شناسه خبر : 82662
سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض‌ها علیه رژیم صهیونیستی جهانی شد

وضعیت جنگی در مسجدالاقصی ۲۸۷ فلسطینی دیگر مجروح شدند

صهیونیست‌ها در ادامه حملات وحشیانه خود به مردم فلسطین در قدس این شهر را به میدان جنگ تبدیل کرده و 287 تن دیگر را زخمی کردند. بدین ترتیب شمار مجروحین فلسطینی طی سه روز از مرز 600 نفر عبور کرد!
صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح دیروز بار دیگر شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی بود. این در حالی است که یکشنبه شب نیز در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله «شیخ جراح» در قدس شرقی، دست کم ۱۴ فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند. نظامیان صهیونیست، همچنین در «باب العامود» در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.
کانال تلگرامی شبکه المیادین، دیروز در خبری فوری از تجمع شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجد‌الاقصی برای مقابله با ورود غیرقانونی و حملات شهرک‌نشینان خبر داد و نوشت که اشغالگران برای متفرق کردن این نمازگزاران اقدام به شلیک گازهای اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی کردند. نظامیان صهیونیست تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های مسجدالاقصی را بسته‌اند و ضمن محاصره آن، در حال سرکوب فلسطینی‌ها هستند و از امدادرسانی به زخمی‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.
ممانعت از ورود کادر درمانی برای نجات فلسطینی‌ها
 خبرگزاری فلسطینی «معا» در این باره نوشته:
«هلال احمر فلسطینی اعلام کرده که با وجود ممانعت‌های رژیم‌ صهیونیستی، کادرهای درمانی و امدادرسانی تلاش می‌کنند تا به مجروحان فلسطینی کمک کنند». بر اساس این گزارش، ۲۸۷ نفر در جریان درگیری‌های صبح دیروز(دوشنبه) در مسجدالاقصی و اطراف شهر قدیمی قدس، زخمی شده‌اند که شماری از آنها از کادر درمان و امدادرسان هستند و حال پنج نفر از آنها بسیار وخیم است. پیش‌بینی می‌شود که شمار مجروحان این سرکوب صهیونیست‌ها افزایش یابد. اشغالگران همچنین خبرنگارانی را که در دروازه «الاسباط» در حال پوشش حوادث داخل مسجدالاقصی بودند، هدف قرار‌داده و مانع پوشش اخبار مربوط به این درگیری شدند. در 3 روز اخیر صهیونیست‌ها بیش از 600 نفر را در قدس زخمی کرده‌اند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نیز از زخمی شدن ۲۹ کودک فلسطینی در حملات اخیر سربازان رژیم صهیونیستی به شهر قدس اشغالی خبر داده است. مدیر مسجدالاقصی در پی بالاگرفتن ناآرامی در داخل و خارج از این مسجد مبارک اعلام کرد، وضعیت در محوطه‌های مسجدالاقصی مانند «میدان جنگ» است. رژیم صهیونیستی نیز 10 هزار نظامی را در شهر قدس مستقر کرده است. نظامیان صهیونیست از صبح دیروز مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار‌دادند.
اعلام بسیج عمومی علیه رژیم اسرائیل
در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت فلسطین دیروز در یک نشست خبری بر ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند. پایگاه خبری «فلسطین الان» گزارش داد گروه‌های مذکور، خواستار اعلام بسیج عمومی در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شده‌اند. این گروه‌ها خطاب به ساکنان قدس هم گفتند: «ای ساکنان قدس، شما تنها نیستید. ما با شما هستیم و رخدادها را پیگیری می‌کنیم».
گروه‌های مقاومت تأکید کردند که مردم فلسطین را تنها نخواهند گذاشت و به مبارزه برای دفاع از قدس و محله
الشیخ جراح ادامه خواهند داد. در همین ارتباط، «محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس تأکید کرد رژیم صهیونیستی، به خاطر تعدی به مسجدالاقصی و نمازگزاران حاضر در آن، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.
وی تأکید کرد، یورش به مسجدالاقصی و تعدی به نمازگزاران معتکف که توسط ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، یک «جنگ مذهبی» است. «صالح العاروری» نائب رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس هم گفت که قدس سنگ‌بنای وجود ملت فلسطین است: «چشم امید همه به آن است. اسرائیل نمی‌داند که آن (قدس) همه چیز ماست و به خاطر آن، مجاهدان از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌شوند». وی با بیان اینکه، «باید همه امکانات را فدای قدس کرد»، گفت که بازی با (سرنوشت) قدس، بازی با آتش است که سران اشغالگر را خواهد سوزاند.
اعتراض‌های جهانی
حملات وحشیانه به مسجدالاقصی باعث واکنش‌های گسترده و مختلفی شده است. وزارت خارجه مصر یکشنبه شب «امیره اورون» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره را در اعتراض به تجاوزات این رژیم علیه قدس اشغالی و تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از محله شیخ جراح،
احضار کرد. ده‌ها نفر در لندن پایتخت انگلیس نیز برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و مخالفت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی تجمع کردند. اردنی‌ها هم روز یکشنبه با برگزاری تظاهراتی به جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعتراض کرده و حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند. تظاهرکنندگان اردنی فریاد می‌زدند:«ملتی که رهبرش محمد(ص) است، زانو نخواهد زد».
اردنی‌ها با سر دادن شعار «الله اکبر» تاکید کردند که از انتفاضه فلسطینیان حمایت می‌کنند. هزاران تن از شهروندان ترکیه و اقلیت‌های عرب ساکن اسلامبول هم در تظاهراتی مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی شرکت کرده و حمایت خود از قدس اشغالی و مخالفتشان با حملات سربازان رژیم صهیونیستی به ساکنان این شهر را
اعلام کردند. شهروندان فلسطینی کرانه باختری نیز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و شهر قدس، تظاهرات برپا کردند. جمعیت فلسطینیان هلند نیز در اعتراض به ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در «میدان دام» آمستردام تظاهرات اعتراضی
برگزار کردند.
آمریکا مجبور به واکنش شد
پس از چند هفته تنش در بیت المقدس و خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح، آمریکا بالاخره به این حوادث واکنش نشان داد. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی تلفنی با «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی خود «نگرانی جدی واشنگتن را از برخوردهای خشونت‌آمیز به ویژه خشونت‌ها در حرم شریف در بیت المقدس در روزهای ماه رمضان» ابراز کرد. سالیوان همچنین درباره اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در محله شیخ جراح را نیز ابراز نگرانی کرده است. این واکنش نشان می‌دهد، فشار افکار عمومی جهان علیه این کشور بسیار بالاست.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi