شناسه خبر : 92036
چهارشنبه 12 مرداد 1401 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر وصیت‌نامه شهید «کوکبى»

شهید جعفر کوکبى در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «در چارچوب اسلام و قرآن حرکت کنید و براى جلب رضایت خدا قدم بردارید.»

 

شهید کوکبى: در چارچوب اسلام و قرآن حرکت کنید

 «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید جعفر کوکبى

«حمد و ستایش حکیمى را سزد که نعمت هستى را ارزانى داشت و درود بی‌حد بر سرور کائنات و اصل موجودات خاتم انبیا محمد عبدالله (ص) و بر ذریه و دودمان اطهرش سلام الله علیهم اجمعین و بالاخص امام عصر (عج) روحى و ارواح العالمین له‌الفدا و سلام بر نایب برحقش امام خمینى و لبیک‌گویانش؛ و سلام بر رزمندگان عزیز و فاتحان عاشورا و درود فراوان به روان پاک تمام شهداى اسلام در حالی که انقلاب اسلامى ایران به رهبرى کبیر انقلاب امام خمینى به مراحل حساس و سرنوشت‌ساز رسیده و مى‌رود تا فرعونیان زمان را به زباله‌دان تاریخ بسپارد.

بر خود وظیفه دانستم که ذره‌اى از مسئولیت خودم را نسبت به دین و مکتبم ادا کنم امید است که انشاءالله مورد لطف خداى تبارک قرار بگیرم.

با سلام و درود فراوان بر پدر و مادرم که سختی‌ها و مشکلات بی‌حدى را بر خود متحمل شدند تا حق خود را نسبت به فرزندان ادا نمایند مخصوصا مشکلات زیادى که ما در طول زندگى داشته‌ایم از زحمات بی‌دریغ مادرم که برای رفاه فرزندانش با تمام گرفتاری‌ها و با تمام ناملایمات زندگى از رفاه خود گذشت از زندگى خود دست کشید و تمام افکار و فعالیت‌اش را برای موفقیت فرزندانش به کار برد چه سختی‌ها و چه ناراحتی‌ها که باید صمیمانه‌ترین تشکر خود را نسبت به مادر عزیز و وفادارم داشته باشم و امیدوارم از اینکه نتوانستم جواب محبت‌هایت را داده باشم مرا ببخشید.

با سلام به پدر عزیزم که نهایت کوشش را برای فرزندان خود انجام داد، اینجانب به نوبه خود از وجود گرانقدرش تشکر می‌کنم و امیدوارم که اگر چنانچه شما والدین عزیز را ناراحت و از من دلخورى داشته‌اید حلال نمایید.

اما خدمت خواهران عزیز و وفادارم و خدمت برادر عزیزم ضمن آرزوى موفقیت شما در امور زندگى خدمتتان عرض می‌کنم که اینجانب هر چند برادر شما بودم، اما شرمنده از آن که در طول زندگیم جز بار چیز دیگرى بر دوش شما نبودم.

شما خواهران و برادرعزیز توقعى که از یک برادر بزرگتر از خودتان را داشتید و آرزو داشتید به این که برادرى باشم که افتخارى براى شما باشم -، اما خودم مى دانم حقى که شما عزیزان بر گردن بنده داشتید نه تنها عمل نکرده‌ام بلکه باعث نگرانى شما هم شدم امیدوارم که همیشه در زندگیتان موفق و اینجانب را به بزرگوارى خودتان ببخشید. اینجانب همیشه و در همه حال به وجود شما عزیزان افتخار می‌کردم.

من کوچکتر از آنم که شما عزیزان را نصیحت کنم، اما طبق مسئولیت و وظایفم چند نکته‌اى را تذکر مى‌دهم قبل از هر چیز به آن چه که خداوند به شما عطا فرموده قانع باشید و بدانید هر چه زندگى به شما می‌گذرد فقط رضاى خداى تبارک را بدست آورید، همیشه سعى کنید سختی‌ها را آسان بگیرید و سختی‌ها را جزئى از رسیدن به تکامل خود بدانید، زیرا (لقد خلقنا الانسان فى کبد) خداوند انسان‌ها را با زجر و مشقت آفریده است تا بندگانش را در تمام مراحل بیازماید.

در زندگى والسابقون السابقون باشید که انشاءالله هستید در تمام مراحل زندگى برای پیشرفت خود و زندگى و مقابله با تمام سختی‌ها و مصایب زندگى و در تمام امور زندگى سعى کنید از دیگران سبقت بگیرید، مبادا خداى ناکرده از دیگران در راه انقلاب و اسلام و پیروى از رهبر انقلاب که ولى فقیه زمان است عقب بمانید.

همیشه در چارچوب اسلام و قرآن حرکت کنید و براى جلب رضایت خدا قدم بردارید و سعی کنید کلمه توحید لا اله الا الله را الگوى زندگى خودتان قرار دهید و طبق این کلمه تمام اله‌هاى شیطانى را از ذهن خود بیرون برید و تمام اله‌هایى که شما را از مسیر اصلى که قرآن و اسلام است منحرف می‌سازد از خود به دور بدارید و وقتى خواستید بر تمام اله‌هاى انحرافى غلبه نمایید فقط به الهى می‌رسید که شایسته حمد و ستایش است که آفریننده جهان و جهانیان و موجودات زمین و آسمان است، به الهى می‌رسید که قرآن به شما معرفى می‌کند آن وقت در زندگى پیروز و موفق خواهید بود و در پیشگاه با عظمت الهى روسفید و سربلند خواهید شد در زندگى چنان باشید که انشاءالله ضمن جلب رضایت خداى تبارک و تعالى وظیفه خود را نسبت به دین و مکتب و انقلاب ادا کنید و با افتخار تمام به مسئولیت‌هایى که بر دوش دارید عمل نمایید.»

منبع: فارس

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi