شناسه خبر : 98524
یکشنبه 14 اسفند 1401 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیده «فاطمه اسدی» نمونه زن کُرد و شجاع است

فاش نیوز - «اختری» گفت: شهیده فاطمه اسدی نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش است و با فهم درست و تشخیص به موقع و خوب موقعیت برای حمایت از همسرش که برای کمک به مردم جان خود را به خطر انداخته بود، وارد میدان جنگ شد.

 

شهیده فاطمه اسدی نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، نخستین دوره جایزه شهیده فاطمه اسدی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم انقلابی و ولایتمدار با رویکرد شناسایی و تجلیل از زنان نمونه روستایی کُرد غرب کشور در کامیاران برگزار شد.

«زینب اختری» مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور امروز در نخستین دوره جایزه فاطمه اسدی با رویکرد معرفی و تجلیل از بانوان نمونه کرد روستایی در غرب کشور که در کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب مناسب جایزه اقتدار و شهامت با نام زنی که جانانه ایستاد و جانش را فدای خانواده و مردم سرزمینش کرد بی شک امری ماندگار و جاودانه خواهد بود.

وی این جایزه را پایه گذار رویکردی برای معرفی زنان موفق و توانمند کشور خواند و افزود: نیاز به ‌شناسایی و معرفی چنین الگوهایی به نسل جوان و نوجوان کشورمان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهیده فاطمه اسدی این است که فقط برای خود و خانواده اش فداکاری نکرد بلکه او دغدغه امنیت و آسایش مردم را هم داشت.

اختری اضافه کرد: این شهیده بزرگوار که نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش است با فهم درست و تشخیص به موقع و خوب موقعیت برای حمایت از همسرش که برای کمک به مردم جان خود را به خطر انداخته بود، وارد میدان جنگ شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی برای حفظ کیان خانواده خود تلاش کرد و وارد رایزنی با دشمن شد و تا مرز شهادت پایداری و پافشاری کرد.

در این جایزه از زنان هنرمند، نویسنده، رسانه ای، سمن محور، نام آوران، ورزشکاران، مبلغین دینی و مادران و همسران شهید روستا با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

پیکر شهیده فاطمه اسدی پس از ۳۷ سال مفقود اثری در سال ۱۴۰۰ در مرز بین کردستان ایران و عراق تفحص و پس از آزمایش‌های ‌دی‌ان‌ای هویت این شهیده مشخص شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi