شناسه خبر : 95253
یکشنبه 22 آبان 1401 , 07:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تو که مرده بودی!

مرده - مرده ای که در عقب تویوتا از بین شهداء عملیات رمضان برخاست و با تعجب هم رزمانش مواجه شد.

 من حقیر در این عملیات در سمت تیربارچی اتش باری زیادی کردم  بوقت سپیده دم ظاهرا" گلوله توپی نزدیک من اصابت می کند و من بیهوش می شوم. ارکان و امدادگران جسد بیهوش شهید من را مثل بقیهء شهدا جمع آوری و در عقب ماشین تویوتا قرار می دهند.

  بر و بچه های مسجد جامع مخصوصا شهید عظیم استاد بقین من را در بین شهدا در عقب ماشین می بیند ولی من حدود ساعت ده صبح بهوش آمدم و بلند شدم نشستم پیش اجساد مطهر شهدا و ماشین می خواست شهدا را تخلیه کند در خط مقدم خودمان.

 ما در محدوده دریاچه ماهی بصره بودیم. یکدفعه دیدم یکی از بچه رزمنده های ارکان به من گفت چه کار می کنی؟ چرا انجا رفته ای؟ بیا پایین خجالت داره. این ماشین مخصوص تخلیه شهدا است.

 من هم خیلی عادی پیاده شدم و رفتم تیربارم را برداشتم که در جای خود بود به طرف عقب نیم دو به پیش می رفتم.

 بالاخره رسیدم به خط خودی. بچه ها سه ساعت پیشش عقب نشینی کرده بودند. وقتی من را دیدند گفتند ما جسد تو را عقب تویوتا در بین شهدا دیده ایم. خودتی؟ نه غیرممکنه. بالاخره به زور قبول کردند که خودم هستم.

از آن موقع چند برادر رزمنده که جسد من را مشاهده کرده اند، هر کسی سراغی از من میگیره؛ در جواب میگن فلانی مرده است. هنوز که هنوز است زنده بودن من را قبول ندارند.

خودم چیزی یادم نمیاد.فقط سپیده دم را و روز ساعت ده صبح را یادمه.

اینستاگرام
اخوی غیر از سپیده دم وساعت ده صبح که یادتان مانده نامتان را فراموش کردید قید کنید
شاید بهتر باشه در جواب فرمایشات جنابعالی بکویم سرباز گمنام آن پیک موتوری.چون از من خواست او در ان صبحگاهان صادق و امید از او نامی ببرم.او گفت دستور عقب نشینی داده شده است بیا سوار موتورم شو ببرمت و برسانمت تا خط خودی!!! من به اوگفتم بعدا خودم میایم. او که رفت همه چیز من هم رفت حتی نامم.بر و بچه های رزمنده درنورد اهواز خیلی بعدها تلاش کردند که با گریه و زازی و برپایی دعا و تزیین اسب در رکاب او باشند و از اونامی بپرسند سوار غیب شاید بعدا بگم سرباز گمنام او(سوار غیب)داغ شهادت بدلم ماند اگر سوار میشدم چه میشد!!!؟؟ خودی میشدم؟ دری از درهای بهشت به روی من همچون خودیهای دیگر باز میشد.اخوی ببخشید التماس دعا
الف میم عزیز سلام عزیزمان واقعیت را بیان کردن در مرحله سوم عملیات دشمن از اول شب شروع به آتش باری کرد تا طلوع صبح بعد آن پاتک من هم نمی دانم کی عقب نشینی کردن تا ساعت ۱۰ گاه گداری توپی ..خمپاره ای میآمد ایشان مثل اینکه کنار مقر لشگر ۷۷ خراسان تشریف داشتند و دچار موج گرفتگی شدن که با لشگر ۱۷ حدودآ دوکیلومتر فاصله داشتند هرجا هستن سلامت باشن نامشان نیز ایران است که در آن مهلکه حضور داشتن که بچه های لشگر ۷۷ به علت گم کردن معبر میدان مین باعث نجاتم شدن بعد چهار روز که درخط شلمچه بودیم درانتهای پاسگاه ذید

خدمت شما دوعزیز بزرگوار رزمنده ، سوتفاهم نشود بنده فقط قصد مزاح داشتم .
خداوند به هر دوعزیز ایثارگر خیر و برکت بدهد ، ضمن اینکه خود بنده در سال 63 در خط مقدم پاسگاه زید حضور داشتم و دقیقا" میدانم که چه شرایط دشوار و سختی بود.
با اینحال اگر کدورتی شد پوزش میطلبم.
لبخند بزن رزمنده.لبخندی برای من و تو و برای تمام مردم دنیا.ما شوخی پذیر هستیم بیخیالش.در یک عملیات مثلا طلاییه بچه ها موقع عقب نشینی داشتن روحیه شان را از دست میدادند که من با شوخی خطاب به همرزمم با صدای بلند گفتم سند باد جونم اون هم در جواب میگفت ژیلا جونمممم بالاخره شوخی شوخی گردان را از تو محاصره در اوردیم.اصلا به من میگن تارزان بچه های لشگر.من رفیق شزم هستم
رزمنده دلاور: تمام بچه های بسیجی جبهه و جنگ به خاطر دارند ، اگر فضای شوخی و خنده نبود ، تحمل این همه مشکلات زمان جنگ غیر قابل تحمل بود وهمین شوخی ها منطقه را دلپذیر و شیرین کرده بود . اگر شما شزم هستی ، من هم سوپرمن هستم .
بیایبد برویم طرف درمان های آسیبهای ناشی از گازهای شیمیایی خردل و اعصاب کله شقی بس است. من در آزمایشی که در دوران دانسجویم انجام داده ام دچار تنگی نفس (اسپیرومتری)ضعف عضلات قلب(نوارکارودیوگرام)و لرزش دست (وی ایکس) تشنج های ارگانیک و رواتی میشوم تستهایی که از طرف اساتیدم گرفته شده متاسفانه مثبت است واثر گذار شده اند.موج انفجار شیمبایی وترکش و ووو.میخواهم مدارکم را ازسال شصت و هشت برای بتیاد ارائه دهم شما چطور؟
حاجی غلام رضا سلام عجله نکن عزیز هنوز وقت هست صبحت بخیر عزیزم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi