شناسه خبر : 82166
چهارشنبه 01 ارديبهشت 1400 , 08:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح آخرین اقدامات و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران

توسط معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید انجام شد؛

اوحدی با حضور در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما به تشریح آخرین اقدامات و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اظهار داشت: در این ایام بهترین‌ها را برای خانواده‌های عزیز ایثارگران به‌ویژه همسران شهدا و جانبازان و فرزندان شهدا آرزو داریم.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید حجازی همواره دغدغه رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم را داشت، چند روز قبل از شهادت ایشان تفاهم‌نامه‌ای در خصوص رسیدگی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم به امضا رسید و امیدواریم که این شهید بزرگوار در کنار سیدالشهدای محور مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی محشور شوند.

معاون رییس جمهور با اشاره به نحوه حمایت از بازماندگان جنگ در کشور‌های دنیا خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی دفاع از ارزش‌ها بود و ایده مقدس تشکیل بنیاد شهید از سوی بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ه) مطرح شد. فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما در هیچ جای دنیا نظیر ندارد و نمونه آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که جان خود را فدا کرد یا پیرمرد ۸۲ ساله‌ای که در سال‌های اسارت در مقابل رژیم بعث با اقتدار ایستاد.

اوحدی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا مدافعان سلامت با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان حماسه آفریدند. شهدای مدافع سلامت هر آنچه در توان داشتند برای مقابله با کرونا و نجات مردم در طبق اخلاص قرار دادند و افتخار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که به چنین انسان‌هایی خدمت می‌کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واکسیناسیون جامعه ایثارگری در مقابل بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جانبازان قطع نخاع، جانبازان دارای بیماری شیمیایی حاد، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و والدین بیش از دو شهید در مقابل بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

اوحدی با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است که فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را تا پایان این قانون استخدام کند و در سال ۱۳۹۹ با دستور رییس جمهور زمینه استخدام ۱۶ هزار نفر از این عزیزان فراهم شد.

معاون رییس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف برای مشارکت در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت: بیش از ۵۱ دستگاه برای برگزاری آزمون استخدامی هماهنگ هستند و زمان ثبت‌نام برای برگزاری این آزمون تمدید می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهدای مدافع سلامت، عنوان کرد: کمیته ملی متشکل از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان برنامه وبودجه و رییس سازمان امور اداری و استخدامی برای پیگیری و نحوه تشکیل پرونده و بررسی مستندات و مدارک شهدای سلامت تشکیل شده است و تاکنون ۱۷۰ شهید مدافع سلامت در این کمیته شناسایی و تأیید شده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi