شناسه خبر : 83088
سه شنبه 11 خرداد 1400 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاصی فاش نیوز؛

گفت‌وگو با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر

اینکه سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است نشان از استحکام، برنامه­ ریزی و درایت مدیران جشنواره دارد که توانسته ­اند این پرچم را برافراشته نگاه دارند و به وجه بین ­المللی آن که اقبال نشان داده می ­شود خبر از این می­ دهد جایگاه هنر صنعت سینمای کشور ما یک جایگاه پذیرفته­ ای در محافل مرتبط جهان است...

فاش نیوز - اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متشکل از "غلامرضا منتظری" و "سید علی یزدی خواه" بعدالظهر10 خرداد ماه همزمان با روز ششم برگزاری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به بازدید از پردیس سینما گالری چارسو پرداختند.

غلامرضا منتظری نائب، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر فاش نیوز در اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بر جایگاه سینماگران داخلی و نگاه هنرمندان بین­ المللی اظهار داشت: «هر جشنواره ای که برگزار می ­شود از چند مزیت برخوردار می­ باشد: نخست اینکه زمینه رشد و شکوفایی استعداد ها و قابلیت­ های هنری را در مقیاس ملی فراهم می­ کند. دیگر آنکه اسباب ارتقاء سطح دانش و بینش اهالی هنر سینما می‌­شود. دو دیگر آنکه بستر مناسبی است برای تبادل تجربه بین آثاری که در داخل ساخته شده و فیلم هایی که از دیگر کشورها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده ­اند. چرا که تجربه چراغ راه روشن آینده ما محسوب می­ شود. به یکی از متفکران گفتند چه شد که آنقدر می ­­­درخشی! او در پاسخ گفت به این دلیل که من پاهای خودم را بر روی شانه­ های غول های پیش از خودم گزاردم و این چنین برجسته شدم. لذا شایسته است تجارب خوب دیگران را در سبد تلاش خودمان بگذاریم و از آنها استفاده کنیم».

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو مجمع نمایندگان استان گلستان مجلس شورای اسلامی افزود: «به مزیت دیگری که می ­توان اشاره نمود معرفی قابلیت ها و ظرفیت­ های فرهنگی هنری ادبی ایران اسلامی است. با توجه به پیشینه کهن این دیار و قدمت میراث فرهنگی ایران اسلامی، جشنواره های فیلم و به ویژه هنر سینما می تواند پنجره ای باز نماید به روی چشم جهانیان تا از قاب تصویر با فرهنگ و ادب و هنر و آداب و رسوم کشور ما آشنا شوند». رییس پیشین سازمان بسیج هنرمندان کشور در رابطه با اهمیت رسانه­ ای چون سینما و نقش جشنواره جهانی در دنیای امروز بیان نمود: «در خصوص جشنواره جهانی فیلم فجر هم اگر ما بتوانیم بخش بین الملل را تقویت کنیم قطع به یقین جایگاه و منزلت سینمای ما در مبحث بین ­المللی بیش از پیش ارتقاء پیدا می کند. امروز زبان ارتباطی ما زبان رسانه است و اگر از رسانه ای چون سینما استفاده نکنیم در حاشیه خواهیم بود. با بهره وری از این رسانه باید بگوییم "که هستیم" و "چه داریم" و قد و قامتمان تا به کجا است».

"سید علی یزدی‌خواه" نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلام شهر و پردیس نیز در گفتگو با خبرنگار سینمایی فاش نیوز با ارزیابی مثبت از نفس برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بیان داشت: «حوزه فیلم و هنر یکی از حیطه ­های جذابی است که نیاز به توجه روزافزون و سرمایه‌­گذاری های عظیم تر و حمایت بیشتر دارد. اینکه سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است نشان از استحکام، برنامه­ ریزی و درایت مدیران جشنواره دارد که توانسته ­اند این پرچم را برافراشته نگاه دارند و به وجه بین ­المللی آن که اقبال نشان داده می ­شود خبر از این می­ دهد جایگاه هنر صنعت سینمای کشور ما یک جایگاه پذیرفته­ ای در محافل مرتبط جهان است».

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: «این میزان توجه به حوزه‌ی سینما و فیلم در کشور ما کافی نیست و می ­بایستی نیروهای آن تقویت شده، قوانین تسهیل شوند و سرمایه ­گذاری ها در این بخش مورد تشویق قرار بگیرد. ان‌شاءالله ما بتوانیم با کمک فیلم و هنر و جشنواره‌ی سینمایی ارزش های کشورمان را چه در داخل و چه در خارج توسعه دهیم. سینمای کشور ما از بسیاری جهات قابل قیاس با سینمای غرب و همینطور سینمای پیش از انقلاب نیست. اینکه ما می­ گوییم سینما، دوستان به چهارتا فیلمی که ممکن است اشکالی در محتوا یا کاستی ­هایی در ساختار دارند کار نداشته باشند بلکه مجموعه و عملکرد سینما دارای معدلی قابل احترام است».

در ادامه، نمایندگان مجلس در بخشی از این بازدید، با محمدمهدی عسگرپور، دبیر جشنواره به گفتگو پرداختند و سپس در سالن شماره 3 کاخ جشنواره به تماشای فیلم مستند "هجده هزار پا" ساخته‌ی "مهدی شاه محمدی" از بخش شاخه ­های زیتون، با موضوع مقاومت و محاصره و امدادرسانی "فوعه و کفریا" نشستند.

گفتنی است سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پنجم تا دوازدهم خرداد ماه به دبیری محمد مهدی عسگرپور در تهران در حال برگزاری است.

|گفت‌وگو از تورج اردشیری‌نیا

اینستاگرام
اکثر فرزندان شهید در تامین مخارج زندگی در مضیقه هستند کیف آقایان کوک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi