شناسه خبر : 92544
یکشنبه 30 مرداد 1401 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سازمان برنامه و بودجه در تخصیص منابع مالی ایثارگران جدیت کند

در بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی مصوب کرده‌است که خودرو در اختیار جانبازان ۵۰ درصد به بالا قرار دهد. ما این قانون را تصویب کردیم...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خواستار وفای عهد دولت در واگذاری خودرو جانبازان بالای 50 درصد و خانواده شهدا شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، روح‌الله عباس‌پور، نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی بر اجرای مصوبات ایثارگری سال 1401 تاکید و خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه تخصیص منابع مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری را خواستار شد. مجلس شورای اسلامی نسبت‌ به ایثارگران در حوزه قانون‌گذاری و ایجاد حقی که درواقع حق ایثارگران است تاکنون اقدامات خوبی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران انجام داده‌است. چیزی که من از دولت و تلویحاً معاونت امور ایثارگران نهاد ریاست‌جمهوری می‌خواهم این است که چیزهایی که در مورد ایثارگران تصویب کرده‌است اجرا کند.

نماینده‌ دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی مصوب کرده‌است که خودرو در اختیار جانبازان 50 درصد به بالا قرار دهد. ما این قانون را تصویب کردیم، چرا دولت آن را اجرا نمی‌کند؟

متأسفانه در سال گذشته هم دولت اقدام نکرد و امسال که تقریباً نیمه اول آن در حال اتمام است هنوز اقدامی صورت نگرفته‌است، درحالی‌که برای جانبازان در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد.

من از آقای دکتر میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنم که نسبت‌ به بودجه پیش‌بینی‌شده در بودجه سال جاری در تامین اعتبار، ابلاغ و تخصیص مصوبات ایثارگری جدیت بیشتری به خرج بدهد.

وی گفت: این‌موضوع جزو ضرورت‌ها و الزامات است، و نباید مجبور شویم که به معاونت ریاست‌جمهوری در امور ایثارگران مراجعه کنیم. متأسفانه بعد هم که مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم پدر و مادر کمر خمیده شهید هنوز در شهری که ساختمان‌های آن سر به فلک کشیده‌است در خانه‌های تیر چوبی و گلی و خشتی زندگی می‌کنند.

عباس‌پور در ادامه سخنان خود یادآور شد: این زیبنده انقلاب اسلامی و مسئولان نیست، جناب آقای کاظمی رییس محترم سازمان برنامه و بودجه، پول این‌ها را بدهید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در ادامه متذکر شد: متأسفانه برخی جانبازان در تامین دارو، مسکن و.... مشکل دارند و توقع ما این است که مشکلات آن‌ها برطرف و به مطالبات‌شان رسیدگی شود؛ چراکه ما هرچه داریم از برکت آن‌هاست.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی بر نظارت بر مصوبات ایثارگری تاکید کرد: کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات به‌عنوان ابزار نظارتی هستند و به‌ نظر من باید در این زمینه ورود کنند.

اینستاگرام
اصل بدهی
مربوط به سنوات بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال است.
نگذاریداین چراغ خاموش شود.
که خیلی ها دارن اون رو فوت می‌کنند!!!
فقط خودرو مشکل جانبازان نیست. مراکز درمانی طرف قرارداد هم مرتبا فسخ قرارداد می کنند.مانند بیمارستان ها و داروخانه و سایر مراکز درمانی. در ضمن چرا جانبازان فاقد بیمه دندانپزشکی هستند؟ مگر جانبازان دندان ندارند؟ با این هزینه های کمرشکن هم که توان پرداخت نقدی هزینه را نداریم. چرا نمایندگان به بحث پوشش بیمه ای کامل ایثارگران توجهی نمی کنند؟ اگر بحث بودجه مطرح است پس چرا کارکنان بانک ها و شرکت نفت و...که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند چنین مشکلی ندارند؟
سلام.دوستان شبکه فاش
جناب نماینده محترم خسته نباشید
شما بودید مصوب کردبد به جانبازان ورزمندگان قلع وقم شده بی ادعا که بنام معسر شناخته شده اند ماهیانه حداقل حقوق کارمندان پرداخت شود کالبته به ان کمک معیشت میگویید ولی ما ب۶۰ و۷۰ سال سن نهدر امد ونه توان کار داریم
واما حداقل حقوق ۵۷۰۰ است جهت اطلاع جنابت وانهم زمانی بود که همه چی ۴۰۰برابر گران نشده بود ولی ۳۶۰۰ پرداخت میشود که له جایی هم نمیرسد ولی کاش همانم بود
حصرات میدانند یک قلم فساد فولاد مبارکه چقدر بوده؟ ۹۲هزار میلیارد دلار که به تومن اعلام شده که زیاد سنگین نباشد یعنی هزینه چرخاندن ۵کشور در یک سال
ولی به هر حال شما مسئول اجرای قوانین هستید
کهدر کشور نمیتوانید یا نمیخواید حق
ایثارگران که کهمه چی خودرا دادن
وکشور را تقدیم شماها کرده اند پرداخت کنید به این گروه که میرسد همه چی تمام شده ویا نیست
چرا برای کاخ نشینان ونجومی بگیران هست ؟
سلام بنده خدا کو گوش شنوا این همه سال گذشته هنوز ما مشگل داریم گویا تاریخ مصرف جانبازان گذشته ودیگ کسی کاری باهاشون نداره حیف ک مسئولین قدرت طلب قدر ایثارگر نمیدونن شرم بر مسئول بی سواد
سلامی گرم خدمت جناب عباسپورنماینده عزیز مجلس
از اینکه دغدغه ایثارگران دارید بسیار ممنون وسپاسگزاریم.

اینکه به جانبازان 50درصد به بالا ماشین بدهند خیلی کارخوب وعالی هست وحق این عزیزان...

اما یک سوال از جنابعالی والبته تمام نمایندگان عزیز وبزرگوار مجلس هم دارم که امیدوارم اگر احیانا این سوال را دیدی ویا کسی به شما گفت پاسخ بفرمایید:

چه میشود اگر نمایندگان محترم مجلس همانطوری که برای جانبازان بالای 50درصد تحویل ماشین در نظر گرفته اند برای جانبازان زیر 50درصد هم این قانون را به شکل ذیل تصویب نمایند؟

به موجب این قانون: دولت موظف است به تمام جانبازان دارای درصد کمیسیون پزشکی بنیاد هر 10سال یک بار یک دستگاه اتومبیل سواری مناسب ساخت داخل تحویل دهد.
تبصره یک: ماشین واگذاری ساخت داخل وتولید یکی از شرکت های معتبرداخلی باشد.
تبصره دو: واگذاری به ماشین به قیمت کارخانه خواهد بود
تبصره سوم: دولت موظف است به میزان درصد هرجانباز قیمت ماشین تحویلی به جانباز را کاهش دهد.به عنوان مثال: جانباز 50درصد وجانباز 5درصد هرکدام به نسبت درصد جانبازی خودقیمت ماشین را کمتر پرداخت نمایند.
تبصره چهارم: جانبازان زیر25درصدمی توانند به جای کاهش درصدی قیمت تا سه برابر میزان درصد خود ماشین را بصورت اقساط وباوام قرض الحسه 4درصد دریافت نمایند.

بااین روش هم به دولت فشارکمتری وارد میشود وهم تمام جانبازان راضی هستند.
جانبازی که 50درصد است تفاوت چندانی با جانباز 45درصد ندارد ولی الآن ازلحاظ مزایا: حق پرستاری. ازکارافتادگی.تحویل ماشین وغیره تفاوتها بسیار چشمگیراست.
سلام...تنهاگناهم این هست که چندین سال بعدازاتمام جنگ رفتم دنبال پرونده مجروحیتم,,وسالهادوندگی پانزده درصدشدم,ومیگوینددیرآمدی؟؟هرچه گفتم کمکم کنیدتالااقل ازدواج کنم,,دبیرکمیسیون خندیدوگفت خوشبحالت که زن نداری,,اگرآنروزکمکم کرده بودندالان بچه ام پانزده سال داشت..نه اینکه حال مجردوتنهابامادری پیرزندگی سختی راسپری کنم..نه شغل بهم دادیدونه حالت اشتغالم کردید..این انصاف هست؟؟
فاش نیوز سلام مجدد

چرا پیام من درهمین صفحه تایید نشد وحذف کردین؟؟!!
نه مطلب بدی بود ونه به کسی اهانت کردیم!!!

خلاصه این بود که:
به همه ی جانبازان وبخصوص درصدهای زیر 50 هم رسیذگی بشود...
سلام ، با تشکر از فاش نیوز عزیز در خصوص تخصیص خودرو به جانبازان بالای 50 درصد یادآور میگردد این اقدام بصورت نصف قسظی و نصف با هزینه بنیاد به کلیه جانبازان بالای 50 درصد اقدام شده است و اکنون لازم است چنانچه سهمیه خودرو طبق قانون تعلق بگیرد باید به جانبازان زیر50 درصد اختصاص باید.
در حالیکه کلیه جانبازان بالای 50 درصد سهمیه خودرو دریافت کردند و این سهمیه ده سال یکبار تکرار میگردد را مجددا برای بالای 50 درصد تخصیص دادند که هیچکس نمیتواند بگیرد. آیا نمایندگان مجلس از این مصوبه قصد دیگری دارند؟
بسیاری از جانبازان دارای عوارض جنبی ناشی از مجروحیت هستند که با تقسیم بندی جانبازان دارای مشکل حرکتی منطبق نیست و خودرو تعلق نگرفته است لذا لازم است سهمیه خودرو به جانبازان زیر 50 درصد تعلق گیرد که هیچگونه سهمیه استفاده نکردند بنابراین اختصاص سهمیه به جانبازان بالای 50 درصد که قبلا سهمیه دریافت کردند چه معنی دارد؟ آیا طبق معمول بنام جانبازان به کام مسولان خواهد شد.
جناب اقای عباسپور با عنایت به اینکه خود میدانیم که مجلس محترم برای تصویب هر قانونی که بار مالی دارد منابع وبودجه انرا پیش بینی میکند اما باتوجه به قانون تبدیل وضع ایثارگرا که در سال 99 تصویب وبه دولت ابلاغ شد و دولت محترم همچنین به کلیه دستگاههای اجرایی بخشنامه نمود و اکثر ادارات اقدام واحکام تبدیل وضع را صادر نمودندکه جای قدر دانی دارد متاسفانه تبدیل وضع ایثارگران اداره منابع طبیعی که زیر مجموعه وزارت محترم جهاد است با توجه به جمع اوری مدارک وانجام مصاحبه ...در هاله ای از ابهام است وهنوز نسبت به صدور احکام رسمی اقدام نشده است امید است نمایندگان محترم با پیگیری و نظارت کافی که بر عهده دارند مسئولین خاطی را شناسایی و از روی صندلی خدمت کنار بگذارند وافراد شایسته انقلابی جایگزین گردندتا ان شالله مصوبات قانونی به موقع اجرا گردد و فرزندان ایثارگر را مدیون نظام وانقلاب نمایند تشکر
یا عرض سلام و خسته نباشید من ووتاه عرض میکنم.
رسیدگی به درمان جانبازان و تخصیص بیمه دندانپزشکی.اجرای صحیح قوانین مصوب سال ۷۲ و تعریف احکام حقوقی شفاف و ایتم ها همانند کارمتدان خدمات کشوری.اجرای ماده ۵۱ به طور صحیح.لغو ایین نامه های جدید چون مغایر قوانین میباشد.پرداخت معوقات حقوق طبق احکام و قوانین خدمات کشوری.ک معوقات بازنشستگی.پیگیری مطالبات جانبازان تبصره یک.عدم حذف ذخیره مرخصی و محاسبه سنوات از زمان مجروحیت نه برقراری حقوق از بنیاد و در قانون این تفسیر های دلخواهانه گفته نشده.لغو ایین نامه ماده ۶۶ و مغایرت با قانون ۷۲.سیستمی کردن حقوق و دستمزد طبق قوانین .چرا به جانباز حد اقل حقوق داده میشود با لیسانس و فوق لیسانس؟مبنی پرداخت ها شفاف نیست.درصد های جانبازی به مراتب کمتر زدا شده توسط بنیاد و در کل باید بازنگری شود و هیاتی ناظر تشکیل شود.در کل قوانین را نباید سلییه ایی تفسیر کنند .قانون شفاف گفته اما در اجرا و نظارت و تفسیر اشکال هست.
باسلام دورود به قانون گذاران نمایندگان محترم مجلس وتشکر فراوان شما ها ارجرتان پیش خداوند از ما بیشتر است ما گروهی از جانبازان بالای 50 تا 69درصدها از همه شما نمایندگان مجلس محترمانه واقعا قدر دانی وتشکر می کنیم
با سلام آن برادرعزیزی زیر 50درصد است و ادعا می کند جانبازان 50درها د ر دو چنین قر ن پیش گرفته‌اند و حالا به زیر بیست و بیست وپنج در صدام خیلی ارضی ندارند و انشالا بعد ا نوبت آنها هم می رسد وطبق قانون با شدت مجروحیت پدر صد بلاست
باسلام به تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واقعا مردم شما عزیزان را به حق انتخاب کردند دورود بر شرفتان دورود بر همه شماها وسلام مخصوص به نماینده محترم بوعین زهرا بزرگوار آقای روح اله عباس پور تقدیر وتشکر چقدر دانی. از طرف جمعی از جانبازان بالای 50درصد امید همه ماها فقط مجلس محترم است سلام بر همه نمایندگان محترم مجلس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi