شناسه خبر : 89439
جمعه 19 فروردين 1401 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهردار شمال، قانون استثنای ایثارگرو قبول نداره!

علیرضا - من یک جانباز۲۰ % شیمیایی و اعصاب و روان هستم. دکترم از ۴سال پیش گفته بودکه باید از تهران دور باشی. من همان سال به کمک بچه هام ۱۰۰ تومان وام گرفتیم و زمینی سمت شمال خریداری کردم و از همان سال تا به حال هم با صد جور وام و قرض تا جایی رسوندمش.

قانون شده که یک جانباز برای یک بار می تواند از خدمات ایثارگری از پرداخت عوارض و هزینه جواز و آب و برق گاز مستثنی باشد.

خیلی عذرمیخوام نامه راکه به شهردار آن شهر نشون دادم، نامه را گرفت عین نونی که  پرت می‌کنند، پرت کرد و گفت: این نامه به درد خودشان میخوره. ما همچین چیزی اینجا نداریم.

مسئولین محترم اگر حمایتی از ما نمی کنید، حداقل اجازه ندید توسط همچین افرادی به ما توهین بشه. بقیه کارهاتون پیشکش.

اینستاگرام
شهردار مربوطه علت راتوضیح دهد.
همین...
درد نداره که!!!
دیگه چرا بی تربیتی میکنه!
...
سلام آقا علیرضا جان اون120مترمعاف ازمالیات وآب وبرق و گازبرای جانبازان 25% بالا هست برای من وشمانیست ولی شماهم خودت کوتاه اومدی وگرنه بایستی روی ...
خودهمین بچه های شهرداری های سراسر کشور رونگاه کن از رانت اطلاعاتی بهره برده اندوزمین های که پرت بودندولی چون شهرداریها خبرداشته که یکسال وشاید دوسال دیگه زمینها کناربلوار، خیابان وجاده فرارگیرندبه مفت خریدن اونوقت سربه فلک کشیده فروختن وهرکدومشون چنوتاخونه وچندتاماشین و... دارنداینادزدان اطلاعاتی هستن وبایستی سربازان گمنام امام زمان رأساً به خدمت این ازخدابی خبران برسند.
سلام علیکم
همانطورکه مستحضر هستید بارها امام بزرگوارمان در باب خدمات‌رسانی به ایثارگران بیانات ارزشمندی فرموده‌اند که به طور نمونه شیواترین آن یادآوری می‌گردد: نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به دست فراموشی سپرده شوند. همچنین رهبر معظم انقلاب در وصف جانبازان بیان فرمودند: گاه فضیلت جانبازان از شهدا افضل‌تر است. و دستور قانون راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان را ابلاغ کردند. حال، با توجه به گذشت چندین دهه از آن دوران باشکوه لزوم توجه به ایثارگران و بازماندگان آن حماسه‌های بی‌نظیر برای همه مردم و مسئولین عیان و روشن است. رزمندگانی که بدون توجه به مال و منال دنیا و هیچ چشمداشتی برای دفاع و حفظ و حراست از نظام و تمامیت ارضی میهن، پیر و جوان، راهی جبهه‌های نبرد شدند و خود را وقف نظام کرده و بهترین دوران عمر خود را در طبق اخلاص گذاشتند و پس از ۸ سال حماسه با جسمی خسته و روانی پریشان و بدنی پر از تیر و ترکش به خانه و کاشانه برگشتندولی الان همه جانبازان زیر ۲۵ درصد در میانه گیر و دارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمام بخشنامه هایی که فقط روی کاغذ و نه عملی است در رفت و آمدند و این موضوع آنان را رنجورتر و خسته‌تر کرده است. رزمندگانی که مدت‌ها رو در روی دشمن مبارزه کردند اینک در کهنسالی و میانسالی فاقد هرگونه پشتیبانی و درآمدو حمایت و تسهیلات و خدمات بوده و شرمنده اهل و عیال خود در پستوی خانه‌هایشان بر این همه پیچ و خم زندگی نظاره‌گر بوده و اشک بی تفاوتی و تبعیض می‌ریزند. تبعیض برای اینکه تمام فرزندانان جانباز 25درصد به بالا که حقشان هست تسهیلات و خدمات در تمام زمینه ها دارند ولی خود جانبازمثلا20درصد شیمیایی نه؟ فرزند جانباز 25درصدبه بالا میتواند رایگان در دانشگاهها درس بخواند ولی خود جانباز20درصد شیمیایی نه؟ و... متاسفانه جانبازان زیر ۲۵ درصد مورد بی مهری و توجهی تمام نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری، بنیاد شهید و ...قرار گرفته اند و این در حالی است که این بزرگ مردان با حضور مقتدرانه در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران اوج علاقه خود به کشور و فداکاری و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از ارزشهای انقلابی را به تصویر کشیدند. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون ایثارگری خواستار توجه جدی به این بخش هستیم. امیدوارم رییس جمهور مردمی و انقلابی، قانون تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد را برای جانبازان زیر ۲۵ درصد که مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده اجرایی کند. ماندیم ما برای حمايت از خودمان که مظلوم و تنها و بی کس واقع شدیم چکار کنیم؟ كاش شما بفرماييد ما مي بايست چه كنيم و چه كاري تا صداي ما به گوش قانونگذاران برسد؟؟ ما داغون شدیم از همه نظر اي بزرگان لشگري و كشوري مطمئن باشيد يك ساعت در جبهه اونم خط مقدم دليلي جز حضور داوطلبانه نيست ،نبوده و نخواهد بود پس اين دور از انصاف است اين همه تبعيض ، نهايت ظلم است .....
چرا که زیر ۲۵درصدی ها، از دریافت حداقل خدمات رفاهی و تسهیلات دولتی محروم هستند. بی‌تدبیری مسئولین و تبعیض در قانون‌گذاری و اجرای آن، بی‌مهری در حق این ایثارگران است. نزدیک به نیم‌قرن از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد، سن ایثارگران مذکور افزایش یافته و متعاقب آن دردها و آسیب‌های حاصله از جانبازی نیز در بدنشان کهنه‌تر، بیشتر و گاهی غیرقابل‌تحمل شده است. آیا وقت آن نرسیده که عدالت و تساوی برای تمامی ایثارگران، بدون درنظر گرفتن مقدار و درصد جانبازیشان، اجرا شود؟
امیدواریم که مقامات و مسئولین ذیربط، با همت و درایت همیشگی‌شان، با اجابت این درخواست قانونی هرچه سریع‌تر تسری تسهیلات زیر 25درصد به 25درصد عدالت را اجرا کنند.
با احترام.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi