شناسه خبر : 90306
چهارشنبه 04 خرداد 1401 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر می‌شود

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 3 خرداد در آیین رونمایی از کتاب «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» که به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار شد از تألیف و یا ترجمه ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع و حماسه در سال جاری خبر داد.
 
۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر می‌شود

رحیم نریمانی با تبریک فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثار و حماسه‌های جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز را از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از رسالت‌های اصلی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و اظهار کرد: پروژه تهیه و تولید ۱۴۰هزار برنامه در حوزه خاطرات شفاهی ایثارگران با مشارکت والدین معظم شهدا، آزادگان و جانبازان۷۰درصد در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار است که بخشی از آن انجام شده و در سال جاری نیز فرایند ساخت آن با اولویت پیگیری می‌شود.
وی با قدردانی از تدوین و نگارش کتاب «فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ» در بنیاد شهرستان‌های استان تهران، کتاب را رسانه‌ای پویا و ماندگار در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: نشر و تدوین کتاب یکی از ابزار‌های مهم در حوزه ثبت آثار و خاطرات شهدا و ایثارگران است، از این رو تولید محتوای جذاب پیرامون زندگی و حماسه‌های شهدا به عنوان اسناد ماندگار در حوزه ادبیات حماسه و دفاع ماندگار می‌شود.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی در اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری، حمایت از تألیف و انتشار آثار مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰۰عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت به صورت تألیفی یا ترجمه منتشر می‌شود.
نریمانی در پایان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نویسندگان نوقلم خبرداد و از علاقه‌مندان نویسندگی در حوزه ادبیات دفاع و حماسه برای شرکت در این کارگاه‌ها دعوت کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi