شناسه خبر : 93071
یکشنبه 20 شهريور 1401 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «جلال» در نهاوند رونمایی شد

کتاب «جلال» زندگینامه شهید جلال قربانی نخستین فرمانده سپاه نهاوند، در انجمن کتابخانه‌های عمومی نهاوند رونمایی شد.

 

صبح امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی نهاوند که با حضور مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از کتاب «جلال» رونمایی شد.

کتاب «جلال» زندگینامه شهید جلال قربانی نخستین فرمانده سپاه نهاوند بود که با تاسیس سپاه پاسداران در نهاوند به عنوان پاسدار عضو این نهاد انقلابی شد و در چندین منطقه جنگی علیه متجاوزان بعثی حضور پیدا کرد و سرانجام در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه سرپل دهاب در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به خیل عظیم  شهدا پیوست.

این کتاب توسط طیبه فریادرس گردآوری و به قلم فرشته سوری تحریر شده است.

امام جمعه نهاوند در این جلسه اظهار کرد: گرامیداشت نام و یاد شهدا باید از مهمترین کارهای روزمره ما در زندگی باشد، زیرا زنده نگه داشتن نام شهدا در شرایط کنونی جامعه می‌تواند مشکلات زیادی را در اجتماع ما برطرف سازد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا اصافه کرد: قرآن کریم برای هر موضوعی که بخواهد اهمیت آن را بیان کند، قسم یاد می‌کند، که یکی از مهمترین آنها قلم است.

وی تصریح کرد: استقلال فرهنگی در راس همه کارهاست و چنانچه ما بتوانیم این مهم را حفظ کنیم، یقینا در سایر امور و کارها موفق خواهیم بود.

امام جمعه نهاوند در رابطه با ارزش بالای کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از اصول مهم توسعه در جوامع بشری است و چنانچه ما در روز بتوانیم ساعاتی را برای کتاب خواندن در نظر بگیریم و آن را ترویج دهیم کمک بسیار بالایی به معلومات خود و نسل‌های آینده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باعث پایدار شدن این انقلاب و اسلام است زیرا ما امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم و به همین جهت باید به وظایف خود عمل کنیم تا شرمنده شهدا از جمله شهید قربانی که حق بزرگی بر گردن مردم این شهر دارد، نشویم.

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi