شناسه خبر : 92068
پنجشنبه 13 مرداد 1401 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌های وداع مردم شیراز با پیکر شهید مدافع حرم سردار اسکندری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از لحظه ورود پیکر پاک شهید سردار اسکندری تا روز عاشورا که مراسم تشییع و تدفین برگزار می‌شود، از سوی نهادهای مختلف، تعدادی مراسم برای استقبال و گرامیداشت این شهید مدافع حرم برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌های وداع مردم شیراز با پیکر شهید مدافع حرم سردار اسکندری اعلام شد

ابراهیم بیانی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به مراسم استقبال و تشییع پیکر شهید سردار اسکندری اظهار داشت: پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری، پنجشنبه حوالی ساعت ۱۱ شب با هواپیمای اختصاصی سپاه وارد شیراز می‌شود و در فرودگاه با حضور برخی از هیات مذهبی مسئولان و جمعی از مردم مورد استقبال قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: صبح جمعه در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مراسم وداع با شهید و دعای ندبه برپا می‌شود و عصر جمعه نیز در حسینیه عاشقان ثارالله مراسم عزاداری برگزار می‌گردد.
 
مدیرکل بنیاد شهید فارس بیان کرد: ساعت شش و نیم صبح روز شنبه، صبحگاه مرکز پیاده ارتش با حضور یگان‌های انتظامی و نظامی به عنوان وداع با شهید اسکندری اجرا می‌شود و ساعت ۸ صبح نیز در معراج شهدا واقع در بنیاد شهید، گرامیداشت شهید با حضور کارکنان بنیاد و سخنرانی سردار بود کی برگزار خواهد شد.


بیانی با اشاره به دیگر برنامه‌های گرامیداشت شهید اسکندری، خاطرنشان کرد: همچنین عصر روز شنبه نیر در دانشگاه شیراز با حضور هیات مذهبی و دانشجویان و شب نیز در کانون رهپویان وصال واقع در باغ جنت مراسم بزرگداشت برگزار می‌گردد.

وی گفت: از آنجا که شهید اسکندری، مدتی فرمانده تیپ الهادی کوار بوده است، روز یکشنبه مراسم گرامیداشتی در این شهرستان برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای تشییع در شهرستان مرودشت نیز انجام شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید فارس به مراسم اصلی تشییع و تدفین اشاره نمود‌ و افزود: در نهایت روز درشنبه ساعت ۹ صبح، مقارن با عاشورای حسینی، پیکر شهید از میدان شهدا تا حرم شاهچراغ تشییع می‌شود و در حرم پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال می یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن خواهد شد.
 
بیانی خاطرنشان کرد: ممکن است در برپایی برخی از مراسم، جابجایی پیش بیاید اما چارچوب کلی برنامه‌ها همین موارد است و تغییر خاصی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi