شناسه خبر : 86984
سه شنبه 09 آذر 1400 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیازهای ایثارگران را برطرف کنید

امروز بسیجی، به کسی اطلاق می شود که وجود خود را وقف به حل و فصل و برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم و عمران و آبادانی مملکت می کند...

فاش نیوز- عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، خواستار احصا و برطرف کردن مشکلات و مسائل ایثارگران از سوی دولت و بنیاد شهید شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،  علی کریمی فیروزجائی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی اختصاصی ضمن گرامیداشت دلاورمردی های ایثارگران و بسیجیان خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و دولت باید اهم مطالبات و تقاضاهای ایثارگران را احصا و برطرف کنند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بر آمده از قشر ایثارگر و بسیجی هستند و بخشی از بسیج متعلق به کسانی است که در دوران دفاع مقدس به جبهه رفتند و از باورها و آرمان های ملت و آب و خاک کشور دفاع کردند. بر این اساس امروز بسیجی، به کسی اطلاق می شود که وجود خود را وقف به حل و فصل و برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم و عمران و آبادانی مملکت می کند.

 عضو مجمع نمایندگان استان مازندران خاطرنشان کرد: طبیعتا مجلس و دولتی به تفکر بسیجی موردنظر امام راحل و مقام معظم رهبری نزدیکتر است که در راستای خواسته ها و مطالبات مردم حرکت کند. بر این اساس امروز مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم مشترکا و متفق، در این راستا گام بر می دارند.

 عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم با اشاره به شرایط خاص کشور و فشارهای اقتصادی ناشی از آن بر طبقات محروم و جامعه ایثارگری متذکر شد: مردم ما در یک دوره بسیار سخت معیشت خود را می گذرانند و وظیفه حاکمیت به خصوص دولت و مجلس شورای اسلامی این است که در جهت برآورده کردن مطالبات به حق مردم و ایثارگران گام بردارد و این نگاه خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی که برآمده از همان تفکر بسیجی دوران دفاع مقدس نهادینه شده است.

 نماینده مجلس بابل در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که مجلس در جهت گسنرش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگری در جامعه چه وظیفه ای بر عهده دارد، متذکر شد: مجلس آمادگی لازم در جت ایفای وظایف خود برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و حمایت تمام قد از ایثارگران را دارد. دستگاه های متولی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و دولت نیز باید اهم مطالبات و تقاضاهای ایثارگران را احضا و سپس برطرف کنند.

 دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید احدی از ایثارگران و خانواده معظم شهدای دوران دفاع مقدس همچنان درگیر مسائل اولیه زندگی از جمله مسکن و مسائل دیگر باشد، تصریح کرد: خوشبختانه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به جد به دنبال موضوعات ایثارگری است تا بلکه بتوانیم بخشی از آن را در قالب بودجه پیش رو و بخشی دیگر را در قالب برنامه هفتم توسعه به اتمام برسانیم و به مطالبات جامعه ایثارگری جواب مثبت داده باشیم.

  عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های دلاورمردان بسیجی دوران دفاع مقدس و مدافعان میهن اسلامی، به ماموریت ایثارگران و بسیجیان در شرایط کنونی اشاره کرد و یادآور شد: هر چند که بسیج، به عنوان یک نیروی کارآمد، طیف وسیعی از نیروهای کارآزموده را در بر می گیرد و بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان و بسیج اساتید دانشگاه از جمله آنهاست که بعد از جنگ به وجود آمده است. اما این موضوع نشان دهنده این است که ماموریت آنها، ماموریت سخت افزاری و مرحله نظامی نیست. بلکه آنها ماموریت نرم افزاری دارند و باید در مباحث محتوایی و موضوعاتی مانند نهادینه کردن فرهنگ دینی در دستگاه های تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و در دانشگاه ها قدم بردارند که خوشبختانه برنامه ها به همین سمت در حال انجام و اجرایی شدن است.

*معرفی

اینستاگرام
سلام دکتر خواهشن به فکر جانبازان زیر 25 در صد هم باشید بخدا همه شان مشکل دارند . درمان .مسکن . بهداشت . حتی ویلچر . ضمنا این موضوع هم خیلی رنج اور است که دست مجلس را می بوسد . همه جانبازان عزیز هستند . دولت هیج قدمی که در شان جانبازان باشد نگرفت . مگر میشه فرزند ازدواج کرده یک جانباز 25 در صد می تواند از همه مزایای جانباز مثل رایگان بودن تحصیل استفاده کند اما خود جانباز 24 در صد نتواند از این مزایای تحصیل رایگان استفاده کند . بخدا این ظلم است . به داد ما برسید نگذارید که دیر شود و پشیمانی سودی ندارد . موفق باشید التماس دعا لطفا پاسخ دهید منتظریم
برطرف کنید یا
بکنیم
سی سال خورده از اتمام جنگ می گذره مشکلات بسیجی را بر طرف کنید یا بکنیم یعنی چه بازمنده از بسیجیها ی دوران جنگ هستم خدا شکر نمردیم مجلس انقلابی را هم دیدیم که فقط شعار وبا سایتها صحبت می کنند اما در عمل کاری برای بسیجیها نکردنند اکثر بسیجیها یا مردنند یا سنشان بالا رفته وهیچ قانونی شامل شا ن نمیشه !
جمعیت جانبازان مرتب با وصال آنها به دوستانشان در حال کم شدن است. چه زمان قرار است به این قشر به طور کامل رسیدگی شود؟ بعد از مرگ آنان و بعد از کلی شرمندگی آنان پیش خانواده هایشان؟ جانباز به خصوص جانباز زیر 25 درصد که همین واژه بالای 25 درصد و پاین 25 درصد که توسط همین قانون گذاران به وجود آمده است یک واژه تبعیض آمیز است فقط یک انتظار دارد. بحث عدالت در رسیدگی به تمام مشمولان دریافت کننده بودجه عمومی کشور. به جا نیست یک جانباز با حقوق ماهانه 2 میلیون تومان که بیمه دندانپزشکی هم ندارد به سختی گذران زندگی کند ولی یک کارمند دولت که از همان بودجه دولتی حقوق می گیرد دارای بیمه دندانپزشکی و حقوق بالای 10 میلیون تومان باشد. جانباز از خدایش است که استخدام دولت بشود و با همین معلولیت و با همین سن برود کا رکند و حقوق بالاتری بگیرد ولی شرمنده خانواده خود نشود.حداقل قانون گذاران اجازه دهند یک جانباز دارای کمک معیشت که فقط 2 میلیون تومان حقوق می گیرد بتواند کار آزاد بکند تا بتواند زنده بماند و اگر درآمدش بالای خط فقر یعنی 10 میلیون تومان شد این حقوق ناچیز را قطع کنند. به امید روزی که هیچ جانبازی وایثارگری زیر خط فقر نباشد.
سلام خدمت آقای دکترکریمی عارضم چراماده ۳۹ درموردجانبازان شاغل که قانون هم هست اجراءنمیشه برای چپاول ثروت درکشور مامسئولین دارن باهم مسابقه میدن اماحق من وامثالم که کارمند هستیم بنیادبه ماحقوق نمیده براینکه شاعل هستیم حق جانبازی ماچه ربطی به حقوق شاغل بون ماداردیارودردخانیات یادرصنایع چوب کاغدایران چوکاکارمیکردهم ازبنیادحقوق میگره هم ازچوکاو هم ازارتش مابسیجیان چه گناهی کردیم نمایندگان ملت خداشکر اکثرشون جانبازهستندچراموچ این دولت مردان رانمیگیردشماها بایدازحقوق مادفاع کنیدامیدواریم به جدپیگیرماده ۳۹ باشیدکه ماهم به حق حقوق مان برسیم
در مان جنگ شیران روز و زاهدان شب بودیم حالا شدیم معسر
خدا نبخشه 50 سامان شد همچنان التماس می کنیم که مزایای بالی 25 را به ما بدهید ولی همه کور و کر هستن.
بابا 3 سال است شخصا درس را رها کردم چون پول ندارم و جالب است در بخشنامه جدید دانشگاه آزاد جز ایثارگران هم نیستیم. به خدا فکر نمی کردم که درصد 25 طلا شود نه در بیمارستان ماندم نه کمسیون رفتم آقای قاضی زاده فکری کن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi