شناسه خبر : 89664
سه شنبه 30 فروردين 1401 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس عنوان کرد:

تامین اعتبارات مورد نیاز ایثارگران با صرفه‌جویی دولت

بیمه رزمندگان و جانبازان معسر (نیازمند) هنوز به‌ عنوان معضلی در جامعه ایثارگری می باشد و بنیاد شهید و دولت بایستی در این مورد اقدام ضروری به عمل آورند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ممکن شدن تامین مالی اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری در بعضی حوزه ها را از طریق صرفه‌جویی عنوان کرد.

به‌گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد صفایی، نماینده مردم گناوه و بجستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی اظهار داشت: با وجود برخی مصوبات ایثارگری در لایحه بودجه سال جاری همچنان شاهد بروز مشکلات در جامعه ایثارگران و بخصوص رزمندگان و جانبازان معسر هستیم.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، با وجود گذشت چند دهه از پایان جنگ، بیمه رزمندگان و جانبازان معسر (نیازمند) هنوز به‌ عنوان معضلی در جامعه ایثارگری می باشد و بنیاد شهید و دولت بایستی در این مورد اقدام ضروری به عمل آورند. ما در مجلس سال گذشته در لایحه بودجه، مصوبات ایثارگری خوبی داشتیم که امیدوارم، دولت محترم به اجرای تمام‌ و کمال آنها اقدام کند؛ تا رزمندگان معسر از این مشکلاتی که برای خود و خانواده‌شان وجود دارد رهایی یابند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را برای حمایت از جامعه ایثارگری تصویب کرد؛ اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها قانون‌گریزاند و به سلیقه خود عمل می‌کنند.

نماینده مردم گناباد اضافه کرد: به‌طور مثال وزارت ارتباطات و به‌طور عمده شرکت مخابرات قانون تبدیل وضعیت را که نمایندگان ملت در مجلس سال گذشته به تصویب رسانده‌اند، هنوز هم اجرا نکرده‌است.

متأسفانه در برخی از شرکت‌های وابسته به نفت هم همین وضعیت را در مورد ایثارگران و فرزندان آن‌ها داریم. شرکت نفت و شرکت گاز هم اگر اخیراً اقداماتی را در مورد تبدیل وضعیت انجام داده، اما به‌طورکلی قانون را نصف و نیمه و ناقص اجرا کرده‌است. هرچند که به وظیفه خود عمل کرده و قانون را تمام و کامل باید اجرا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: به‌ نظر من بهانه کمبود اعتبارات و منابع مالی برای اجرای مصوبات ایثارگری به‌تنهایی قابل‌قبول نیست، چرا که اگر در حوزه‌هایی از سوی دولت صرفه‌جویی‌هایی صورت بگیرد، قطعآ منابع مالی قابل تامین است.

صفایی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با صرفه‌جویی‌ها در حوزه‌های غیرضروری این منابع برای مصوبات ایثارگران تامین شود.

| معرفی

اینستاگرام
برادر نماینده مجلس انقلابی به قول فرمایش شما چند دهه از جنگ تحمیلی می گذرد رزمندگان متولی ندارند ! بنیاد شهید وامورایثارگران وخدمات دهی به خانواده معظم شهدا ، وبیشتر جانباز ۲۵درصد به بالا و آزادگان میدهد. عدالت وجودندارد رزمندگان سازمانی یا ارگانی ندارند‌ که بهش مراجعه کنند. رزمندگان برای وام مسکن ' بیمه درمانی وتکمیلی' تخفیف شهریه خودوفرزندان وسایر قوانین به کجا مراجعه کنند. من خبرنگار محترم ودلسوز پارلمانی سایت ارزشی فاش درخواست دا رم این سوالات و خواسته چند دهه رزمندگان ۶ماه به بالا که مظلوم واقع شده اند ونمایندگان سوال وپیگیری نمایند
ماایثارگران نابودشدیم شماها دائم حرافی کنید
پس همه چیز سرکاری است بابا به فکر ما جاتنبازان زیر 25 درصد باشید جناب اقای دکتر قاضی زاده عزیز
سلام..شماهرقانون که برای ایثارگران تصویب میکنیدبودجه اش هم تعیین میکنید،حالا که دولت این قانون رااجرانمیکند،بودجه اش کجامصرف میشود؟؟؟حق جانبازمعسرخوردن ندارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi