شناسه خبر : 96365
دوشنبه 28 آذر 1401 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هزینه تولید فیلم‌های سینمایی ایثار و شهادت تأمین می‌شود

هزینه تولید فیلم‌های سینمایی ایثار و شهادت تأمین می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تولید فیلم‌های سینمایی در زمینه حماسه رزمندگان در استان‌ها در دستور کار است گفت: ۳۰ درصد هزینه آن از سوی بنیاد شهید و ۷۰ درصد دیگر در استان‌ها تأمین می‌شود.

 امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر با اشاره به اینکه مصوبات این شورا برای اجرا بودجه دارد اظهار داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و بر اساس قانون بودجه یک درصد هزینه‌های جاری کشور به اجرا مصوبات این شورا اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات برای اجرا شدن مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: چون مصوبات پشتوانه اعتباری دارد زمینه تسریع در اجرایی شدن آن فراهم است.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه ایثار و شهادت را با قدمت چند قرن دانست و افزود: استان بوشهر در همه عرصه‌های قبل از انقلاب، حین انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای بین‌المللی دارای انواع شخصیت‌های شهید است که کمتر استانی این ظرفیت دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باتأکید بر فعال شدن دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر خاطر نشان کرد: باید کارگروه تخصصی این شورا در مرکز استان بوشهر تشکیل و در شهرستان‌ها هم این شورا فعال شود.

معاون رئیس جمهور اشتغال اشتغال آفرینی و تهیه مسکن ایثارگران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در راستای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ضمن سهمیه استخدامی در ادارات، تسهیلات اعتباری برای کارآفرینی پرداخت می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را یکی از برنامه‌های مهم در عرصه اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اشتغال 27 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد فراهم می‌شود.

وی به تبدیل وضعیت شاغلان ایثارگر در ادارات پرداخت و گفت: حدود 150 هزار نفر در کشور در فرایند تبدیل وضعیت هستند که 30 هزار نفر آنان به‌صورت کامل انجام شده و مابقی هم با دریافت کد لازم تبدیل وضعیت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص 10 درصد تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه برای اشتغال‌زایی ایثارگران اعلام کرد و گفت: اگر پروژه‌های اشتغال‌زایی و تولیدی مربوط به جامعه ایثارگری وجود داشته باشد تسهیلات کم بهره در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور ساخت مرکز جامع سلامت ایثار در همه استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مراکز جامع سلامت ایثار شامل عملیات توان‌بخشی، درمانی، ورزشی با بهترین تجهیزات است که در همه استان‌ها توسط دولت ایجاد می‌شود.

قاضی‌زاده راه‌اندازی خانه ایثار را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: کارکرد خانه ایثار در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف است.

وی ادامه داد: ساخت مرکز اعصاب و درمان ویژه ایثارگران با نگاه شهر سلامت مورد توجه ویژه قرار دارد و ارائه خدمات درمانی مطلوب به جامعه هدف در اولویت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا با ایثار و جانفشانی حماسه ماندگار آفریدند تصریح کرد: تهیه فیلم سینمایی از حماسه رزمندگان، ایثارگران و شهدا مورد توجه قرار دارد و در این راستا 30 درصد هزینه آن از سوی بنیاد شهید و 70 درصد دیگر در استان‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیا

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi