شناسه خبر : 90588
یکشنبه 22 خرداد 1401 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین واردات و واگذاری خودرو به ایثارگران

جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ داخلی کشور...

 فاش نیوز - جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ داخلی کشور دریافت کنند.

 بر اساس بند (ی) ‌تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ساله اقدام کند.

بر این اساس با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایدرو، ۲ خودروساز بزرگ کشور، بنیاد شهید و بانک مرکزی، ایران خودرو و سایپا متعهد به تحویل ۳۰ هزار دستگاه خودرو به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان (و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مدافع حرم) شدند.

همچنین وزارت صنعت مکلف شد تا از طریق دو خودروساز بزرگ به همسر، فرزند و والدین شهدا و جانبازان به صورت اقساطی و با کارمزد ۴ درصد خودرو واگذار کند.

بر پایه طرحی که در صحن علنی به تصویب رسید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای (ط) و (ی) و بند الحاقی یک تبصره ۷ ماده واحده این لایحه با اصلاحاتی موافقت کردند.

بر این اساس در بند «ی» تبصره ۷ این لایحه آمده است:

۱ - براساس بند «ی» تبصره ۷ ماده واحده این لایحه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهداء جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) تا هفتاد درصد (۷۰%) با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ساله و کارمزد چهار درصد (۴%) اقدام کند.

براساس اصلاح بند الحاقی ۱ تبصره ۷ این لایحه؛ به منظور تأمین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی و سریع السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راهسازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و جاده‌های عشایری، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیر صادراتی خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد پنجاه هزار (۵۰.۰۰۰) دستگاه خودروی سواری و بیست هزار (۲۰.۰۰۰) دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال دار و کشنده و ده هزار (۱۰.۰۰۰) دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای مربوط به مصرف می‌رسد.

گفتنی است پیش از این شورای نگهبان به ماده ۴ طرح واردات خودرو ایراد گرفته بود که مجلس بر مصوبه خود اصرار کرد بنابراین برای تعیین تکلیف این موضوع، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پس از مراحلی با حضور رئیس مجلس و رییس کمیسیون صنایع کلیات ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو را تصویب کرد. اما از آنجا که برخی معتقد بودند این موضوع ایراداتی دارد مقرر شد ایرادات مذکور در کمیسیون های تخصصی برطرف شود.

براساس ماده مذکور درصورت صادرات خودرو، خدمات خودرو و نیرومحرکه می توان خودرو وارد کرد که در جلسه مجمع که با حضور دکتر قالیباف برگزار شد موضوعات تشریح شد و این ماده به رای گذاشته و تصویب شد.

این در جالی بود که شرایط و ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز آن پیش از آن از سوی نمایندگان ملت تعیین شده بود.

بنابراین نمایندگان مردم در مجلس یازدهم ضمن تعیین شرایطی برای واردات خودرو، مقرر کردند تا ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز آن توسط دولت تعیین شود.

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با اصلاحات تبصره 7 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در جزء 1 اصلاحی بند (و) این تبصره آمده است؛

- به منظور تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیکی به آحاد جامعه و کاهش مراجعات مردمی به دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی:

۱ -سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است ظرف حداکثر سه‌ ماه پس از ابلاغ این قانون، فرآیندهای منجر به ارائه خدمات اختصاصی هرکدام از دستگاههای اجرائی و نهادهای عمومی را با اولویت خدمات پرکاربرد اختصاصی دستگاه بهینه ‌کند و جهت الکترونیکی‌کردن، آنها را به دستگاه مربوط ابلاغ نماید.

در بند اصلاحی (ز) این تبصره آمده است؛

ز- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رعایت قوانین و مقررات و رعایت سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مجاز به مولدسازی اموال و دارایی های غیرمنقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاههای تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است. منابع حاصله به حساب درآمدی این شماره نزد خزانه‌داری کل کشور به وزارتخانه مربوط اختصاص می‌یابد تا با نظارت مرکز ملی فضای مجازی صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقاء پوشش اینترنت و تلفن همراه(موبایل) در روستاهای مناطق کم‌برخوردار و مسیر بزرگراهها و جاده اصلی شود.

در بند اصلاحی (ح) این تبصره آمده است:

ح- به منظور بهره گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در صورت داشتن ظرفیت، ابنیه و زیرساخت های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا(داکت) ها و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار کارور (اپراتور)های مخابراتی قرار دهند.

در جزء 2 اصلاحی بند (ط) این تبصره آمده است؛

۲- هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکت های سهامی عام طرح(پروژه)، صندوق‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم و زمین و ساختمان، املاک و مستغلات مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر است.

در بند الحاقی 1 اصلاحی این تبصره آمده است:

- به دولت اجازه داده می شود در سال 1401 با رعایت سیاست های کلی نظام و با شرایط ذیل نسبت به صدور مجوز واردات خودرو توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با اخذ حقوق ورودی که به تصویب مراجع ذیربط می رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدی ردیف جدول شماره 5 این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

شرایط واردات:

1- ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز توسط دولت تعیین می شود.

2- قیمت خودروی وارداتی سواری تا سقف معادل 25 هزار یورو می باشد.

3- حجم موتور خودرو کمتر از 2500 سی سی باشد.

4- عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت

5- شرایط رقابتی رعایت شود.

اقلام وارداتی عبارت است از:

1- تعداد 50.000 دستگاه خودرو سواری و 20.000 دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز (هیبریدی و برقی)

2- تعداد 10.000 دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده

3- تعداد 10.000 دستگاه اتوبوس برون شهری و درون شهری

4- تعداد 1.000 دستگاه واگن و واگن یخچال‌دار

5- تعداد 5.000 دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی اعم از نوساخت یا حداکثر پنج سال ساخت

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش اقلام وارداتی موضوع این بند را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن، عمران و امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

*معرفی

اینستاگرام
باید پرونده های جانبازان حالت اشتغال وخانواده محترم شهدا را کاملا برسی کنند که تا بحال چقدر امکانات استفاده کردن وبعد به کسی که تا بحال هیچگونه سهمیه وکمترین سهمیه استفاده کرده در اولویت قرار دهند نه اینکه یک نفر از تمام امکانات استفاده کند وهمیشه هم نق بزند بداد جانبازان مظلوم خانواده های شهدا روستا ها وشهرهای کمتر توسعه یافته هم ویژه توجه شود
برادر من به هیچ جانبازی .امکانات به درد بخوری ندادن همه مون سرکاریم فقط حرف وغقط حرف .پس چند سال پاسکاری بین جنتی ومجلس خلاصه مرحوم هاشمی درسال 92قانون حمایت را امضا کرد .والان 10سال گذشته وهنوز اجرا نشده . اکثر جانبازها به رحمت خدا رفتند .چند سالدیگه هم پاسکاری تمام وجانبازی وجود نداره .مگر چند تا جاناز مونده که اینقدر دادار دودور .فردا صبح بگن هر جانبازی ی ماشین بدون مالیات وارد کنه حق فروشم نداره .مشکل حل میشه ولی نمییییییییییخان
چرا از بیست وپنج درصدمگه بابای ما ادم نیس چند سال توی تیروترکش سرما وگرما نبوده مگه سختی نکشیدن که الان هیچ چیز نباید شامل ما بشه
43ساله فقط دارن به 25درصدا میدن بقیه هیچی_اونا فقط جانبازن بقیه نه
والا ماهم ۲۵ درصدیم چیزی ندادن فقط میگن
جانبازان بیست درصد هیچ؟
سلام و صبح بخیر عرض شودهنوزنتوانسته ایدبه یک جمع بندی برسید که بلاخره خودرو ی وارداتی یاخودرو ساخت داخل فقط درخواستمان اینست که در اسرع وقت و کوتاهترین زمان هرچندالانم دیرشده است لطفاً خودروها راکه پای جانبازان قطع عضو باهردرصدی نیازمبرممان میباشد. جمعی از جانبازان 70 درصد
یک ماشین متوهم ماشین ندارم دو پام قطع است ویک چشم ساکن زنجان هستم مستاجر درصد جانباز م ۷۰ درصد
سلام حاجی ...الان میشه با درصد جانبازی شما خودرو وارد کرد ...اگا میشه از طریق یکی از دوستان خیرم اگه تمایل دارید یک خودرو وارد کنیم در عوض شما هم پول فروش بنتون بگیرید ممنونم
باز هم اگر از این دیگ ابی گرم شود گرمی ان توسط باد به طرف از ما بهتران وزیده خواهد شد. پس زیاد نباید امیدوار بود
همه اینارو 10 سالی هست که میشنویم فقط میگین مصوبه ی جدید یا در اسرع وقت یا در دست پیگیری یا به زودی و... همیشه همین هارو میگین بعدش میگین فلان مشکل پیش اومد نشد بوجه کم اومد و هزار تا بهونه ی دیگه بسته دیگه ما هم خسته شدیم از بس که امید بیخود دادیم به خودمون
از اول سال ۱۴۰۰ بنا بود طرح واگذاری خودرو به جانبازان عملیاتی شود که نشد از پارسال تا حالا تعدادی از جانبازان از دنیا رفته اند.
چرا اقدام نمی‌کنید.
چه مشکلی وجود دارد.
سلام فقط فقط در حد حرف هست
سلام و عرض ادب و احترام عرض شود دراین چندماه همش وعده وعیدهرچندازروزاول خشت بنیاد راکج نهادندبهمین خاطرست که هرکس برصندلی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تکیه زده فقط خوش بحالش شده طبق شنیده ها تواتاق رئیس بنیاد یه گاوصندوق هست وپرازخالی البته اواخرهفته اوایل هفته پرمیشه خداعالمست این پولا کجا وبه کی داده میشه وقتی کسی باگاوصندوق پول دستش میفته نتیجه این میشه اگر کسی رفا و دادوبیدادراه انداخت بهش میدن که دهانش بسته بشه به ماجانبازان ازپایتخت بدورفقط بایدسماق بمکیم بابا کی میخواین خودرو راکه نیازمبرممان وحکم پایمان راداشته واگذار کنیدآقا جان ماخودروی وارداتی نخواستیم ازهمین خودروهای ساخت داخل بدهیدچراکه مانهایتا دهه آخرعمرمانست وخاطرتون جمع دیگه ماشین نمیخوادبه کسی بدین یه خورده معرفت به خرج بدین همچنین این پاداش پایان خدمت روهم واریز کنین خداروشکر ازسروتهش زدین طلب ذخیره مرخصی را هم که پروندین لااقل دست بجنبنیدچراکه دیره هرچندالانشم دیرشده هرکس درهرجا وباهرلباسی به جانبازان خیانت میکندخدالعنتش کنه هرکس خدمت میکندخدانصرتش دهدبه فرمایش مقام معظم رهبری همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان که سخنی بجا وبحقی هست درست خانواده معزز شهداء تاج سرمون ولی همه میدانندعزای مرده(شهید) چهل روزه ولی این جانبازان هستند خصوصاً جانبازان70 درصد که خودشاهدید روزی نیست که جانباز 70 درصدی آسمانی نشده ازطرفی تاوقتی هم هستیم هرروزمیمیریمو زنده میشیم واین همسروفرزندان ماهستندکه هرروزشاهددردورنج وازطرفی هم هرروز شاهدزخم وزبان ونیش وکنایه نوادگان کوفه البته اهل کوفه رو روسفیدکرده اند همان‌طور که بعضی از به اصطلاح مسئولین روی معاویه رو سفیدکرده اندخجالتتتتتتتتتت........
سلام و عرض ادب و احترام حضرات ازطلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید ماجانبازان خودروی خارجی وارداتی نمیخواهیم همان خودروی داخلی رابدهیدمارابس است البته ببخشین ازطرف خودم شایدجانبازان عزیزی باشندکه بخواهندخودروی وارداتی بگیرندهمون داخلی رو لطفاً بدهیدالبته هرچه زودتر دهه آخرعمرمانس البته خداروچه دیدین شایدشماحضرات به ٱخرسال نرسین ازقدیم گفته‌اند اجل گشته میمیردنه بیمارسخت این یعنی اینکه مواظب اعمال وگفتارخودباشین رفتین اون دنیا بایستی حداقل یه 10سالی صبرکنیدتامابرسیم اونجا اجازه ورخصت ودستورازماست
یک ماشین تیبا به بدن دعا گو شما باشم
تامل برانگیزاست .دوستان بعدازچهاردهه تنهابایک اطلاعیه دل خوش میشوند"نقشه هاطرح میکنند.
این بارچندم است ازطریق رسانه اینگونه وعده وعیدهاشنیده اید.
جالب ترانکه درادامه همین خبر. عزیزان جانباز برمبنای دیدواولویتهای خودتقسیم بندیها را پیشاپیش شروع میکنند.
تازگیها به یکی ازدفاتر بنیادمراجعه نمودید! کافی است عزیزی .یکی ازهمین خبرهارا دران دفاتر به زبان اورد؟ میدانید پاسخ کارمندان بنیاد چیست ؟
بازخبرتلگرامی خوانده اید؟ خودم رامیگویم : اقوام بانگاه رانت خوار به من مینگرند. کافی است ازاین وعده هارا درطول تنهادوسال اخیر جمع اوری کنیم.من وشماهم که باشیم دراین اوضاع اقتصادی همین نگاه راخواهیم داشت. خسته شدیم ازاین وعده های پوچ وتوخالی؟ نمیخواهیم. وعده اش رانیز ندهید؟
سلام ودرود به همه جانبازان مظلوم وصبور...
ضمن تایید سخنان جانبازان مبنی بر حرف وشعار چندین ساله
مسلولین برای واگذاری خودرو به جانبازان توجه آقایان را جلب میکنم به قوانین ومقررات کشورهای دیگه که افرادیکه در سالهای قبل ودر جنگهای جهانی اول ودوم بعنوان سرباز موظف و نه بسیجی ویا داوطلب به جبهه رفتند چگونه بعد ازسالهای بعد از جنگ خدمات ممتاز به آنها میدهند...از قبیل....خودرو مسکن رفاهیات سفر وانواع امکانات تفریحی ومعیشتی....
کشورهایی که ادعای مسلمانی وانقلابی ندارند وبعضا هم کشور کمونیستی هستند...
زهی خجالت وشرم وحیا...
بازهم وعده !!! قراراست جانبازان و آزادگان عمر نوح کنند؟؟؟ این پست ومقام ها تا چند سال دیگر دست شما هست ؟ کاری کنید دعای خیر جانبازان خانواده شهدا وازادگان پشت سرتان باشد تا وقت دارید!! خیلی ها آمدن ورفتن اما دعای خیری پشت سرشان نیست.... این هم میگذرد...
من رفتم بنیاد شهید گفت آره تصویب شده ولی رئیس بنیاد شهید این رد کرده و قبول نکرده
باسلام وخسته نباشید من نمی دانم به چگونه جانبازی محدودیت حرکتی دارند وبالا 25درصد برادرمسعول اگر حق منه که خودر بگیرم میگیرم چون قانون کفته مدودیت حرکتی جانباز ان عزیزی که راه رفتن برایشان مشکلاتی دارد....اول بکویم که آن دسته مسعولین که برای جانبازان محدودیت حرکتی خودرو می نویسد باید پزشک متخصص جراح عمومی وداخلی باید باشد کارمند ساده بنیادشهید از کجا می داند وضعیت جسمانیم جگونه هست اینجانب مدت 35ساله که جانباز 25درصد ثابت دارم چرا درصد ثابت ترکش از انتهای لگن راست اثابت کرده است لگنم کار نمی کند چون شکستگی استخوان لگنم چند تکه شده بود آن موقع خواستند پای راستم را قطع کنند چون کاملا پای راستم از استخوان جدا شده بود مدت بستری در بیمارستان امام تبریز 75روز بستری بودم وبعد هر دوپا تا پایین گردنم کج گرفته بودند ....کوتاهی پا به سانت 7وجند میلی وبدو ن کفش پزشکی راه رفتن مشکلات خودرا دارد.....این مشکلات بماند وتا حال ریالی نگرفتم ونمیخواهم بگیرم چون خودم را فرزند انقلاب می دانم میتواند از بنیادشهید بپرسید شماره ملیم 1620040956 میباشد دلسوزان و مسعول محترم اینجانب ازتاریخ 88به بعد شیمیایی درپوست و چشم ویه خوش رانشان داد....خارش پوست وتاولهای ریزو دروشت.خارش پوست تاحد خونریزی پوست میشود..2 تنگی نفی صرفه های پی درپی شب بیداری وترشوات خونی از ریه و مقطل شدن دید چشم وقرمزی هردو چشم هردوچشمم عمل جراحی چشم دکتر سلیم شاهی در اردبیل وچشم راستم در تبریز پزشگان سپاه ودرتاریخ 89دربیمارستان ساسان عمل جراحی ریه چپ قرار گرفتم ومدت 12ساله که بدون اکسیژن نفس کشیدن برایم مشکل می باشد و اسپری های غیر وباید هر کجا که میروم باید کپسول اکسیژن را باخود ببرم....ودر کمیسیون عالی 55درصد اعمال شده است ....حال مسئول محترم من محدودیت حرکتی دارم یانه من درسال 88 خودرو داشتم پراید بود بخاطر مشکلات ریه وپوست مجبور شدم بفروشم وتا حالم ندارم با شش سر عایله مشکلات ریوی و پوستی چشمی که داشتم مجبور به فروش خودرو درسال 89 شدم .....حال قضاوت باشما
سلام علیکم. ورزشکاران درمیادین بین المللی مدال میگیرند و بخاطراینکه پرچم کشورمان بالامیرود کلی مزایا علاوه بردستمزدهای آنچنانی که دارند نصیبشان میگردد، حالا فکرکنید رزمندگان آزاده جانباز تونست حرمت و پرچم کشورش را بالاببرد یا فوتبالیستها و والیبالیستها؟. کدامیک ارجح ترند؟. اما رفتار و برخوردمسئولان کشور باآزادگان وجانبازان دفاع مقدس طوریست که انگار خدای نکرده ما پرچم را پایین آوردیم. کدام عناصر توانستند پرچم عزت و ثبات و امنیت کشوررا به اهتزاردرآورند؟، فوتبالیستها یا والیبالیستها؟،کدام فرزندان کشور جوانی و جان خودشان را درطبق اخلاص گذاشتند و درمیدان جنگ تیروترکش و موج انفجار و شهادت و جانبازی و اسارت را به جان خریدند تا آسایش و امنیت و ثبات و عزت و آبروی نظام وکشور تامین شود؟ .این آرامش و امنیت و اقتداروپیشرفتهای شگرف کشور مدیون ایثارگری رزمندگان شهید و آزاده وجانباز است یا مدال آوران ورزشی؟. و درمقابل مسئولان کشور چطوربه خودشان اجازه دادند تا مصوبات قانونی مرتبط با ایثارگران را اجرانکنند یا نصفه ونیمه وناقص اجراکنند؟. مجلس و دولت و مسئولان زیربط چطورادعای قانونمداری میکنند درحالی که نسبت به اجرای قوانین ومصوبات ایثارگران بی اعتناهستند و فقط شعارمیدهند؟.دردآور اینجاست که باعنوان ایثارگر رای جمع میکنند و واردمجلس میشوند اما ایثارگری و ایثارگران را فراموش میکنند؟.اگرواقعا به عاشورا و راه حسین بن علی علیه السلام اعتقاددارید پس چرادرحق ایثارگران ظلم میکنید؟.آیا به حق الناس اعتقاددارید؟.،
حرف حق
سلام: همرزمان عزیز که هشت سال جنگ اسارت و چهل وچند سال تحمل درد و رنج و زخم و زبانهای یه عده و خود مسئولین همش حرف و حرف تمام اینهای که آمدن همشون یکی هستند فقط حرف .حرفهم باد هواست هرکسی می تواند بزند مارا باین حرفها دل خوش می کنند اگر اینها دلسوز کشور و مردم بودن حداقل غرامت جنگی که دادگاه دیوان لاهه عراق متجاوز را محکم کرده اقدام به دریافت می کردن همین غرامت هم برای کشور عزیز و هم برای خانوادها ایثارگر مرحمی برزخم شان
این همه جوان تحصیل کرده داره و نخبه دار و... دارن ازکشور خارج می شوند بخاطر نداشتن امکانات حرف زیاد است کجاست گوش شنوا خستتان کردم ان شاالله مسئولین بی مسئول ببیند وبه فکر مردم باشند همین مردم بودن هشت سال جنگ را تحمل کردن و....
چرا ۵ درصد که ۴۷۵ روز در خط مقدم جبهه بود والان سالهاست خانواده بخاطر مشکل مغز و اعصاب اش مشکلات وی را ترند تحمل کنند نباید از مچی محروم باشند مجلس محترم باید ۲۵ درصد را از ۵ درصد اصلاح کند و حق اندکی به ۵ درصدی که تابحال از هیچی استفاده نکرده تصریح نمایند
فرزند شهید
تا کی انتظار حق و حقوق باید با ماباشد
باسلام به تمامی مسعولان دلسوز وطن پرس انقلابی که باعث می شوند که خود روی ما جانبازان را خیلی زودتر عملیاتی شود ممنونیم جادارد از عزیزان نمایندگان محترم واز ریاست محترم بنیاد شهید آقای دکتور قاضی زاده هاشمی واز همه معاونان محترم تشکر میکنیم و تنها مشکلی که بنیاد دارد خیلی طول میدهد خیلی ها که یراق داریم به این امید دست نیافتند و آسمانی شدند وگر نه آقای دکتور در زمینه ها بازنشستگی وغیره زیاد زحمت کشیدند ولی متاسفانه امر نور می خواهد دوم متاسفانه آقای دکتور لطفا از در صد های بالا برای هر کاری باید انشالا انجام بشه وماها همه قدردان همه عزیزان نمایندگان مجلس محترم و ریاست محترم بنیاد شهید از همه تشکر چقدر دانی وخداقووت از انقلابیان وطن پرستان عزیز
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
جریان ننه مولا شده که گفت یه مقمتی میگم‌ کسی نخرتش
جمع کنید این مسخره بازیهاتونا
خودرو سازی رو به گند کشیدید
واردات خودرو رو آزاد کنید این خودرو ها شایسته مردم ایران نیست
با این تبلیغات فقط جانبازان را بدنام تر و مردم را بدبین تر میکنید.
ما جانباز ۲۵درصد از کارافتاده کلی نه وامی دیدیم.نه خودرویی. نه کمک بلاعوضی. نه شغل فرزندی و ....
فقط هیاهوی تبلیغاتی و منزوی کردن بیشتر ما
با عرض سلام خدمت ریاست محترم بنیاد ومسئولین ودلسوزان کشور
عزیزان جانبازان را در یابید اینها همان هایی هستند که انقلاب کردند جنگ کردند وهمیشه پشت انقلاب ورهبر عزیزبوده وهستند نگذارید سختی های زندگی امروزی کاری کند که بعضی از عزیزان جانباز حرمت کلام وعضت جانبازی را نادیده بگیرند۳۸ سال است از زمان مجروحیتم میگذرد ولی بنیادومجلس محترم اصلا جانبازان را نمی بینند در جایی که جانباز باید همه جور در رفاه باشد چون جسم وسلامت خود را تقدیم کرده ولی تنها چیزی که به جانباز رسیده نگاه وحرف های بعضی از مردم است به کلیه جانبازان ۲۵٪تا۷۰٪ برسید فرق نمیکنه فقط برسید خدایی خیلی کم جانبازان عزیز گذاشتید جانباز باید در یک مملکت بودجه خبی از طرف مجلس وبنیاد داشته باشد بازهم از همه مسئولین تشکر میکنم خدا نگهدار.
سلام
از اینکه بفکر جانبازان و ایثار گران هستید ممنون .ولی به نظر بنده الویت بندی شود .چون رزمندگان یا شهید میشدند یا مجروح یا اسیر دست آخر سالم جشمی میشدند ایثار گر خلاصه قشریی از جامعه فدای احزاب لیبرال ها شد و مملکت به کام آنان حالا انصاف بخرج بدهید از لیبرال های دل لال بگیرید بعد ۴۲ سال به همه یه خودرو ایرانی ۶ساله اقساط ۱۰ درصدی بدهید....فرض بگیرید رفته کانادا دیگه بر نمیگرده..
سلام اون عزیزانی که میگن همه چی از۲۵ درصد به بالا هست بیاد هرچی دادن برای شما اول مطلب بخونید گفته ۲۵ درصد جسمی حرکتی یعنی کشک برادر عزیز همین هم هنوز در حد هرف هست
سلام
خدا شاهده من فرزند شهیدم ۳۷ سال سن دارم وبیکارم وتا حالا فکر کنم بالای ۴۰ بار درقرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کردم برنده نشدم مهم نیست ایثارگرباشی یا نباشی مهم اینه که به اشخاصی وصل باشی وصاحب رانت باشی
بنده فرزند شهید هستم وبیکار هم هستم تا حالا ۴۰ بار در
قرعه کشی ثبت نام کردم برنده نشدم
مهم نیست ایثارگرباشی یانباشی مهم اینه که به کجا وصل باشی
الکی حرف میزنند وآبروی خانواده شهدا رو میبرند ما که تا حالا از بنیاد چیزی ندیدیم.
پدر من جانباز ۶۶ درصد هست و تا کنون هیچ خدماتی برای فرزند جانباز و ایثارگر انجام ندادن باید با چه کسی مشورت کنیم
سلام اینجانب آیث ایثارگری سال۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ در منطقه جنگی لشگر ۵۲ قدس گیلان در کردستان خدمت کردم ۲۸ مآه تمام جبهه جنگی از طرف سپاه خدمت کردم تا حالا هیچی از دولت دریافت نکردم خواهشمندم بنده را هم در نظر بگیرید اجرکم عندالله
برادر عزیز فرزند شهید و خانواده شهدا چرا تو هیچ طرحی نیستن همش جانبازان هستن
تا الان هرچی به جانبازان دادن منبعد بدهید به فرزند شهید وخانواد آنان ما جانبازان زیاد خوردیم چنان که دیگه جا نداریم بدهید به ملت وزن و بچه شهدا.خجالت خوب چیزیه
سلام من جانباز 70درصد قطع دوپا هستم یازده ساله که جانبازم ولی هنوز به من ماشین داخلی ندادن کسانی که فکرمی‌کنم که به جانبازان میدن دروغه.
فقط شعار!! فقط حرفهای تبلیغاتی خلاف واقع!!البته بنده خودم جانباز ۲۵٪هستم البته سال ۶۳ تعیین درصد کردند ولی سال ۶۴ و جاده فاو ام القصر شیمیائی شدم و سال ۶۵ تو کربلای ۵ مجددا مجروح شدم ولی وقت نکردم دنبالش برم چون باید پشت درب اتاق هر کسی یک ساعت علاف شد!!!آخرم انگار ارث پدرشون را میدن !!حدود پنج سال قبل برا دو تا دنونم که تیر به فکم خورده بود و شکسته بود درخواست تجدید کمیسیون کردم دبیر کمیسیون تو میدان هفت تیر بهم گفت به خاطر دو تا دندون ۲۵٪ را خرابش نکنید!!!الان بری کمیسیون درصد می‌یاد زیر ۱۰٪!! منم انصراف دادن
منم ۳۹سالمه فرزند شهیدم و هیچ خیری ندیدم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi