شناسه خبر : 84908
چهارشنبه 03 شهريور 1400 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد به چه مدیری نیاز دارد؟

فکر نکنید اگر فقط به درد دل ایثارگر گوش کنید مدیر موفقی خواهید بود. در برنامه بنیاد باید آینده دور را هم ببینید و همه دستگاههای نظام را با برنامه ریزی کارشناسی...

فاش نیوز - ضمن احترام به همه کسانی که خود را برای ریاست بنیاد لایق می دانند و قصد خدمت به بهترین خلق خدا را دارند باید عرض کنم شاخص های بسیاری برای مدیری که قرار است خادم ایثارگران باشد، بر شمرده اند، اما مهمترین آنها ۴ شاخص حیاتی است:

۱- توان

مراد فقط توان مدیریتی نیست بلکه توان روحی، جسمی، تعاملی، ارتباطی و... از الزامات مدیریتی است. اگر این توان ها را در خود نمی بینید، کنار بکشید. یاد رئیس اسبق بنیاد بیفتید که ادعای خادم ایثارگران داشت ولی کم ظرفیت و عصبانی بود و گویا با خودش هم درگیر بود.

۲- برنامه

اگر فاقد برنامه هستید بدانید که بزودی رسوا خواهید شد. فکر نکنید اگر فقط به درد دل ایثارگر گوش کنید مدیر موفقی خواهید بود. در برنامه بنیاد باید آینده دور را هم ببینید و همه دستگاههای نظام را با برنامه ریزی کارشناسی قانع کنید. مجلس، دولت، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح، وزارتخانه ها و نهاد دولتی و عمومی با برنامه های کارشناسی به سختی قانع می شوند، لذا با بی برنامگی وبال ایثارگران نباشید. شاید بی برنامگی شما در دنیا منجر به مجازات نشود ولی کمرتان را در آخرت خواهد شکست. مدیر قبلی بنیاد برنامه نداشت و این بی برنامگی بلای جان ایثارگران بود.

۳- صبوری

مدیر بنیاد با جامعه ای دردمند و گرفتار مشکلات روزمره مواجه است. شاید با درخواست غیر قانونی و خارج از مقررات هم مواجه شود. عدم صبوری در برابر این ناملایمات چالش های بسیاری را برای مدیر به وجود خواهد آورد. اگر صبر و حوصله شنیدن دردها را ندارید، به بنیاد نزدیک نشوید.

۴- انگیزه

انگیزه شاخص بسیار مهمی است. اگر خودتان انگیزه نداشته باشید و نتوانید آن را به سازمان، مدیران و زیر دستان خود منتقل کنید، دور بنیاد را خط بکشید. انگیزه ای غیر از خدمت خالصانه و مخلصانه، خیانت به انقلاب و ایثارگران است.

آینده بنیاد

لشکر کشی و هجوم برای تصرف بنیاد همچنان ادامه دارد. آیا رئیسی به تصویر روشنی از بنیاد خواهد رسید و تصمیم درستی خواهد گرفت یا اسیر قمپز درکردن کسانی خواهد شد که ادعای اداره کردن بنیاد را دارند. هیچ وزارتخانه و معاونتی با چنین چالشی در انتخاب رئیس مواجه نبوده است. نهادی که شاید توان مدیریتی معادل چند وزارتخانه را می طلبد به حال و روزی افتاده که همه داعیه مدیریت آن را دارند. براستی چرا بنیاد محبوب عده ای برای مدیریت شده است؟ شاید مدیریت ضعیف و ناکارآمد ده سال گذشته بنیاد  این تصور را برای عده ای ایجاد کرده که وقتی این افراد می توانند بر بنیاد مدیریت کنند چرا ما نتوانیم و برای خود رزومه درست نکنیم. خدا دو رئیس جمهور قبلی را نبخشد که این بلا را سر بنیاد آوردند و ایثارگران را به فلاکت نشاندند. حال باید منتظر ماند اکنون که بنیاد حالی تازه کرده و تکانی خورده و امیدی در دل ایثارگران ایجاد شده، آیا آقای رئیسی اشتباه دو رئیس جمهور قبلی را خواهد کرد یا هوشیارانه انتخابی خواهد کرد که مسیر احیا شده مدیریت بنیاد با ناکامی مجدد مواجه نشود. آقای رئیسی باید بداند که قویترین مدیران خود را برای مدیریت بنیاد انتخاب کند؛ در غیر اینصورت با چالشی در دوره ریاست جمهوری خود مواجه خواهد شد که فرصت خدمت را از او خواهد گرفت.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
مدیری شما مثل شما که دم از حمایت جانباز رو میزنی ولی در عمل محلش نمیزاری !!!!
سلام به به چه عجب جناب مجتهد زاده طاهر شدند .واقعا روحیه گرفتیم ،فکر می کردم دیگه چه کسی شجاع‌تر از ایشان موضع گیری ودفاعبه بنویسد .مدتها خلا وجود ایشان حس می شد .خواهشاً جانبازان را تنها نگذارید .وضع اشتغال ،وحقوق ..و....فرزندان در شرایط زمانی همین امروز بسیار بغرنج است .قوانین را تفسیر پدر سایت ظاهر شوید .
تشکر .
یا غیاث....
با سلام خدمت نگارنده محترم، که خود از ایثارگران عزیز میباشد
جناب آقای مجتهد باور بفرمائید این بنیاد که باید به ایثارگران خدمت کند به اندازه ای بی خاصیت شده که من جانباز اصلا و ابدا نه به بنیاد مراجعه می کنم و نه کوچکترین خدمت ی را -درمان و .... - می گیرم چون‌ یک سری کارمند استخدام کرده اند به جز بی احترامی و خون به جگر کردن ایثارگران کاری دیگری را بلد نیستند ،فقط منتظر سر برج هستند که پول یا مفت بگیرند و لاغیر !!!!
یعنی به نظر شخص من اصلا" این بنیاد و تشکیلات بی خاصیت را جمع کنند ما راحت تر هستیم ،چون بود و نبودش فرقی ندارد ........
سلام علیکم
یکی ازشاخصه های مدیرموفق، تمکین به قانون است.
که متأسفانه خیلی ازقوانین ابلاغی ریز و درشت بر روی زمین باقی مانده است!
مثال:اجرای بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال!
اجرای کامل ماده38وپرداخت کامل معوقات!
اجرای طرح ترافیک جانبازان طبق قانون! که متأسفانه سلیقه ای شده! وباصدوربخشنامه هایی درقانون دست برده شده!
معافیت عوارض آزادراه!!! که...
حقوق های بسیارضعیف باتوجه به افزایش ضعیف حقوق ها ی ماده38وتبصره1باتوجه به نرخ سرسام آور تورم!
شفاف نبودن فیش حقوق ها ازمردادماه1400 !!!
شفاف نبودن قانون درموردخودروی جانبازان25%تا49%
جلوگیری از واردات خودرو طبق دستور رئیس جمهور وقت برای عموم جانبازان!!!!!
که البته این خیانت رئیس مجلس وقت بود!
و تأسف بار تر از آن، کوتاه آمدن بنیادشهید!
وپیگیری نکردن آن!
مگر ارزش جانبازان که درمقابل گلوله های دشمنان جهانی،،، کمتر از یک ورزشکاراست؟!
که واردات خودروی این عزیزان بی انتها و بدون سقف ریالی ست!
و خیلی خیلی خیلی مشکلات دیگر!!!!!
امیدواریم که آقای رئیسی،،، رئیس جمهورمحترم، انقلابی، دلسوز، جهادی و...
جناب آقای یوسف مجتهد راکه ازجنس ایثارگران میباشند آگاه ومسلط به مجموعه قوانین ایثارگران و...
را به ریاست بنیادشهیدوامورایثارگران انتخاب نمایند.
تا حرکتی جهادی دراین سازمان مهم اتفاق بیفتد. ان شاالله.
ایشان فردی دلسوز که همیشه دغدغه ایثارگران را دارند.
و...
والسلام.
آقای مجتهد عزیز فکری به حال شرکتهای بنیاد شهید بکنید چرا بعد از انقلاب تجدید ارزیابی نکرده اند خدا داند ولی واقعا این شرکت‌ها بالاخص شرکت شاهد و زیر مجموعه آن عمران و توسعه شاهد در نابسامانی با این همه دارایی به سر میبرند اگر واقعا به روز شوند از این نابسامانی در می‌آیند
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای مجتهد عرض شود هرآنچه راکه جانبازان خواسته درمطلب شما بدرستی آمده است، جناب مجتهد موفقیت روز افزون تان راخواستاریم.
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان ایثارگر و خانواده محترم آنان
در ادوار گذشته دور بنیاد ، به یاد دارم که عده ای آمدند طرح کردند ، اگر مدیران بنیاد خودشان از اقشار ایثارگر باشند ، درد آشنا هستند و خدمت بهتری به ایثارگران خواهند داشت ، اما در بوته عمل شاهد بودیم برای مثال : یک جانباز را کردند مدیر و رئیس ، و این جانباز مدیر در اصطلاح (کاتولیکتر از پاپ) در آمد و صرفا" در خدمت منافع بنیاد ، قرار گرفت و هر مشکلی که برای جانبازی پیش می آمد ، با تشریح و توضیح قانونی و حساب و کتاب ، در هر حالت ، مشکل این جانباز یا دیگری مرتفع نمی گردید.
پس چه باید کرد ! وقتی مدیری که جانباز یا از خانواده های شهدا و ایثارگران بوده ، در حین خدمت برای ایثارگران و جانبازان ، هیچ تعصبی ندارد و دلش خوش است هر تقاضائی که زیر دستش آمده ، یک ارجاع می دهد و خودش رفع مسئولیت می کند ، به سراغ چه کسانی برویم ! آیا این پارامترهائی که عزیز ما آقای مجتهد به آن اشاره کردند ، در فردی وجود داشته باشد ، اولین مقام اجرائی کشور ، یعنی ریاست محترم جمهوری آقای رئیسی ، به چنین فردی تمام اختیارات قانونی و حتی فراقانونی خواهد داد تا به رفع مشکل ایثارگران و جانبازان ، عمل کند ، اگر بیائید مشکلات جانبازان را الویت بندی کنید ، به فهرست بلند و بالائی خواهید رسید که معلوم نیست کدام مشکل الویت اول است!!
رسیدگی به جانبازان زیر 25 درصد یا تسری خدمات رسانی به تمام جانبازان ، اجرائی کردن قوانین بجا مانده از طرح پنجم و ششم توسعه کشور در بحث ایثارگران ، ورود تخصصی به مشکلات خاص جانبازان اعصاب و روان و شیمیائی که تا کنون مغفول مانده ، عملیاتی کردن صد در صد طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران و چندین و چند مشکل ریز و درشت ، که گاهی لازم است یک مدیر لایق و با کفایت برای حل یک معضل ، نیاز به اختیارات فرا قانونی داشته باشد ، چون قانون تمام این نکات را در بر نمی گیرد.
در انتها برای تمام ایثارگران و خانواده آنان ، دعای توفیق و کامیابی دارم و امیدوارم فردی با صلاحیت و دلسوز، بعنوان ریاست بنیاد شهید معرفی شود
والسلام
با سلام و عرض ارادت
خواهش میکنم با توجه به اظهارات آقای پاکدل و احدی پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال و ذخیره مرخصی پیگیری شود و این موضوع را که به گفته مسئولین بنیاد در بودجه ۱۴۰۰پیشبینی شده است ولی با گذشت۶ماه از سال هنوز خبری نیست را به رهبر معظم امام خامنه ای و آقای رئیسی انتقال دهید تا دستورات لازم را داده و ما که در روزهای آخر عمر خود هستیم این مبلغ که با این تورم بسیار ناچیز است را دریافت کنیم و بیش از این شرمنده خانواده خود نشویم .آقای مجتهد شما صدای جانبازان هستید خواهش میکنم این موضوع که مطالبه همه جانبازان و خانواده شهداست را پیگیری کنید و به نتیجه برسانید که ولله ما به عشق امام و امام خامنه ای همیشه سکوت کردیم ولی مسئولین بنیاد از سکوت ما حق قانونی ما را یا انجام نمی‌دهند یا دیر انجام می‌دهند. ممنون از مدیریت فاش نیوز
خادم جامعه هدف فقط جناب مجتهد...
والسلام.
به نظر حقیر جانبازان سایر ادارات و کارمند مانند جانبازان بنیاد حقوقی شبیه به ماده ۳۸:محاسبه نمایید .
جانباز چه فرقی داره ،؟ عقل و منطق همینو میگه.
منم رفتم بسیجی وحفوق بگیر بودم حالا جانباز شدم ،یا ا ختلاف حقوقی ما لا اقل جبران بشه درجه ...‌‌رتبه یکسان یبشه .تشکر .
با سلام. بهترین مدیر برای بنیادکسی است که امثال آقای یوسف مجتهد را از زیر مجموعه خود حذف نماید. ایشان بعد ازآنکه معاون آقای سعید اوحدی شدند کلا همه ایثارگران را فراموش کردند و هیچ دسترسی به ایشان نبود.
بنده نمیدانم چرا ایثارگران میروندمسعولیت بدست میگیر ند راه خودشان راگم میکنندوقتی آقای مجتهدرفت معاون بنیاد شدهمه چیزرافراموش کردماگفتیم جانبارمسعولیت بنیادرا بدست بگیردکه مشکلات جانبازان حل کنندامامیبینیم که اشتباه میکنیم بهتراست که غیزجانبازدربنیادمسعول باشه اگر یه روز تخلف کردمیتوانیم گوششوبگیریم
سلام واقعانمیدونیم در خودمان رابه کی بگیم چرا جانبازان به این وضعیت جسمی دراین اندک زمان بفراموشی سپرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi