شناسه خبر : 87636
سه شنبه 07 دي 1400 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نسل وب، جور بی تدبیری مسئولان را می کشد!

سید مهدی حسینی - بدیهی است که مسیر حرکت در گذر عمر را کسی گل ریزان نکرده! چندی است که حادثه ی فضای مجازی رخ داده و همه ی ذهن ها را متوجه خود کرده است.
در این خصوص، چند سؤال بنیادین مطرح است:
-    چرا فضای مجازی، غرب را بسان بهشت موعود القاء می کند و اصرار دارد که هر آنچه غربی است سرشار از جاذبه ی سحرانگیز آوای پریان است؟
-    چرا نسل وب باید جورِ بی تدبیریِ برخی متصدیان و متولیان امور فرهنگی را بکشد؟
-    چرا باید دود ندانم کاری و بی لیاقتی برخی سیاست پیشگان و نویسندگانِ داستانِ دنباله دارِ اختلاس به چشم نوجوانان و جوانان برود و بخش زیادی از نسل وب آن را به پای نظام و حکومت اسلامی بنویسد؟
-    گناه این عزیزان چیست که به علت اینکه اندیشه ی انتقادی بهشون آموزش داده نشده، باید در پیچ و خم کتاب پرحجم  فضای مجازی ره گم شوند و یا در سیاه چاله ی فضای مجازی بیافتند و سر نوشتشان تباه شود؟
-    آیا شایسته است نوجوانان و جوانان این مرزو بوم با خوردن سالاد فصل که کترینگ تکنیک با نور و رنگ به زیبایی هرچه تمامتر تزئینش کرده و به رایگان در اختیارشان قرار داده؛ مسموم شوند؟
دکتر عزیزم؛ چه کسی می تواند تاوان عقیم شدن بخشی از نسل وب که از رهگذر صفحه ی صاف و بی دچار بلوغ زود رس شده اند را بدهد.  
با آغاز بازی بزرگ و عصر سرمایه داری دیجیتال محور؛ و خارج شدن فضای مجازی از جعبه ی پاندورای دیجیتال! انحصارترسیم نقشه ی راه مورد نیازِ نسل نوظهور برای فرهیختگی و فرزانگی، به دست فضای مجازی افتاد که هیچ گونه سازمان دهی و نظم در ارائه آگاهی را مراعات نمی کند.

جمع شدن اندیشه های سرگردان و سردرگمی که اغلب در سراب روشن نگریِ کانتی ریشه دارند؛ با جمع شدن در زیر کلبه ی الکترونیک در دره ی سلیکن در آمریکا؛ با به بازی گرفتن دو مقوله ی فهم یعنی زمان و مکان؛ در کنار دنیای ملموس و دورو برمان دنیایی مجازی را ساختند ...

با تبدیل شدن وب  World Wide Web به بخشی اساسی از کار، مدرسه و زندگی روزمره و نظام اجتماعی (جامعه و فرهنگ)، نسل جدید از رهگذر فضای مجازی؛ آمیخته به وب شده و آن را انتهای چشم انداز اطلاعاتی خود می بیند و در معرضِ خطرِ ندیدن آنچه که به لحاظ سرشتی؛ اساسا دیجیتال شدنی نیست، قرار دارد.

 پرتو افکنی بر ماهیت زندگی دیجیتال و ناخرسندی های آن و پدیدار نمودن چهره ژانوسی امر دیجیتال در زندگی روزمره ی نسل نوظهور جامعه ایران، یکی از ضروری ترین اقدامات در نظام اجتماعی امروز ایران است.
 لازم است در حد توان شرایط و خصوصیاتی را ترسیم کنیم که فضای مجازی با ایجاد و بهره گیری از آنها، این وضعیت و اوضاع قابل مطالعه و در خور تأمل را به وجود آورده است.

 شما دکتر بزرگوار بهتر از همه می دانید که زمینه های متنوعی برای بحث و تبادل نظر پیرامون فضای مجازی وجود دارد؛ از جمله تأثیر اثیری آن بر زندگی روزمره و معنای ایمان و جایگاه امر قدسی، دین و مناسک، عقلانیت، سنت، مناسبات جنسی، خانواده و ازدواح، هنر، اخلاق، روابط بین نسلی، مصرف و منزلت ... که فرصتی مناسب تر می طلبد.

عذر تقصیر به خاطر تصدیع اوقات و التماس دعای بسیار
سپاس از دست اندر کاران سایت وزین فاش نیوز که امکان گفتگوی دوستانه را فراهم نموده اند.

اینستاگرام
سلام مجدد و همیشگی نسبت به استاد فرهیخته ، آقای دکتر حسینی
استاد ، جسارت بنده را ببخشید در کلام شما اظهار نظر می نمایم ، اما از آنجایکه شما در سخنان خود همواره بحث دغدغه های نسل جدید یا (نسل وب) را منتشر می فرمائید ، به نوعی این زخم کهنه ما باز می شود ، که چگونه با نسل ها ارتباط دوسویه برقرار کرده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای ناب مقطع دفاع مقدس را به اشتراک بگذاریم .
البته جای هیچ تردیدی نیست هر کجا مسئولان فرهنگی کشورمان کوتاهی نمودند ، راه را برای نفوذ فرهنگی قالب در کشورهای غربی در کشور را اتوبان کردند ، با انواع دست آوردهای تکنولولوژی روز مانند اینترنت ، ماهواره و فضای مجازی . مانند : انواع رسانه های اجتماعی . در این بلبشو فرهنگی و اجتماعی ، ماهیگیران حرفه ای از آب گل آلود ، ماهی های بزرگی صید کردند ولی برای نسل ما به نوعی حسرت و ماتم باقی گذاشتند .
یک نمونه مسلم خانم (مسیح علینژاد) است ، که همیشه خود را ژورنالسیت فمینیسم (خبرنگار حامی آزادی زنان ایرانی) معرفی کرده و شاید کمتر کسی بداند ایشان متولد یک شهر دور آفتاده مازندران (قمی کلای بابل) با 45 سال سن هستند که حال ساکن محله بروکلین ، نیویورک بوده و با همین القاب از مشکلات مردم ، ارتزاق می کنند و طی یک آمار کاملا" رسمی طی سال 2015 تا 2018 با عقد قرارداد با (شورای مدیران خبر رسانی) وابسته به دولت آمریکا ظرف سه سال مبلغ 231 هزار دلار دریافت کرده و سکونت در همان محله بروکلین ، سالیانه هزاران دلار هزینه می کنند ، اما از کجا ! بله ، همین مشکلات و معظلات مردم ایران که پست های اینستاگرامی ایشان ، بازخوردهای زیادی داشته و بسیاری او را ناجی زنان می دانند ، با پوزش چه احمقانه ! و حتی هنگامی که در یک رسانه مخاطبی ، این خانم را (مسیح پولی نژاد) خطاب کردند ، ایشان برآشفتند و واکنش بسیار تندی نشان دادند ، گویا تیر به قلبشان اصابت کرد ! دقیقا".
بنده در این مطلب قصد داشتم ، به این موارد اشاره کنم که مردم بدانند در پشت این ظواهر ، چه نیتهای پلیدی نهفته و گول این اشکهای تمساح گونه را نخورند ، اگر روزی محل درآمد خانم مسیح قطع شود ، یک ارزن برای مردم کشورمان خیرات نخواهد کرد ، شک نکنید .
استاد بابت اطاله کلام ، پوزش می طلبم .
والسلام
جالبه شما دولت قبلی به مسئولان بنیاد انتقاد و همه کامنتهارو فورا قرار میدادین ولی الان نه
#حمایت از جانبازان زیر25درصد
جانبازان را با درصدشان قضاوت نکنید ...!
#حمایت از جانبازان زیر 25 درصد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi