شناسه خبر : 90194
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خالد مشعل: شمارش معکوس پایان عمر رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌ایم

خالد مشعل: شمارش معکوس پایان عمر رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌ایم

رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در خارج اعلام کرد: ما مرحله شمارش معکوس پایان عمر رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌ایم و در مرحله آخر عمر این رژیم قرار داریم.

خالد مشعل رهبر حماس در خارج از سرزمین فلسطین در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تأکید کرد، اشغالگران صهیونیست به‌دنبال ارسال این پیام هستند که قدس پایتخت آنهاست، و حاضر به پذیرش هیچ نماد فلسطینی در آن نیستند ازاین‌رو به مراسم تشییع جنازه‌ یورش می‌برند و با برافراشته شدن پرچم فلسطین مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به ترور خبرنگار الجزیره گفت: ترور روزنامه‌نگار برجسته شیرین ابوعاقله اولین حمله به خبرنگارانی که با ملت ما ابراز همدردی می‌کنند، نبود، بلکه طی سال‌های گذشته 55 خبرنگار دیگر نیز کشته شده‌اند و 15 خبرنگار هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

خالد مشعل در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: آنچه می‌تواند چهره کریه اشغالگری و جنایات و حماقت‌هایش را بر ملا کند، مذاکرات و سکون نیست بلکه رویارویی و مبارزه این مهم را برای ما محقق می‌سازد.

رهبر حماس با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سلطه بر مسجد الاقصی گفت: (آزادی دسترسی به اماکن عبادتی) توصیفی که اشغالگران سعی در ترویج آن در برهه اخیر دارند و برخی از سیاستمداران اروپایی هم آن را تکرار می‌کنند، اصطلاحی گمراه‌کننده است، زیرا مسجد الاقصی یک مکان صرفاً مذهبی اسلامی است و صهیونیست‌ها هیچ حقی در آن ندارند.

وی افزود: اشغالگران تلاش کردند در اعیاد یهودی که با ماه مبارک رمضان همزمان شده بود، جنگ بر سر مسجد الاقصی را مغلوبه کنند و با ذبح قربانی در صحن آن به این مهم دست پیدا کنند، اما مبارزه فلسطینان، پایمردی آنها در صحن‌های مسجد الاقصی و اعلام آمادگی مقاومت صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

به‌گفته رهبر حماس: با این حال برنامه‌های صهیونیست‌ها همچنان به‌قوت خود باقی است و به ملت بزرگ فلسطین هشدار می‌دهم که رویارویی به پایان نرسیده است و باید منتظر یورش‌های دیگری در عیدهای آینده آنها باشیم.

مشعل در بخش دیگری از ‌این گفتگو گفت: دشمن تصور می‌کرد تلاش‌هایش برای منع هر نوع مقاومت مسلحانه در کرانه باختری ثبات برایش به‌همراه می‌آورد و می‌تواند برنامه‌های شهرک‌سازی و سلب زمین کنار سلطه بر مسجد الاقصی را اجرایی کند.

وی با تأکید بر یکپارچگی جبهه‌های مقاومت گفت: نباید اجازه داد غزه به‌تنهایی وارد جنگ‌های مستمر شود، همچنین نباید اجازه داد مدافعان مسجد الاقصی مقابل یورش‌ها تنها باقی بمانند، هم‌پوشانی جبهه‌های مقاومت و هم‌افزایی آنها، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند و باعث افزایش دستپاچگی‌اش مقابل افزایش قداست مقاومت و دستاوردهایش خواهد شد.

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنانش هم تأکید کرد: ما مرحله شمارش  معکوس پایان عمر رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌ایم و در مرحله آخر عمر این رژیم قرار داریم.

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi