شناسه خبر : 95313
دوشنبه 23 آبان 1401 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرکت ملی گاز:

گاز بیش از یک میلیون مشترک رایگان شد

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: گاز حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «مسلم رحمانی» با تأکید بر آمادگی شرکت ملی گاز ایران و زیرمجموعه آن برای تأمین پایدار گاز طبیعی در روزهای سرد امسال، اظهار کرد: مشترکانی که شامل گازبهای رایگان شدند و در سه پله نخست قرار دارند حدود یک میلیون و 119 هزار مشترک هستند که 873 هزار آنها از کمیته امداد امام خمینی(ره) و 246 هزار مشترک هم مربوط به سازمان بهزیستی است.
او با بیان اینکه امسال هم شاهد ناترازی بین تولید و مصرف گاز هستیم، افزود: بی‌شک امسال نیز بعضی واحدهای صنعتی بزرگ کشور به جمع مشترکان پیوستند و به تعداد مشترکان خانگی هم افزوده شده که مجموعاً حدود چهار تا شش درصد افزایش مصرف گاز خواهیم داشت. به همین دلیل تمهیدها و اقدام‌هایی برای کنترل این ناترازی پیش‌بینی شده است.
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همسو با این موضوع نشست‌هایی به‌ منظور افزایش بهینه‌‌سازی و کنترل مدیریت مصرف گاز با شرکت‌های تابع و نهادهای مربوطه برگزار و دستورالعمل‌هایی را به شرکت‌های گاز استانی ابلاغ کردیم و پیگیری‌ها همچنان تداوم دارد. همچنین ذخیره‌‌سازی سوخت مایع در فصل تابستان برای تأمین مصرف بعضی صنایع و نیروگاه‌ها در ماه‌های سرد سال انجام شده است.
رحمانی با اشاره به اعمال قانون رایگان شدن گازبها برای مشترکان زیر پوشش سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) خاطرنشان کرد: تعیین قیمت مناسب بی‌شک اثرگذارترین پارامتر برای اصلاح الگوی مصرف انرژی است اما در سال 1400 به ‌دلیل اینکه قیمت گاز برای سه پله نخست هیچ تغییری نکرده بود و 76 درصد مشترکان کشور هم در این سه پله قرار دارند، تغییر محسوسی در کاهش مصرف گاز در این بخش نداشتیم. او ادامه داد: اما شاهد کاهش مصرف حدود دو دهم درصد در پله‌های بالاتر بودیم. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که پارسال هم سرما شدید بود و هم گستره سرما بیشتر و زودتر رسیده بود. به همین دلیل مصرف کل بخش خانگی در سال 1400 به 122 میلیارد مترمکعب رسید.
گفتنی است، روزهای سرد سال در حالی آغاز شده که مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هفته گذشته از افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی خبر داده است.

اینستاگرام
خیلی اقدام خوبی بود . اما لطف کنید استانهایی که شهرهایی با هوای متفاوت هستند را بر اساس هوای مرکز استان مقایسه نکنید ، مثلا استان فارس که شیراز باهوای گرم است و شهرهای شمالی آن با هوای سرد ، مقایسه سرمای زود هنگام این شهر ها متفاوت است ، به همین دلیل میزان و زمان مصرف گاز این شهرها کاملا متفاوت است و شهرهای سرد را با عنوان پر مصرف محاسبه میکنید !! لازم است به این نوع استانها توجه کنیدو دسته بندی ها را اصلاح کنید.
باسلام بایدبه جناب وزیرنفت وگازیاداوری کنیم درروستاهابدلیل بالابودن سن پدرومادران خیلی ازمنازل بنام فررندشان شده است که اگرکارهای اداریی وغیره داردمزاحمت برای این عزیزان سالخورده نشودوبه همین دلیل که مسکن به نام این عزیزان نیست ازخیلی امکانات رفاهی محروم میشونندبله محل سکونت این پدرومادران هست ولی فقط بدلیل اینکه قبوض واسنادبنام فرزندان هست خیلی هازیرپوشش کمیته امدادهستندولی هیچ امتیازی شامل حالشان نمیشودازبیمه های روستایی گرفته تاغیره بهرحال جناب وزیرومسولیبن مربوط بایدبرای این اقشارفکراساسی بکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi