شناسه خبر : 82540
جمعه 17 ارديبهشت 1400 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از تزریق واکسن کرونا به اقشار ایثارگر

از ابتدای سال ۱۴۰۰ ، تزریق واکسن کرونا در استان های مختلف به اقشار مختلف ایثارگران و خانواده هایشانبه ترتیب اولویت صورت گرفته است.

فاش‌نیوز - از ابتدای سال 1400، تزریق واکسن کرونا در استان های مختلف به اقشار مختلف ایثارگران و خانواده هایشانبه ترتیب اولویت صورت گرفته است.

هرچند هنوز این روند ناقص بوده و اقشار مختلفی از این گروه در معرض خطر همچون جانبازان شیمیایی، جانبازان دارای بیماری های قلبی و ... باقی مانده اند و در انتظار تزریق واکسن هستند.

 

مجموعه گزارشی از میزان تزریق واکسن کرونا به این قشر در استان های مختلف کشور ارائه می گردد.

******************************

۹ هزار ایثارگر در مرحله اول، واکسن کرونا دریافت کردند

۹ هزار ایثارگر در مرحله اول، واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از توقف کمیسیون‌های پزشکی به صورت حضوری، تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خطری که جانبازان عزیز را تهدید می‌کند، کمیسیون‌های پزشکی تا بهبود وضعیت، در شهرهای قرمز به صورت تلفنی و آنلاین انجام خواهد شد.

عباسپور اظهار داشت: کمیسیون‌های پزشکی در شهرهای زرد با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به صورت حضوری خواهد بود. 

وی گفت: پذیرش ایثارگران مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های ساسان و خاتم‌الانبیاء(ص) انجام می‌شود و به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری به سایر بیماران جامعه ایثارگری، بیمارستان مصطفی خمینی ایثارگران دارای بیماری‌های غیر از کرونا را پذیرش خواهد کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا برای جامعه ایثارگری گفت: در مرحله اول این طرح ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین چند شهید واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند و در مرحله دوم نیز کار واکسیناسیون برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد که حدود ۳۲ هزار نفر هستند در حال انجام است.

انتهای پیام/

*******************************

معاون بنیاد شهید استان زنجان:

جانبازان بالای 50 درصد زنجانی واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۷۶۵۱۱
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از واکسینه شدن جانبازان بالای 50 درصد زنجانی در برابر ویروس منحوس کرونا خبر داد .
 

به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان زنجان، علیرضا حیدری گفت: با هماهنگی علوم پزشکی استان، 380 جانباز معزز بالای 50 درصد زنجانی، جانبازان شیمیایی شدید، دو پا قطع، دو چشم نابینا و جانبازان نخاعی تا روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به جامعه هدف، جهت دریافت واکسن کرونا، از طریق پیام‌کوتاه انجام می‌شود، تصریح کرد: جانبازان بالای 50 درصد زنجانی همچنین دوز دوم واکسن کرونا را یک ماه بعد دریافت می‌کنند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: بیمارستان آیت‌اله موسوی، درمانگاه شماره 9، و 8 درمانگاه در سطح شهرستان زنجان از مراکز تزریق واکسن کرونا، به جامعه هدف زنجانی به شمار می‌روند.
وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: جانبازان معزز شیمیایی در اولویت بعدی دریافت واکسن کرونا قرار دارند.
حیدری یادآور شد: جانبازان بالای 70 درصد زنجانی نیز هر دو مرحله دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.
انتهای پیام/

**************************************

تزریق واکسن کرونا به ۴۵۰ جانباز در خراسان رضوی

۴۵۰ جانباز و ایثارگر واجد شرایط در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند

تزریق واکسن کرونا به ۴۵۰ جانباز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، معاون بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این ایمن سازی در قالب مرحله نخست واکسیناسیون ایثارگران استان شامل جانبازان قطع نخاع، شیمیایی شدید، سه عضو قطع شده و بیشتر و همچنین والدین دارای ۲ شهید انجام شده است.
جواد غلامپور افزود : در اجرای مرحله نخست ایمن سازی ۴۷۳ دوز واکسن اسپوتنیک برای تزریق به جانبازان استان تامین شد و اکنون در انتظار دریافت دوز مرحله دوم این واکسن برای گروه نخست هستیم.
وی گفت: مقرر شده است برای انجام مرحله دوم واکسیناسیون کرونای جانبازان و ایثارگران استان پنج هزار دز واکسن تامین شود و جامعه هدف این واکسیناسیون جانبازان شیمیایی و جانبازان و ایثارگران دارای بیماری زمینه‌ای و سخت درمان هستند.

*************************************

واکسن کرونا به بیش از ۱۱۲۰ جانباز و خانواده شهدای استان قم تزریق می‌شود

  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

واکسن کرونا به بیش از 1120 جانباز و خانواده شهدای استان قم تزریق می‌شود

گروه استان ها-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از تزریق واکسن کرونا به بیش از یکهزار و ۱۲۰ نفر از جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان خبرداد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به اهمیت تزریق واکسن در بین ایثارگران و خانواده‌های شهدا در استان اظهار داشت: براساس اولویت‌های تعیین شده در اداره کل بنیادشهید و امورایثارگران استان قم در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا جانبازان عزیز 70 درصد، شیمیایی‌های حاد و خفیف، سایر جانبازان و خانواده معظم شهدایی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت نخست تزریق واکسن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا پس از صدور معرفی‌نامه همراه با تکریم و احترام خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون یک مورد نیز عوارض در بین تزریق‌کنندگان واکسن نداشته‌ و ایثارگری نبوده که ناراحتی جسمی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابراز کرد: گروه‌های تحت پوشش این نهاد برای انجام واکسن کرونا شامل پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان است که مجموع آنان به 37 هزار نفر می‌رسد.

هنرمند با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر از این تعداد، افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای، کهولت سن، مشکلات جسمی و قطعی دارند و به همین جهت نیز در اولویت تزریق واکسن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: در موضوع تزریق واکسن کرونا تکریم خانواده شهدا و ایثارگران یک اولویت است و در این راستا نیز افرادی که امکان حضور در مراکز درمانی ندارند، تزریق واکسن در منازل آنان صورت می‌گیرد.

************************************

بیش از یک هزار و ۵۰۰ جانباز در استان کرمانشاه واکسن کرونا زدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از واکسیناسیون یک هزار و ۵۹۱ جانباز کرمانشاهی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

«حجت الاسلام هادی عسگری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد، ۵۳۵ جانباز ۵۰ تا ۷۰ درصد و یک هزار و ۵۶ نفر نیز جانبازان قطع عضو، دوچشم نابینا و در معرض خطر واکسن کرونا دریافت کردند.
 او افزود: تقریبا تمام ۳۵۰ جانباز بالای ۷۰ درصد استان واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند مگر آنهایی که در استان نبوده یا خودشان تمایل به واکسینه شدن نداشته‌اند.

عسگری اظهار داشت: واکسن جانبازان از ۱۴ اسفند ماه سال ۹۹ همزمان با سراسر کشور در این استان هم شروع شد و هر دوره با هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی به محض دریافت نوبت واکسن جدید نسبت به واکسیناسیون جانبازان باقی مانده از گروه‌های پرخطر و در معرض خطر اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جانبازان جزء گروه های پرخطر جامعه هستند، یادآور شد: واکسن کرونا جانبازان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ۲ مرکز درمانی وحدت و بیمارستان فارابی انجام شده است.
«هم اکنون بیش از ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه زیر پوشش  بنیاد شهید است و از این اداره کل خدمات دریافت می‌کنند»

وی گفت: بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تعداد جانبازان استان را ۱۹ هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۵۰ نفر آنان را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می‌دهند.

*************************************************

آغاز واکسیناسیون جانبازان و والدین شهدا

 
بروز شده در تاریخ اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از آغاز واکسیناسیون گروه سوم ایثارگران شامل جانبازان زیر ۵۰ درصد و والدین شهدا، از نیمه اردیبهشت ماه خبر داد.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص جزئیات آخرین وضعیت واکسیناسیون ایثارگران گفت: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده ۳۲ هزار نفر از ایثارگران در گروه دوم اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

واکسن کرونا


وی افزود: این گروه شامل جانبازان ۵۰ درصد به بالا است که واکسیناسیون آن‌ها آغاز شده و تقریباً تا ۱۵ اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. به علاوه در این گروه مرحله دوم واکسیناسیون جانبازان بالای ۷۰ درصد انجام می‌شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر ۵۰ درصد خبر داد و تصریح کرد: گروه سوم اولویت دریافت واکسن نیز شامل والدین شهدا و جانبازان زیر ۵۰ درصد است. واکسیناسیون این عزیزان از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اما هنوز تعداد افراد دریافت کننده واکسن مشخص نیست.
عباسپور عنوان کرد: گروه بعدی دریافت کننده واکسن نیز شامل آزادگان، افراد دارای سابقه جبهه و سابقه ایثارگری هستند.
وی در خصوص زمان واکسیناسیون این افراد عنوان کرد: فعلاً در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اختصاص سهمیه واکسن به این عزیزان هستیم، اما هنوز زمان واکسیناسیون آن‌ها مشخص نیست.
بیشتر بخوانید: به طور رسمی وجود ویروس کرونای هندی در کشور اعلام نشده است/ تولید انبوه واکسن کرونا در اواسط شهریور
وی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد که با توجه به رده سنی این افراد، این گروه در روند واکسیناسیون عمومی کشور واکسن دریافت کنند و احتمالاً دیگر نیازی به دریافت واکسن بنیاد شهید نیست. با این حال ما رایزنی‌های خود با وزارت بهداشت را انجام خواهیم داد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ابراز کرد: تا کنون مجموعاً ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه‌های در اولویت ایثارگری، از سوی وزارت بهداشت به بنیاد شهید تعلق گرفته است.

 
منبع: مهر
**************************
اینستاگرام
خدایا منو حفظ کن برای فاش نیوز . چه خوب که من هستم . خدایا منو از آسیب همه جور ویروس ها حفظ کن که روز به زور هم شده بتونم یه ناهار یا شام مهمان فاش نیوز بشوم .
جانباز هفتاد رصد دروغه
سلام بنده جانباز۵۵درصدازشهرستان تالش توابع استان گیلان اوایل اردیبهشت مرحله اول واکسن کرونارازدم گفتند یه مرحله دیگه مونده مرحله بعدی راکی میزنند
در استان همدان هیچ خبری نیست...جانبازان شیمیایی حتی درصد پایین بیشترین ریسک خطر را دارند اما هیچ خبری از واکسن نیست....والله ما نمی دانیم برای چه کسانی واکسن زده اند؟ مگر از جانباز شیمیای واجبتر هم هست؟
نوروزی، جانباز شیمیایی ۲۰ درصد از ملایر...که با یک سرماخوردگی کوچک هم رو به مرگ می شوم برای واکسن اولویت دارم یا مثلا جانباز قطع عضو که ریه هایش کاملا سالم است، یعنی ویروس هم بر اساس درصد عمل می کنه؟ چرا این همه وعده دروغ می دهید؟ به والله پس از کادر درمان هیچ قشری به اندازه جانبازان شیمیایی حتی بدون درصد هم در معرض خطر نیستند...‌واقعا درک این مسئله اینقدر براتون سخته؟ جانباز شیمیایی یعنی بدون ریه و مشکلات ریوی شدید و این ویروس هم فقط به ریه ها حمله می کند، فهمیدن این مسئله کار سختی نیست....
فاش نیوزی های سنگ صبور لطفا منعکس فرمایید.‌‌بیش از یکسال هست از خونه بیرون نرفتم اما مطمئنم از اطرافیان بیماری را خواهم گرفت و هر جانباز یا حتی مجروح شیمیایی دچار این ویروس شود دو روز هم دوام نمی اورد.‌‌‌...یعنی واقعا اینها را نمی دانید؟
دوماه پیش به من گفتن بیا واکسن بزن گفتم تهرانم دو روز دیگه میام بعداز دوروز اومدم گفتن نبودی جایگزین کردیم.بعداز دو ماه هنوز خبری از واکسن نیست
دولت محترم، جناب اوحدی
بنده از روز اول بعنی آبان ماه ۹۹ که در اخبار گفته شده بزودی جانبازان شیمیایی واکسن می گیرند، خبرها را دنبال می کنم، بهمن ماه،۱۴ اسفند،۲۸ اسفند، فروردین و اخیرا باز این وعده داده شد.
تمام کشورهای گروهای پرخطر در اولویت هستند و در کشور ما شاید پس از کادر درمان جانباز و حتی مجروح شیمیایی بیشترین خطر را دارند،قطعا خودتان هم این موضوع را می دانید.من یک سوال دارم!! با تمام احترامی که برای تمام مردم ایران و تمام جانبازان قائل و واکسن را حق طبیعی همه می دانم، اما آیا یک جانباز شبمیایی که مشکل اصلی او ریوی است( حتی با کمترین درصد) لیشتر در معرض خطر قرار دارد یا پاکپانان عزیز و رانندگان تاکسی؟ جانباز فطع عضوی که از نظر داخلی بدن سالم است اما درصد بالاتری دارد بیشتر در معرض خطر قرار دارد یا شیمیایی ها؟
مگر کل مصدومان شبمیایی در کشور چند نفر هستند؟ مگر ویروس هم درصد شناسه؟
آیا واقعا خبر ندارید یا اینکه بدایتان اهمیتی ندارد که جانباز شیمیایی با یک سرما خوردگی کوچک هم حالش وخیم می شود؟ چرا هیچکس به فکر ما نیست؟
ما زیر ۲۵ درصدی ها که اصلا جانباز محسوب نمی شویم و به جز یک بیمه نصفه نیمه چیزی نداریم که فکر کنید با بیمارشدن و مرگ ما بار مالی دولت و بنیاد کمتر خواهد شد!!!
از همه اینها مهمتر این است که آنقدر از بام تا شام در خبرها وعده داده اید که دیگر آبرویی برایمان نمانده، حتی اقوام نزدیک هم باور نمی کنند که ما واکسن نزده ایم و می گویند هر روز و شب در اخبار میگه کل جانبازان واکسینه شده اند، با این زخم زبان ها چه کنیم؟ که متهم هستیم به خوردن کل بودجه کشور،؟ یعنی ما هم چوب را می خوریم هم پیاز....
قسمتان می دهم به بیمار دشت کربلا امام زین العابدین (ع) اگر قرار نیست برامون خدمتی انجام بدهید اینقدر دادار دودور نکنید و وعده سر خرمن ندهید...‌به خدا خسته شدیم از این همه دروغ و وعده....راستی مگر دروغ گناه کبیره نیست؟
الآن۸۰روزه واکسن دزاول استرازنکارو
روتزریق کردم برادزدوم کجامراجعه
کنم غرب تهران ساکن هستم
جانباز۵۵درصدهستم دزاول استرازنکارو۸۰روزه تزریق کردم
برادزدوم کجابرم(غرب تهران ساکنم)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi