شناسه خبر : 87422
یکشنبه 05 دي 1400 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون اجتماعی عنوان کرد

علت کمبود اعتبارات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، علت تکرار برخی از احکام ایثارگری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را ادامه نگاه حمایتی مجلس به ایثارگران دانست.

 فاش نیوز- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، علت تکرار برخی از احکام ایثارگری در لایحه بودجه 1401 را ادامه نگاه حمایتی مجلس به ایثارگران دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، کیومرث سرمدی نماینده ایثارگر مردم اسد آباد همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 1401 از سوی دولت سیزدهم به مجلس یازدهم اظهار داشت: من فکر می کنم، با توجه به محدودیت هایی که تاکنون دولت در زمینه تامین منابع و اعتبارات مالی داشته؛ با این وجود بودجه قابل قبولی را برای سال 1401 ارائه کرده است.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعامل مثبت و سازنده دو قوه مقننه و مجریه در خصوص مسائل کلان کشور متذکر شد: نگاه های نزدیک و مثبتی که مجلس نسبت به دولت و یا دولت نسبت به مجلس دارد؛ این امکان را فراهم می کند که اگر جاهایی خلاء ها و کمبودهایی وجود داشته باشد؛ با تعامل دولت و مجلس این ایرادات و اشکالات لایحه بودجه سال 1401 برطرف شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از احکام ایثارگری در لایجه بودجه تکرار شده و آیا به خاطر عدم تامین منابع و اعتبارات مالی بوده؛ توضیح داد: نگاه مجلس به موضوعات ایثارگری برگرفته از این دیدگاه است که کشور با همه ارکان خود، مدیون ایثارگری این عزیزان است و این باور کلی نمایندگان مجلس یازدهم در مورد ایثارگران است.

 وی افزود: بنابراین در راستای حمایت از عزیزان ایثارگر در سال جاری، تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تبدیل به قانون شد و طبیعتا در حال اجرا است. حتی به لحاظ نظارتی این قانون پیگیری می شود؛ تا سازمان ها و وزارتخانه هایی که بعضا استنکاف یا کوتاهی می کنند، مورد بازخواست قرار گیرند و به نظر من یکی از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی است که تا کنون اجرایی شده است.

 نماینده جانباز مجلس یازدهم در خصوص رسیدگی و حمایت از رزمندگان معسر در لایحه بودجه، یادآور شد: در بحث رزمندگان معسر که عمده مشکل آنها حداقل دریافتی است و در مجلس یازدهم تا 2 میلیون تومان افزایش یافت؛ در بودجه 1401 بایستی به این موضوع توجه ویژه شود و این زمانی میسر خواهد شد که مجلس کار رسیدگی به بودجه را در دی ماه آغاز کند.

 سرمدی تصریح کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با نگاه حمایتی موضوع و مسائل ایثارگری را بررسی و پیگیری می کنیم و در مورد احاله شدن موضوع واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد در لایحه بودجه 1401 گفت: در مورد قانون واگذاری خودرو و تکرار آن در لایحه بودجه 1401 باید بگویم علت ارجاع آن در لایحه بودجه ممکن است این باشد که یا اجرایی نشده و یا اینکه منابع مالی و تسهیلات لازم هنوز فراهم نشده است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره علت کمبود اعتبارات است، خاطرنشان کرد: اولا محدودیت های ارزی و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. در کنارش موانعی که در بحث واردت خودرو هست و بحث حمایت از خودروسازان داخلی که مورد انتقاد ماست و معتقدیم که رانت، ممکن است علت تکرار در لایحه بودجه باشد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: این یک مسئله است. از سوی دیگر شاید یک نگاه تنگ نظرانه ای هم در این مبحث وجود دارد. در حالی که اعتقاد من بر این است که جامعه ایثارگری و به خصوص جانبازان، تاکنون حقشان ادا نشده و بر حق و حقوقی که بر گردن ما و نظام دارند، باید توجه شود. اینها موانعی است که در بحث واگذاری خودرو به جانبازان بوده و در بودجه 1401 هم هست و ان شاءالله تلاش خواهیم کرد که موانع برطرف شود.

*معرفی 

اینستاگرام
لطفأ کلمه معسرراحذف بفرمایید.
بار مالی نداره!!!
سلام..درموردجانبازان معسرفکری کنید..دولت اینروزهابهمه مردم کمک معیشت میدهد..چراکمک معیشت جانبازان رابحقوق تبدیل نمیکنند؟؟چراجانبازان زیر۲۵درصدباتوجه بشرایط بد اقتصادی وبالارفتن سن این قشروبیماری به کمیسیون ارجاع داده نمیشوند،واگرهم به کمیسیون بروند،درصدشان افزایش پیدا نمی‌کند..چرایک مسئول بفکرجانبازان معسرنیست،؟؟ازاین بلاتکلیفی این عزیزان را درآورید..یک خبری هم ازاین عزیزان بگویید
سلام...علت کمبود..بخور،بخورعده ایی هست که سیرنمیشوند..
واقعاهمینطور ولی این نمایندگان نیزبرای اینکه ازوزراامتیازی برای خودبگیرندچندتاامضاءجمع میکنندمیان درصحن علنی مجلس دادوبیداد راه میندازندبرعلیه فلان وزیریه امتیازمیگیرندبعد خاموش میشوندهمشون دروغ میگن اکثرشون ایثارگرن درمجلس پسرچراازغرامت جنگ دفاع نمیکنندکویت چند بار۵۰و۶۰میلیارددلارغرامت گرفت برای چندروزاینهابرای هشت سا ل جنگ خاموش نشتندچه ماجرایی پشت پرده هست نمیدونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi