیر قانونی کردن به اتهام داد و بیداد کردن جلوی کلانتری و حدود یک ساعت مرا نکهداشتن !!!! و شروع کردن به صورت جلسه نوشتن !!!!
هر چی توهین بود نثار من و ایثارگران کردن در یک اتاق که شماها مفت خورید ! سو استفاده میکنید و غیره ...!!!!
که در این حین جانشین کلانتری امد و وقتی ماجرا را فهمید برای دلجویی مرا به اتاق خود برو و اب و چایی جلویم گذاشت و عرض خواهی کرد که اینها جوان هستن و نادان !!!! نمیدانستن شما کمک میخواهی ! جانباز هستی ! و غیره ....
فکر کردن شما قصد نفوذ به کلانتری داشتی !!!!! و به هر صورتی بود با زبان بازی رضایت مرا گرفتن که شکایت نکنم !!!
خیلی راحت چند سرباز و جوان حدود ۲۵ الی ۲۶ شش ساله مرا کتک زدن و توهن کردن و قضیه را ماست مالی کردن !!!
خدا شاهده تا چند روز وقتی به یادم میافتاد گریه میکردم برای خودم و همرزمانم !!!
چند بار خواستم به دادسرای نظامی برود و شکایت کنم اما یاد قولم که به جانشین کلانتری دادم که شکایت نکنم میافتادم ...
به هرحال گذشت ولی دلم خون شد و شکست !!!
بله بچه ای جانیاز و خانواده ایثارگران خیلی بدبخت و درمانده شده اند !!! هیچ کس احترام ارزشی برای ماها قائل نیست !
حالا به جایی رسیده اند به جانباز نخاعی تعرض میشه !؟!؟
خدا آخرو عاقبتمون رو بخیر کته ان شاالله
این گزارش توسط دایی زاده این حقیردراینستاگرام به اشتراک گذاشته شدبادیدن این کلیپ یادم افتادبه روزیکه نیروی انتظامی بدون حکم قضایی وبدون رعایت قانون وشرع مقدس دراولین روزازهفته دفاع مقدس افشانه فلفلی بصورت من حقیروتک فرزندم پاشیدکه همه صورتمان آتش گرفت ومارابه بیمارستان بردندهمسایگان که بعدباتنظیم شکوائیه به دادسرای نظامی وتنظیم استشهادیه محلی وگزارش بیمارستان وتائیدیه پزشکی قانونی به دادسراتحویل دادیم که چندروزبعدجهت رسیدگی به پرونده همراه شاهدین راهی دادسراشدیم که دریک نگاه ناباورانه دیدیم که متهم پرونده اصل پرونده دردستش وجهت رسیدکی به دفترقاضی آمدهمان لحظه فرزندم گفت که آب درهاون میکوبیم وقتی متهم پرونده رامی اوردیعنی اینکه قانونی نیست بعدهامتوجه شدیم که پرونده برگه هایش پشت شمارنداشته گروهبان.... واستوار.... نامه پزشکی قانونی واستشهادیه راازپرونده درآورده بودندهمین سایت فاش نیوزهمین گزارش رادرچ نمودوباالصاق تصویری ازمظلومین آمریکایی وپلیس وحشی آمریکاباتیتربرخوردباجان بازوفرزندشهیدبه سبک پلیس آمریکاهمه مسئولین مشاهده کردندحتی به اشتری هم خودم نامه زدم ولی هیچکسی جوابگونبودوقتی این کلیپ رادیدم اشکهایم جاری شدبرای همرزمم که مظلومانه اماعین یک شیرغرنده جلودوانسان ناپاک روی زمین افتاده وهرچه تلاش میکنندناپاکان که دستهای فرزندخمینی کبیررادست بندبزنندموفق نمیشونداین دستهاروزی آرپی جی میزده روزی گلوله تانک جابجامیکرده روزی برای حفظ وحراست ازناموس ماچه پهلوانی هاکه انجام دادوامروزدردش این است که توسط مجریان قانونی که بواسطه جان بازیش روی زمین میجزخندتحت فشارقرارمیگیردبرادرهمرزمم دایی زاده من چندین بارابرازشرمندگی کردومن هم باهمه وجودم میگویم شرمنده ام دلاور
یک سرباز توسط یک نماینده سیلی میخوره کشور وسه قوه قضائیه، مقننه ‌ و مجریه بهم میریزه ولی جانباز قطع نخاع کتک کاری میشه هتک حرمت میشه با یک عکس مسئله خاتمه پیدا میکند، کسی نیست بگوید مامور ...درجه هایی که رو شونده زدی ثمره ایثار همچنین جانبازانی است که سالهاست بخاطر دفاع از مملکت ، شرف و ناموس تو... سلامت خود را تقدیم نموده اند، آخر می فهمی یک جانباز قطع نخاع چه دردهایی میکشد وچه زحماتی را خانواده متحمل می‌شوند براستی جای تاسف است در کشورهای غیر اسلامی مجروحین جنگی چه احترامی دارند و در کشور اسلامی که جانبازی یک ارزش است در کف خیابان و آن هم توسط نیروی به اصطلاح حافظ این ارزش‌ها مورد اذیت وآذار قرار می گیرد.
بر خورد جد را از خواها نیم مگر میشود کسی که پای فرار ندارد را تحقیر کرد و دسبند زد مگر اراذل گرفته باید تحقیر شود مامور که بفهمد به بچه های جنگ چگونه باید احترام گذاشت
مقصر صاحب خانه اس!
کدخداروببین،،،ده رو بچاپ!!!
تاریخ قضاوت خواهدکرد***
و...
زمانیکه پاهای این جانباز عزیز قطع میشد این افسره بدنیا نیومده بود
نوش دارو بعد مرگ فایده نداره
درود و عرض ارادتی فراوان به محضر تمامی همرزمان 8ساله دفاع مقدس که باتنی مجروح ماندن که هیچ دستگاه دولتی به وظایفش عمل ننموده اند حال فقط با معذرت خواهی و پوزش قضیه تموم شد خیر، نخست با اون خانمی سن دار بایستی برخوردجدی شودکه درکلیپ مشخصه دادمیزنه دستبندبزنیدش اون پیرزن بایستی مجازات بشه، شهرادری بابلسرعذرخواهی نه بایستی اخراج شود واون افسر رو بایستی خلع لباس واخراج نموده وسپس هرکس به سهم خودش مطابق باقوانین جمهوری اسلامی ایران روانه زندان شوند از اون پیرزن همسایه، افسر وسرباز خاطی رو هم زندان وهم به نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان فرستادباکلی اضافه خدمت وسرداراشتری فرماندهی محترم نیروی انتظامی بایستی از طريق سیما ازتمام مردمی که خشمگین شده‌اند وهم از تمامی جانبازان عذرخواهی کند وقول دهد دیگر ازاین اتفاقات نیفتد، حضرات، هموطنان جانباز نه یه معلول عزیزونورچشم جانبازان آیا رواست متأسفانه جناب اشتری عزیز و بزرگوار ازایندست ماموران خوشبختانه اندکند وهمین اندک ها کل نیروهای خدوم وارزشی نیروی انتظامی را زیر سؤال میبرند، حضرتعالی فکر میکنید بایک معذرت خواهی کارتمومه وماجانبازان خصوصاً جانبازان70درصدوحتی جانبازان قطع عضو حال با هر درصدی بایستی دستوردهیدوآماربگیریدونفری 2عدد شوکر، 2تا اسپری فلفل ویک اسلحه کمری کلت دراختیارجانبازان اشاره شده قرار داده بنده حقیر نمی‌دانم چرا همیشه بایستی کاراز کار گذاشته وسپس به جانبازان اسلحه وووو شمافکرکنید یک جانباز قطع نخاع، یک جانباز بی دست وبی پا که درغرب وجنوب کشور جاگذاشته ایم وجلوی اجنی تابن دندان مسلح ایستادگی کردیم وباجسمی ناقص برگشته حال حضرتعالی اینطور فکرکنیدیه جانباز قطع نخاع، یه جانباز قطع عضو درجاده به سفرمیروند دونفری کس دیگه ای باهوشون نیست وسط بیابان برهوت مشگلی پیش آمد خودرودچارنقص فنی شدودراین میان عده‌ای که کارشان خفت گیری درجاده هاست خوب اگرجانبازان وحتی معلولین عزیز و بزرگوار مان اگرمسلح نباشیم چطوری میتونیم ازخود دفاع کنیم ومسائل بسیاری که بایستی کارفرهنگی انجام داده شود چطور وقت دارین درسیما هرروز مسائلی رو هرروزتکرارمیکنیدچرا از دردورنج جانبازان که بخاطر همین شماها ناقص که حتی توان دفاع از خود را نداردنشون بدین چراهرروز بایک جانباز ی درهرجای ایران پهناور نشون بدین مصاحبه کنین ولی لطفاً ای جمله تکراری رانگیدکه شما برای رضای خدا رفته اید خیرحضرات ومردم دوست داشتنی حال افراد قلیلی چون پیرزن همسایه جانباز بابلسری هستندبگذریم ما، ماکه میگیم یعنی شهداء ی والامقاممان، آزادگان صبورمان وجانبازان دردورنج کشیده فقط بخاطر دفاع از شما مردم، ناموستان، سرزمینمان، انقلاب نو پایمان رفته وشما ازجانبازان واقعی بپرسین که البته نوشته جلوش نذارین که انگارداره انشاء میخونه نه وقتی این بی حرمتی ها رامیبینیم، تبعیض و دزدی های میلیارد دلاری جانبازان واقعی بپرسین میگن کاش کشته میشدیم واین بی حرمتی ها وزخم و زبان ها رو نمی شنیدیم نمی دیدیم وحال جواب حضراتی که تا احقاق حقی کرده همچون دیگر هموطنان جوابتان را دراین13ماه دیدین که مابرای رضای خدا نرفته ایم چراکه مگرمیشودخالق هستی به بندگان ضعیفش نیاز داشته باشددراین13ماه خالق همه هستی ویروسی شده بلای جان اقتصاد سرتاسر عالم هستی اش را زیروروکرده ویروسی که حتی باچشم مسلح هم به سادگی قابل رؤیت نیست، زیاده گویی کردم ببخشین، ازطرف جمعی از جانبازان
دوستان عزیزاگرکوتاه بیائیدفرداعین همین داستان تهران. اصفهان. شیراز. وووورخ خواهددادکمااینکه این اولین موردنیست قبلاهم بیش ازده هاموردازاینگونه مواردداشتیم بایددست دکتربهروزساقی رابوسیدچرخ ویلچرش رابوسیددستهای جانبازانی که باویلچرهمراهش رفتنددادگاه بوسیدکه کاری کردندکارستان بخاطرکتک کاری مادرشهیدی آنقدرپیگیری کردندتاانسانی که خودش رایک خدای مطلق میدانست امروزدرباغی که بواسطه رانت احداث کرده بودگنجشکهارانگاه میکنداین رامیگوینداقتداروپشتیبانی ازجامعه ایثاردوستان فورمالیته کردن داستان جان بازبابلسری یعنی خدشه دارشدن اصول ایثارگری اگرکوتاه آمدیددراین وضعیت صادقانه مواردمشابه رابایدانتظارکشیداین رابااستدلال قوی عرض میکنم چون خودم توسط یک استوارویک گروهبان ضرب وشتم شدم هیچکس رسیدگی نکردقاضی داخل اتاق به گروهبان گفت چطوربخودت اجازه دادی بصورت یک جان بازی که بسختی نفس میکشداسپریه فلفل بزنی خندیدوگفت ماموریت داشتم دوستان خوبم جان بازان عزیزخودتان بایدبفکرباشیدوالاتکراراین موضوع بزودی مشهوداست. یاعلی
باسلام وادب واحترام بتمام جانبازان عزیزدفاع مقدس.بخصوص جانبازعزیزبابلسری. باین همسایه بیشعورعرض کنم اون موقعی که این عزیزان جانشان راکف دست گذاشته ازمنوشماوایران عزیزدفاع می‌کرد شماکجاتشریف داشتی. خجالت نکشیدی حیاوانسانیت کجارفته بایدکمکش میکردی نهکتکش. واقعامتاسفم. من ازجانبازعزیزوفداکارعذرخواهی مینمایم. مدعون شماهستیم
بنده جانباز 70 درصد جنگ تحميلي
بنده موقعي كه اين كليپ وقايع رخ داده براي اين عزيز همرزم را ديدم گريه ام گرفت كه چرا به دو جهت ودو ديد يكي اينكه نشان دادن بر بي اهميتي مسولين کشور وناديده گرفتن وپشت پا زدن وفراموش كردن ايثارگران هست واين كليپ واقعيت به بي ارزشي و بي احترامي وحك حرمت گذاشتن به جانباز بود وبعداز او رسانه اي پخش شد مبني بر تماس ريس كل نيروهاي انتظامي با اين برادر جانباز ومبني بر احوالپرسي ومعذرت خواهي كه به نظربنده اين برادر جانباز با مهرباني كامل برخورد كرد و بنظر بنده درست عمل نكرد چرا چون وقتي رئيس كل نيروي انتظامي با جانباز صحبت ميكرد ودرحال معذرت خواهي بود ايشان درجواب بايد ميگفت بايد از همه حانبازان و ايثارگران معذرت خواهي كنيد كه چرا چون به كل جانبازان وايثارگران توهين شده ودر دنيا بي ياسابقه هست ودنيا به ارزشهاي نداشته ما خنديدن و عزمت نداشته هاي ما مشخص شد! واز طرفي ديگر اين كليب نشانگر واقعيتي مبني بر روشن شدن ما جانبازان براي عده اي از مردم كه فكر ميكنند مسؤلين جمهوري اسلامي خيلي به ما جانبازان رسيدگي واهميت ميدهند لااقل مردم متوجه بشونز كه ماهم درد ابرو صورت خودرا سرخ نگه داشتيم مسئولین ما راهم له كردن !!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi