شناسه خبر : 95392
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست کارگروه حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد

نشست تخصصی کارگروه حقوقی و امور مجلس تشکل‌های شاهد و ایثارگر با عنوان «آسیب شناسی مواد قانونی حوزه حقوقی بخش ایثارگران در برنامه ششم توسعه» دوشنبه 23 آبان ماه با حضور نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
 
نشست کارگروه حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
 عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع  امور حقوقی در برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به تجاربی که نخبگان شاهد و ایثارگر حاضر در این نشست دارند نظرات آنها در این زمینه راهگشا است.
غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با انتقاد از عدم اجرای برنامه‌های توسعه در کشور گفت: برنامه‌های پنجگانه توسعه به درستی در کشور اجرا نشده است، آمارها حاکی از این است که کمتر از ۲۰ درصد این برنامه‌ها اجرا می‌شود در حالی که مجلس نظارت می‌کند که این قوانین بر اساس فرامین بالادستی اجرا شود.
وی با  اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با افزایش سن جامعه ایثارگری مشکلات آنها بیشتر شده است. ایثارگران در خصوص اشتغال، مسکن و بهداشت و درمان با مشکلاتی مواجه هستند و باید این مشکلات مورد رسیدگی قرار بگیرد.
سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خلأهایی در مورد قوانین ایثارگران وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. امیدوارم روزی برسد که مشکلات معیشتی خانواده ایثارگران حل شود.
جمعی از جانبازان و نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست مشکلات ایثارگران در امور حقوقی در برنامه ششم توسعه را مطرح کردند و خواستار حل این مشکلات شدند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi