شناسه خبر : 84522
جمعه 15 مرداد 1400 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض به حذف دو جانباز ورزشکار نخاعی

چرا فقط جانبازان را از پارالمپیک حذف کردید؟

در پی حذف دو جانباز نخاعی ورزشکار از اعزام به پارالمپیک، تعداد زیادی از انجمن ها و تشکل های ایثارگری اعتراض شدید خود را اعلام کردند.

فاش نیوز - در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف دو جانباز نخاعی ورزشکار از اعزام به پارالمپیک، تعداد زیادی از انجمن ها و تشکل های ایثارگری اعتراض شدید خود را اعلام کردند.

پیرو اخبار منتشره، دو تن از ورزشکاران قهرمان جانباز 70درصد ویلچری از کاروان اعزامی به پاراالمپیک 2020 توکیو حذف شده اند، به بهانه اینکه مدال آوری این عزیزان در مسابقات ضعیف می باشد.

  این در حالی ست که این دو عزیز چندین مسابقه جهانی و بین المللی شرکت و مدال های رنگارنگ کسب نموده اند و با همت و پشتکارشان توانستند سهمیه پارالمپیک را که آرزوی نهایی هر ورزشکاری میباشد، به دست بیاورند و این عزیزان با عنایت به وضعیت جسمی که دارند، چند سالی است برای حضور در میدان بزرگ پارالمپیک شبانه روز زحمت کشیده اند و در اردوهای مربوطه حضور فعال و در رکوردگیری ها امتیازات خوب و چشمگیری کسب نموده اند و مرتبا در اخبار و مخصوصا سایت فدراسیون جانبازان و معلولین موفقیت های این عزیزان به همراه تیم ملی پاراتیراندازی را منتشر نموده اند.

 به یکباره چند روز پیش خبر حذف این جانبازان حاضر (فقط این دو جانباز موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده بودند) را از کاروان اعلام نمودند که جامعه ایثارگری را سخت مکدر و خشمگین کرده است و از سراسر کشور اعتراضات شدید الحن خود را به کمیته پارالمپیک ارسال نموده اند.

در پایان جامعه ورزشکاران ایثارگر، رسیدگی عاجل به موضوع را خواستارند و اعزام دو جانباز قهرمان را به همراه کاروان پارالمپیک 2020 توکیو خواستارند و در صورت عدم پاسخگویی و عدم اجابت خواسته آنان، جهت احقاق حق خود در جلوی کمیته پاراالمپیک تجمع خواهند نمود و عواقب آن بر عهده  کمیته مذکور خواهد بود.

 پیرو حذف دو تن از جانبازان از کاروان اعزامی به پاراالمپیک 2020 توکیو، تعداد زیادی از انجمن ها و تشکل های ایثارگری نسبت به موضوع واکنش نشان دادن و اعتراضیه شدید خود را به کمیته پارالمپیک ارسال نموده اند.

تعدادی از مکاتبات به پیوست میباشد.

 

اینستاگرام
به جانباز جناب آقای دکتر حمید علی صمیمی عزیز ریاست فدراسیون می گفتید .
که از مدیران بنیاد شهید عزیز بودند .
حتماً رسیدگی می کرد.
..
انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه برگزار و حمید علی‌صمیمی با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید این فدراسیون شد.
..
کد خبر: ۳۹۳۰۵۸تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ - 22April 2020
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهداء لوح تقدیری به «حمید علی‌صمیمی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از وی تقدیر کرد.
چرا تحمل حضور دو عزیز جانباز قطع نخاع در پارالمپیک 2020توکیو را ندارید. این عزان از بهترین تیراندازان دنیا هستند. دستان پشت پرده باید قطع شود
ریاست کمیته پارالمپیک
متاسفانه این اقدام نابخردانه شما باعث عصبانیت جامعه ورزشکاران جانباز شده است و از اعتراضیه های ارسالی از سراسر کشور مبین همین موضوع می باشد.
هر چه سریعتر طی یک اقدام عاجل خبر برگرداندن اسم این دو عزیز جانباز ویلچری 70درصد را اعلام کنید و اگرنه در صورت عدم اقدام با عکس العمل جامعه ایثارگری مواجه خواهید شد
منتظر جوابیه آن کمیته هستیم و اگرنه
آقای میرشفیعی یکی از بهترین جانبازان هستن که بنده از نزدیک شاهد تمرینهای فشرده ایشان بودم و در تمامی مسابقات هم با دست پر برگشتن حالا بخاطر هزینه میخوان این دو عزیز رو حذف کنن واقعا متاسفم برای فردی که این تصمیم گرفته
اگر این عزیزان جانباز نبودم الان ایران دست ایرانی ها نبود
جناب آقای خسروی وفا اگر شما چندین سال است که به کرسی رياست پارالمپیک رسيده اید به پشتوانه سنگر گرفتن پشت خانواده شهدا ایثار گران و جانبازان بوده است ای کاش کمی هم قدر دان این عزیزان بودید و دو جانباز نخاعی عزیزی که سالهاست در رشته ورزشی خود زحمات بسياري کشیده اند و در اردوهای مختلف شرکت کرده و سهمیه کسب کرده‌اند را حتی به قیمت از دست دادن سمت خود حمایت می‌نمودید و اکنون شرمنده جامعه جانبازان و ایثارگران و شهدا نبودید بدانيد که بایدهم در این دنیا هم فردای قیامت بایدجوابگو باشید
آقای خسروی وفا باید خجالت بکشید تا چندوقت قراره با لابی‌گری صندلی پست نگهداری هر جا ازت میپرسیم میگی من نوکر جانبازان هستم دروغ خوب نیست لایق تر از شماهم زیاد هستند
سلام عرض ادب
اقای رییس پارا المپیک با کاری که شما کردید فقط به این دو عزیز جانباز توهین نکردید بلکه به همه جانبازان سرفراز ایران عزیز مخصوصا جانبازان عزیز ورزشکار توهین کردید لطفا تا دیر نشده از تصمیم خود برگردید هر چه زودتر امیدوارم خدا عاقبت همه مارا ختم بخیر کند که پا رو حق نزاریم مخصوصا حق جانبازان عزیزی که ولینعمتان این خاک پاک ایران هستند حق نگهدارتان
جای بسی تاسف است که جانبازان امروزه بدون هیچ دلیلی وآنهم توسط کسی که خود را جانباز میداند از حق قانونی خود محروم می‌شوند ، جناب خسروی وفا سال‌های دهه ۷۰ و۸۰ را فراموش نمودی که تنها جانبازان بودند که در میادین ورزشی افتخار آفرینی می‌کردند و تو اگر به ریاست فدراسیون جانبازان ومعلولین و پست فعلیت رسیدی به خاطر همین جانبازان بود، امروزه چون بخاطر سنشان تعداد آنان در تیم‌های ملی کم شده باید ناجوانمردانه حذف شوند ؟ پس خوب بدان تو به آنان در تمام زندگیت مدیونی ،پیشنهاد بنده به شما بعنوان یک همسنگر اینست در فرصت باقیمانده به بازیهای پاراالمپیک هرچه سریعتر تمهیدات لازم را جهت همراهی این ۲ قهرمان جانباز که نماینده تمام ایثارگران هستند با کاروان اعزامی مسابقات فوق مبذول نمائید در غیر این صورت موجبات خشم جامعه ایثارگری را فراهم نموده ایده و ‌بدان این عمل ظالمانه موجب خواهد شد در تاریخ از شما به نیکی نام برده نخواهد شد ودر خواست داریم نام فدراسیون جانبازان ومعلولین را به فدراسیون معلولین تغییر دهند.
این سلطانی فر تو وزرش و جوانان بجز قهرمان کردن یک تیم خاص اونم با هر کاری ای به هیچی دیگه فکر نکرده و نمیکنه، ان شالله محاکمه اش بزودی...
سلام وقت بخیر
چرا جانبازیکه خودش سهمیه المپیک را کسب نمود به المپیک اعزام نمی کنید
دوستان من شهرستان هستم
لازم است در اسرع فوری فوری در جلو ساختمان و اداری موبوطه حضور بهم رسانید و تجمع نمایند
یا علی
خدا قوه
اعتراض به بی توجهی به جامعه ایثارگری از جمله عدم اعزام این عزیزان به پاراالمپیک
اسم کمیته ملی پاراالمپیک باید به کمیته مبارزه با جامعه ایثار گر و جانباز نام تغییر یابد برای حذف جانبازان از کاراوان رگ غیرتشان گل کرده و زورشان به این یادگاران 8 سال دفاع مقدس رسیده اینجا یک پرسشی هست که ایا همه ورزشکاران اعزامی مدال اورن اگر چنین است پس چرا رتبه کشوری هیچوقت تک رقمی نمیشود یزدان براه راست هدایتمان کند
متاسفانه باز هم شاهد حذف ایثارگران از آوردگاه های مهم هستیم
اول نام شهدا را از خیابان ها حذف و حالا نوبت حذف جانبازان از کاروان اعزامی به پاراالمپیک 2020 توکیو
سلام جناب آقای خسروی وفا واقعا خجالت داره با روح وروان جانبازان ورزشی بازی کردن
سلام ودرود
آیا این همه ورزشکار ازسراسر جهان اعزام میشوند مطمئن هستند که مقام میآورند باید شرایط فقط برای جانبازان باشد همین عزیزان وبزرگواران بودند وهستد درتمام صحنه‌ها پرچم پرنگ کشور عزیزمان بربالای دست این داوران درخشید ومیدرخشد هرکسی هرمسولی حق و حقوق جانبازان ومعلولین رانادیده میگیرد لعنت خداوند متعال بر او باشد ارادتمند نوبهار
با وجود نشستن آقای خسروی وفا بر کرسی ریاست فدراسیون جانبازان که بواسطه تلاش بی وقفه و کسب مدالهای پرافتخار جانبازان در مسابقات جهانی و پارا المپیک کسب نمودند و به نوعی وامدار جانبازان می باشند؛لذا برای حفظ تصدی خویش با لابی افراد دست نشانده ایشان در مدت تصدی خیلی جای تعجب نیست که جانبازان عزیز نخاعی که علیرغم کسب سهمیه پاراالمپیک حذف می شود.علی برکت الله.
باعرض سلام،
احتراما جهت اطلاع رسانی از ظلمی که بر دو جانباز هفتاد درصد صورت گرفته ، و امید به احقاء حق شان ، این پیام را برایتان ارسال می کنم.
متاسفانه بعضی واژه ها فقط در حد لفظ هستند و یکی از پرکاربردترین این واژه ها اسم جانباز است .
جالب است که در اولین کلمه نام فدراسیونی که خدمت رسانی به این قشر گرانقدر در سر لوحه فعالیت خود قرار دارد، نام جانبازان هست.
دو جانباز هفتاد درصد سیدمحمد رضا میرشفیعی و مهدی زمانی با تلاش بسیار و صبر بر تمام غفلت ها و موضع گیری های بی انصافانه در رشته پاراتیراندازی کشور ، به تیم ملی ورود کردند و توانستند سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.
و به گفته صریح سرمربی و کادر فنی تیم ملی پاراتیراندازی ، بهترین تیم تپانچه آقایانی هستند که تابحال ایران داشته است که البته از بچه های جنگ که تلاشگر و بی حاشیه هستند جز این هم توقعی نمی رود.
با توجه به رکورد های کسب شده در طول تمرینات و مسابقات خارج از کشور نفر دوم و سوم تیم ملی هستند. و تمام مستندات این توانمندی موجود و قابل بررسی هست .
هر دو نفر براحتی و قطعی به فینال مسابقات می رسند و مدعی مدال هستند.
ودر کمال تعجب ، در نهایت بی انصافی مسئولین پارالمپیک از تیم خط خورده و از کاروان اعزامی حذف شدند.
در کل کاروان اعزامی تیم ، فقط دو جانباز حضور دارند که کاملا در اوج آمادگی و ثبات هستند و به لطف خدا و کلام صریح سر مربی به فینال مسابقات براحتی می رسیدند و امید کسب مدال را داشتند.
از دید نظام جمهوری اسلامی خیلی اهمیت دارد که در مسابقات توکیو ۱۴۰۰ ، دو جانباز هقتاد درصد مدال آور باشند ولی تصمیم غیر کارشناسی، و بناحق ،این دو نفر را حذف کرده است .
جالبتر اینکه حتی ریاست بنیاد شهید هزینه اعزام این دو نفر را تقبل کرده است. و حال جای سوال است چرااا؟؟؟
کاروانی که اسم جانبازان را یدک می کشد
فدراسیونی که هویت خود را از این اسم می گیرد و پارالمپیکی که ادعای حمایت و همراهی با این گروه را در کلام و سخن دارد ...براحتی این ظلم را انجام می دهد.در حالیکه پارالمپیک سیاست حمایت از ورزش بانوان در دستور کار خود دارد و با دید اغماض به آنها نظر می کند ولی چطور است بعد از چهل سال این مساعدت و حمایت از ورزش جانبازان را در دستور کار خود قرار نداده است؟!!
در شرایط حساس کنونی براحتی می توانستند سوژه ای مناسب در اختیار رسانه های داخلی و خارجی قرار دهند، ولی یادمان باشند جانبازان به این نظام پایبندند
..‌ در حالیکه کشورهای دیگر براحتی آتها را جذب می کردند و می توانستند برای آنها مدال آور باشند ...
و در نهایت به این دو جانباز در نهایت پررویی اعلام کردند که سهمیه ای که این دو عزیز کسب کردند به کشورهای دیگر اهدا می شود و این همه بی تدبیری دلیلش چیست؟؟؟
امیدوار هستیم این اطلاع رسانی مسیری باشد در استیفاد حق این دو ورزشکار قهرمان و دیگر جانبازانی که از این پس به عرصه ورزش قهرمانی ورود می کنند.
یاعلی
آیا این همه ورزشکار ازسراسر جهان اعزام میشوند مطمئن هستند که مقام میآورند باید شرایط فقط برای جانبازان باشد همین عزیزان وبزرگواران بودند وهستد درتمام صحنه‌ها پرچم پرنگ کشور عزیزمان بربالای دست این داوران درخشید ومیدرخشد هرکسی هرمسولی حق و حقوق جانبازان ومعلولین رانادیده میگیرد لعنت خداوند متعال بر او باشد ارادتمند دانشور
جناب آقای خسروی (بی) وفا...
لطفا به اعتراض جانبازان و تشکلهای ایثارگری و جانبازی توجه کنید و لااقل در توجیه اقدامات نسنجیده تان بیایید و از خود دفاع کنید.
اینکه به صرف جانباز بودنتان، بخواهید زور بگویید و مقابل هم کیشانتان بایستید، نه تنها قابل باور نیست، بلکه دون شان شما به عنوان یک ایرانی است. چون جانبازان در لابلای اتاق و راهروها و سوراخ ... خود را پنهان نمی کنند. لااق نه از شخصیت حقوقی که دیگر بس است، بلکه از شخصیت حقیقی و انسانی خود دفاع کنید و به این قائله خاتمه دهید.
اینکه درصد مدال آوری این دو جانباز را دلیل حذفشان از لیست ورزشکاران اعزامی به توکیو کم و پایین اعلام نموده اید، به هیچ وجه نزد افکار عمومی و جانبازان و ایثارگران پذیرفته شده نیست.
کاش لااق دلیل جوانگرایی و خصومت شخصی را مطرح می کردید تا لااقل بین جامعه پذیرفتنی بود!
امیدواریم تا دیر نشده کاری بکنید. وگرنه خسراالدنیا و الاخره خواهید بود.
چنانچه کسانی که جایگزین این دونفر جانبارنموده اند برتری خاصی نسبت به آنها دارند حرفی نیست اما اگرمشخص شود تصمیم گیرندگان درحق این دونفرجانباز ظلم کرده باشند وازاعزام آنها خودداری کنند باید تجمع حداکثری واعتراض شدید علیه مسئولین مربوطه برگزار شود ازطرف انجمن جانبازان نخاعی استان ایلام.
سلام وعرض ادب خدمت همه حق گویان
ظلم واضح انجام شده در حق این دو ورزشکارملی که علاوه برتوانمندی و موفقیت در کسب سهمیه ، ملبس به لباس جانبازی هستند ،هر ضمیر پاک و حق گویی را به درد می آورد.
واقعا عجیب است که وقتی صحبت از تامین بودجه و کسب منابع می،شود ،بحث ایثار و این عزیزان پیش کشیده می شود ولی وقتی نوبت حق ایشان حتی بعنوان ورزشکار ملی صاحب سهمیه می شود اینچنین ظالمانه و مملو از عناد با آنها رفتار می شود.
چطور است که در کل دنیا ورزشکاران ملی را در دو ماه آخر لای زرورق نگه می دارند تا هیچ فشار روحی به آنها وارد نشود ولی در مورد این دو ورزشکار به گونه دیگر عمل می شود و تمام لحظات آنها سرشار از بی مهری و کم لطفی است.....
چگونه است که تمام کشورها تلاش می کنند تا سهمیه پارالمپیک را کسب کنند و بعد از آن ورزشکار خود را تحت حمایت قرار می دهند ولی مسئولین پارالمپیک دو سهمیه کسب شده توسط این دو جانباز را که با شرایط سخت جسمی کسب شده براحتی از دست می دهند و دو دستی تقدیم کشورهای دیگر می کنند؟؟؟
دیگر چهره واقعی و بی نقاب این مسئولین فاش شده
امیدوارم به همت حق گویان وحق پذیران مسیر بازگشت عزتمندانه این دو دلاور فراهم گردد و دست زورگویان یکبار هم که شده در این مجموعه قطع شود.
متاسفانه اتقدر شکم هایشان از حرام پرشده است که دیگر جایی برای شنیدن حق ندارند ....
خدا شرشان راکم کند
از تمامی جانبازان و ایثارگران عذرخواهی کنید و استعفاء دهید
حذف قهرمانان جانبازراازکاروان اعزامی به پاراالمپیک ۲۰۲۱توکیو به شدت محکوم میکنیم واین راضربه ای برپیکره ورزش جانبازان کشورمیدانیم لذاشایسته است دراصرع وقت نسبت به اعزام آنان درقالب کاروان پاراالمپیک اقدام نماییددرغیراینصورت آماده تجمع حداکثری واعتراض شدیدجامعه ایثارگری باشید
متاسفانه قبح تجمع راشکسته ایم وبرای همینه که مسئولین تره ای هم برای ماخوردنمیکنند
بخاطرنرفتن دونفربه المپیک که تهدیدبه تجمع نمیکنند اکه انجمنها انجمن بودن نه کاسب بااشارتی حق این دوداده میشدوازتضییع حقوقشان جلوگیری میشد
متولیان عمری انجمنهابروندکناروبگذارن سالمین بجایشان بنشینندهمه چی درست میشه
بی عرضگی تابه کی وتاکجا
موقع امتیازگرفتن وپست گرفتن که درزیرنویس باشگاهها اسامی معلومه ازداخل انجمن مطرح هستند
موقع اعتراض جانبازان مطرح هستند
اگرسهمیه المپیک گرفتن، بایدبرن النپیک2020
اگر خلاف قانونه بریدفدراسیون های بین المللی شکایت کنید.
دست به دامن اجنبی ها بشید!
این بی کفایتی ها ازآثاربحامانده تفاله های حسن روحانی ست!
متأسفانه جانبازانی هم بودن که پشت حسن روحانی نماز میخوندن!!!
وقت رفتن بی کفایت هاست...
این کارها زور های آخرشونه.
جانبازفقط وفقط بایدگوش بفرمان آقا باشه.
بقیه مردود اند.
والسلام
جناب خسروی وفا با حذف جانبازان از کاروان اعزامی به پاراالمپیک توکیو شما دیکه هیچ جایگاهی در در جامعه ایثارگری کشور ندارید
‌ضروری است هرچه سریعتر از پست دبیری کمیته پاراالمپیک استعفا دهید، چون واقعا” شما لیاقت جانبازی ندارید وبا این عمل قبیح دل تمامی جانبازان کشور را آزار دادید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi