شناسه خبر : 87488
جمعه 03 دي 1400 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بودجه ایثارگران مورد حمایت مجلس و دولت است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر حمایت مجلس و دولت از بخش ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد.

فاش نیوز- نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، حمایت مجلس و دولت از بخش ایثارگران در لایجه بودجه 1401 را مورد تاکید قرار داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی های لایحه بودحه سال 1401 در بخش ایثارگران متذکر شد: ما در بررسی لایحه بودجه سال 1401 ، همه بخش های بودجه را مورد توجه قرار می دهیم؛ بخصوص آن بخشی که مربوط به ایثارگران است. همچنین ردیف های گذشته را حفظ و هم تقویت می کنیم. 

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از لایحه بودجه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه 1401، دولت توجه ویژه ای به ایثارگران نشان داده است که این موضوع مورد حمایت مجلس شورای اسلامی هم هست و در همان حدی که باید اجرایی شود؛ تامین اعتبار شده است و در سال آینده هم هر آنچه در قالب تبصره ها آورده می شود نیز تامین اعتبار خواهد شد.

 رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1401 از سوی دولت اظهار داشت: انتظار ما از دولت این است که ساختار بودجه سال آینده عملیاتی، واقعی و در راستای تحقق درآمدها تدوین شده و کسری تراز عملیاتی این بودجه، نسبت به گذشته کمتر باشد.

 نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در بهارستان خاطرنشان کرد: تکلیف مسایل اصلی اقتصادی کشور از جمله نظام هدفمندی یارانه ها، ارز ترجیحی، یارانه حمایتی برای معیشت مردم و ... باید در لایحه بودجه سال آینده تعیین تکلیف شود.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش 34 درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه 1401 نسبت به سال جاری، گفت: در سال 1400، هزار و پانصد و هفتاد میلیارد تومان بود اما در بودجه سال 1401، دو هزار و صد و دوازده هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بهارستان، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد درآمد شرکت‌های دولتی و تاثیرگذاری در درآمدزایی و هزینه های بودجه در سال آینده خاطرنشان کرد: 7 شرکت از مجموع 377 شرکت در لایحه بودجه سال 1401 بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده‌اند که 4 شرکت در حوزه نفتی، 2 مورد بانکی و 1 مورد در بازرگانی دولتی فعالیت دارند. همچنین این شرکت ها 51 درصد درآمد شرکت های دولتی را به خود اختصاص داده و افزایش میزان درآمد آنها به دلیل افزایش نرخ تسعیر ارز است.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم یادآور شد: 7 شرکت نیز در سال 1401 بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده اند که 50 درصد هزینه شرکت های دولتی هم به این هفت شرکت اختصاص دارد.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان تاکید کرد: از بودجه کل کشور 377 شرکت دولتی و 35 شرکت از جمله شرکت ملی نفت، شرکت گاز، مخابرات و ... در مجموع بیش از 80 درصد از بودجه کل را در سال 1401 به خود اختصاص داده اند.

* معرفی

اینستاگرام
متاسفانه دولت در لایحه سال آینده پیش بینی های لازم را نکرده ، از جمله حمایت از جانبازان زیر 25 درصد و پوشش آنان در قانون حالت اشتغال . زمانی که در اواخر دولت قبلی بحث تسری خدمات رسانی به جانبازان زیر 25 درصد مطرح شد ، بنده همانزمان اعلام کردم : قصد سیاه نمائی ندارم ، ولی با انبوه تعداد جانبازان زیر 25 درصد ، نسبت به جانبازان درصد بالا ، دولت باید هم اکنون اعتبار و ردیف بودجه آنرا مشخص کند و در واقع دولت سابق ، فقط شانه خالی کرده و تمام عواقب آنرا برای دولت بعدی (اکنون) باقی گذاشت که "متاسفانه" پیش بینی بنده ، درست از آب آمد و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ، برای سال آینده 1401 بودجه کافی برای خدمات رسانی و تسری خدمات به جانبازان زیر 25 درصد را در اختیار ندارد .
باز هم متاسفانه موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و واگذاری خودرو ، با اینکه در بودجه سالجاری 1400 بعنوان مصوبه مجلس و تصویب شورای محترم نگهبان ، بعنوان یک قانون لازم الاجرا ، مورد بی مهری دولت فعلی قرار گرفته است ، ایثارگران بدانند فقط مصوبات و قوانین ، در خدمات رسانی کفایت نکرده و نیاز به یک عزم جدی ، در برقراری عدالت حق و حقوق مورد نیاز ایثارگران و خانواده های آنان وجود دارد که امیدواریم دولت آقای رئیسی و ریاست جدید بنیاد شهید به آن اهتمام کنند . دیگر هیچ شعاری در برابر ایثارگران ، محلی از اعراب نداشته و ندارد .
جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاددرکجای این بودجه قراردارند؟!جانبازان مظلوم فراموش شدوموردبی توجه ای وبی تدبیری قرارگرفته اند...محرومان ماده 38
آقای میرتاج الدینی شمادردوره آقای احمدی نژادمعاون پارلمانی بودیدآقای احمدی نژادسفره رابازگذاشته بودبرای مردم شماچکار کردیدبرای مردم همیشه ازآب گل الود ماهی گرفتید واقعاشما هیچ کاری برای جانبازان نکردیدلطفا شعارندهید
در ارتباط با معافیت مالیاتی حقوق کارمندان رزمنده با ۶ ماه سابقه وبیشتر چرا اجرا نمی شود
من جانباز ۲۵ در صد هستم با این همه مشگلات مریضی ناش از زمان جنگ به من کمک معیشتی دو میلیون دویست بنیاد میده
من جانباز ۲۵ در صدر هستم با این همه مشگلات مریضی ناش از زمان جنگ به من کمک معیشتی دو میلیون دویست بنیاد میده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi