شناسه خبر : 91886
یکشنبه 09 مرداد 1401 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست شورای سیاست‌گذاری سلامت ایثارگران برگزار شد

نشست شورای سیاست‌گذاری سلامت ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 4 مرداد در سالن جلسات بنیاد برگزار شد.
 
نشست شورای سیاست‌گذاری سلامت ایثارگران برگزار شد/ضرورت استفاده از سامانه بهینه و فناوری‌های روز در ارائه خدمت به ایثارگران/رعایت اصل صداقت در تعامل با جامعه ایثارگری

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با تأکید بر رعایت اصل صداقت در تعامل با جامعه ایثارگری گفت: واقعیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان باید با ایثارگران مطرح شود. یکی از موفقیت‌های نظام بهداشت و درمان کشور در برخورد با کرونا هشدار همراه با انتقال بیم‌ها به مردم بود که ضمن اینکه سواد سلامت را بالا برد، رفتار هم ایجاد کرد چرا که داشتن سواد به تنهایی کافی نیست و آگاهی بدون داشتن حساسیت اهمیت چندانی ندارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که شاید بتوان گفت بنیاد جانبازان برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به این عزیزان ایجاد شد، چرا که جانبازان بعد از مجروحیت نیاز به خدمات درمانی داشتند و تشکیلاتی لازم داشت که به آنها خدمت ارائه دهد امروز هم یکی از اساسی‌ترین وظایفی که از پرچالش‌ترین مسائل است حوزه درمان است، در حدی که حتی پزشک بودن یکی از دلایل انتخاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط رئیس جمهور محترم بوده است.
وی با بیان اینکه علیرغم زحماتی که کشیده شده وضعیت امور درمانی ایثارگران مطلوب نبوده است، گفت: بر اساس نظر رئیس جمهور محترم ساماندهی این بخش از وظایف اصلی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و این موضوع با اهمیت بوده و دارای اولویت است.
معاون رئیس جمهور افزود: گزارش عملکرد خوبی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوره جدید ارائه شده است و بهترین اقدامات با جزئیات در این گزارش مطرح شده است اما همچنان موضوع رضایتمندی جامعه ایثارگری و سیاست‌گذاران وجود دارد که ابعاد آن باید روشن شود که در این بخش مشکلات و قصور مربوط به بنیاد نیست ولی علی‌رغم وجود این مشکلات اقداماتی که قرار بود طی دو سال صورت گیرد در طول 9 ماه انجام شده است.
وی با ذکر اینکه ضرورت ایجاد سامانه بهینه‌ از دلایل مهم تشکیل نشست شورای سیاست‌گذاری بوده است، بیان کرد: با همین وضعیت نامطلوب مالی ما یکی از بالاترین سرانه‌های هزینه را در خدمات بهداشتی درمانی در دستگاه‌های مشابه خودمان داریم و از طرفی هم بزرگترین جامعه هدف را در اختیار داریم که دست ما را برای ارائه خدمات بسیار باز می‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز تعداد سالمندان جامعه ایثارگری افزایش یافته باید به یک جمع‌بندی برسیم که حوزه‌های ایجاد نشاط، سلامت، ورزش و سفر را مهیا کنیم و ساماندهی اطلاعات این حوزه‌ها به معنای شناخت محیط، جامعه هدف، امکانات در اختیار، شناخت نقاط قوت و ضعف و جمع‌آوری آنان در بستر سامانه درست و دقیق با جزئیات است که البته در حال حاضر وضعیت این سامانه چندان مطلوب نیست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئله بعدی حوزه سلامت را بحث سالمندی دانست و تصریح کرد: شاید این تعداد از سالمند به عنوان جامعه هدف هیچ سازمان دیگری مطرح نباشند، اما 50 درصد جامعه هدف بنیاد به سن بازنشستگی رسیده‌اند و میانگین سنی این عزیزان 59 سال است و سالانه حدود 11 هزار نفر از والدین شهدا به رحمت خدا می‌روند که سنین بالای 80 سال را شامل می‌شود در حالی که میانگین سنی والدین شهدا 82 سال است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه احساس عزت و کرامت زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در مقایسه با سایرین خودش را بهره‌مندترین ببیند، گفت: باید در این مسیر جریان خدمت پیوسته شکل گیرد و خدمات ما دارای تضمین و پایدار بوده و ارتقا پیدا کند و همچنین از فنّاوری‌های روز در ارائه خدمت استفاده شود و سعی کنیم در مرزهای دانش حرکت کنیم که این امر نیاز به یک مغز فکور دارد و امیدواریم در دوره مدیریتی کنونی این اتفاق رخ دهد.
 گفتنی است، در انتهای این جلسه احکام هرکدام از اعضا به آنان ابلاغ شد که در این احکام آمده است: هدف شورای سیاست‌گذاری سلامت به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری در حوزه خدمات سلامت به جامعه، بر اساس اولویت‌ها و راهبردهایی است که در احکام اعضا مشخص شده و به تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود عمل کرده و لزوماً برای حوزه‌هایی است که به جامعه هدف در بخش معاونت بهداشت و درمان، شرکت متد و همین‌طور مراکز درمانی که خدماتشان در حوزه ایثار تعریف شده خدمات ارائه می‌دهند و برای آنها سیاست‌هایی در این شورا تبیین می‌شود که با ابلاغ بالاترین مقام بنیاد لازم‌الاجرا است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi