شناسه خبر : 86740
چهارشنبه 26 آبان 1400 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدام ایثارگرانه یک قهرمان شمشیربازی

چهار بار گذشتن از قهرمانی با مرام پهلوانی

۴ بار امتناع از مسابقه با صهیونیست‌ها برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین...

فاش نیوز - عضو تیم ملی شمشیربازی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین ۴ بار از مصاف با حریفانی از رژیم کودک کش صهیونیستی انصراف داد و از رسیدن به قهرمانی بازمانده، عدم رویارویی با این رژیم کودک‌کش را وظیفه خود دانست.

امیررضا کنعانی شمشیرباز اردبیلی تیم ملی کشورمان است که از سال ۱۴ سالگی شمشیربازی را آغاز کرد و در سن ۱۵ سالگی به رده‌های سنی تیم ملی دعوت شد و خوش درخشید.

وی در تیم ملی جوانان و نوجوانان کاپیتان بود و به قهرمانی‌های متعددی نیز در مسابقات مختلف دست یافت و سرانجام در تیم ملی بزرگسالان در مسابقات حاضر شد.

کنعانی در هر سه رده سنی یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مقام قهرمانی کشوری دست یافته و ۵ قهرمانی، ۲ نقره و ۳ برنز حاصل تلاش‌های این ورزشکار نامی در مسابقات قهرمانی آسیا است.

کنعانی مدال طلای مسابقات دانشجویان جهان و حضور در مسابقات المپیک و هفتمی در این مسابقات را نیز در کارنامه درخشان خود دارد.

این ورزشکار خوش‌نام رکورددار انصراف از مسابقه با حریفان رژیم صهیونیستی در کشور محسوب می‌شود که ۴ بار از مصاف با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کرده است.

۴ بار از فرصت قهرمانی گذشتم

وی درباره این تصمیمات خود گفت: ورزشکاران ایرانی همواره از رودررویی در مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیست امتناع کرده و این مهم را در حمایت از ملت مظلوم و رنج‌دیده فلسطین یک وظیفه اخلاقی و شرعی می‌دانند.

کنعانی با اشاره به این‌که ورزش به عنوان راهکاری برای اعلام اعتراض نسبت به رژیمی است که زیرپا گذاشتن حقوق دیگر ملت‌ها را بر خود یک افتخار می‌داند، افزود: به‌دلیل هم‌گروهی با شمشیربازانی از رژیم صهیونیستی ۴ بار از مصاف با آنان خودداری کرده و از گردونه مسابقات حذف شدم و چنانچه بار دیگر با ورزشکارانی از این رژیم هم‌گروه شوم، با افتخار و بدون منت بر خود وظیفه خواهیم دانست تا انصراف مجدد خود را با شجاعت و صراحت کلام و صرف نظر از تبعات احتمالی آن بیان کنیم.

وی یادآور شد: آخرین باری که از مصاف با ورزشکاری از رژیم صهیونیستی امتناع کردم، به مسابقات ۲۰۱۸ شمشیربازی  چین در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برمی‌گردد که با انجام هماهنگی‌های لازم با فدراسیون انصراف رسمی خود را برای عدم شرکت در این رقابت‌ها اعلام کردیم، پیش از آن نیز در رقابت‌های ۲۰۱۲ نوجوانان و جوانان مسکو و مسابقات ۲۰۱۳ کرواسی مشابه این رویداد اتفاق افتاده بود.

باید در حد توان خود برای حمایت از مظلومان گام برداریم

این قهرمان عنوان کرد: وقتی می‌بینیم در بخشی از کره زمین به مردمی ظلم می‌شود باید در وسع توان خود برای حمایت از آن مردم مظلوم گام برداریم و علت انصراف من هم به‌خاطر عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

کنعانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک کشور جعلی است که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و این رژیم به کودک‌کشی و ظلم علیه بشریت مشغول است لذا همیشه مورد غضب ما قرار خواهد داشت.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi