شناسه خبر : 82825
جمعه 31 ارديبهشت 1400 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس آماده احضار وزیر صمت به صحن علنی مجلس

برای بسیجیانی که سابقه جبهه در دوران دفاع مقدس داشتند و به آنها قبلاً توجهی نشده بود؛ همچنین ایثارگرانی که از لحاظ بیمه دچار مشکلاتی هستند و در بحث پرداخت‌ها مشکل دارند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون انرژی از قصد مجلس برای احضار وزیر صمت به صحن علنی و پاسخگویی در خصوص مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70درصد خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سهراب گیلانی» نماینده ایثارگر مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به مصوبات ایثارگری در قانون بودجه سال 1400 و لزوم اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس یازدهم پیگیر موضوعات و اجرای مصوبات ایثارگری هستند؛ تا خدای ناکرده حقی از این قشر فداکار و تاثیرگذار جامعه ضایع نشود.

وی افزود: در زمینه اجرایی شدن مصوبات ایثارگری نیز باید گفت، مدت‌زمان حضور دولت دوازدهم در حال پایان است. ان‌شاالله که دولت جدید از نیروهای ارزشی و انقلابی تشکیل شود. مجلس نیز از طریق کمیسیون بودجه نظارت بر منابع مالی مصوبات ایثارگری را باید دنبال کند.

نماینده ایثارگر مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: اما آن چیزی‌ که در شرایط فعلی اهمیت دوچندانی دارد، موضوع تهیه و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور در سال جاری است. چرا که برنامه پنجساله هفتم در سال جاری باید توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شود.

گیلانی اضافه کرد: در برنامه هفتم باید ایثارگران به خوبی دیده شوند و تمام نقاط ضعف برنامه ششم توسعه نسبت به ایثارگران در برنامه قبلی باید برطرف شود و این موضوع در دستور کار مجلس نیز قرار دارد و پیگیر مطالبات آنها اعم از موضوع خودرو و سایر موضوعات به مسئولان کشور هستند. مجلس شورای اسلامی هم این آمادگی را دارد که با دعوت از وزیر صمت موضوع را دنبال کند؛ تا حق ایثارگران عزیز ضایع نشود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال 1400 یادآور شد: در بودجه 1400 نسبت به مسائل و موضوعات جامعه ایثارگری جوسازی‌هایی وجود داشت، اما به صورت منطقی در بودجه، مصوبات خوبی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: برای بسیجیانی که سابقه جبهه در دوران دفاع مقدس داشتند و به آنها قبلاً توجهی نشده بود؛ همچنین ایثارگرانی که از لحاظ بیمه دچار مشکلاتی هستند و در بحث پرداخت‌ها مشکل دارند، در لایحه بودجه امسال توجه شده است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم و یازدهم توضیح داد: در این راستا نمایندگان نیروهای مسلح نیز در جلساتی که نمایندگان ایثارگر مجلس در خصوص مصوبات ایثارگری برگزار کردند، حضور داشتند و از پیشنهادات آنها استفاده خوبی شده است.

اینستاگرام

...

رانا میدن.

درسته بازار نمی خره.

ولی اسمش که ماشین هست .

پولی هم که نمی دهین.

قسط مورچه ای از حقوق فیلی.

کیفش رو ببرید.
...
با آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بالاخره بعد از گذشت 33 سال از جنگ بالاخره فکری به حالا کلیه ایثارگران و رفع تبعیض کردند و دعاگوی این قشر خواهند بود. مشکلات ایثارگران بر دو بخش رزمندگان بسیجی و جانبازان بسیجی می شود.رزمندگان بسیجی دو مشکل دارند: 1- رزمندگان زیر 6 ماه حضور در جبهه تقریبا هیچ امتیازی ندارن که جا دارد با توجه به اینکه حداقل مدت حضور در جبهه 45 روز بود این مدت هم به 45 روز تغییر یابد. 2-رزمندگانی بسیجی که بعد از قطعنامه و بنابه فراخوان یگان خدمتی به مناطق عملیاتی کردستان اعزام شدند هم اکنون طبق بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح این مدت در گواهی جبهه قید نمی شود. در حالیکه گویا این مدت برای سربازان و کادر محسوب می گردد و اگر این امر درست باشد یک تبعیض آشکار بین ایثارگران است. در خصوص جانبازان هم یک مشکل وجود دارد. جانبازان معمولا به دو قسم بالای 25 درصد که دارای حقوق و مزایای زیادی هستند و جانباز زیر 25 درصد که شامل کمک معیشت و برخی مزایا هستند . اخیرا آقای نوروزی نماینده محترم مجلس طرحی را دنبال می کند که تسری امتیازات 25 درصد به زیر 25 درصد است که بسیار به جا می باشد ولی موجب یاس جانبازان زیر 10 درصد شد. چرا که طبق این طرح این امتیاز برای بالای 10 درصد است که بازم هم موجب تبعیض بین جانبازان می شود و حالا به جای 25 درصد می گویند زیر ده درصد و بالای ده درصد. چه خوب است بعد از این همه مدت دیگر این تبعیض ها از بین برود. ان شالله
آقا مرتضی ، مورچه چیه ! کله پاچه داشته باشه !
با این شرایط داستان خودرو ، اگر فرغون هم دادند ، کلاهتو پرت کن هوا !
خبر داری آهن کیلوئی چنده !
شما میتونی فقط با فروش دسته فرغون ، یک واحد مسکن مهر ، باقیمانده از دولت بهار ، خریداری کنی !
حالا لاستیک و بدنه فرغون بماند !
تو را به خدا دست از این مصاحبه هابردارید هر خبرنگار می بینید ما مجلس انقلابی هستیم ما برای بسیجیها وایثارگران چه می کنیم ما فلان وزیر به مجلس می کشانیم شعاربسه همه بسیجیها یا مردنند یا بازنشسته شدند ! کجا تخفیف 30درصد شهریه رزمنده گان 6ماه به بالاوفرزندان وهمسران آنها کجا حذف مالیات کجا بیمه تکمیلی و.......




1
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi