شناسه خبر : 98895
سه شنبه 08 فروردين 1402 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرشته نجاتی در کمپ ۹ رمادی؛ یک داریوش و یک اردوگاه!

چهار سال و اندی در کمپ۹ کمتر کسی خواب و استراحت داریوش را دیده بود. انگار خداوند این اعجوبه را برای رسیدگی به وضع مجروحان و بیماران اسیر ایرانی به این اردوگاه فرستاده و درآن بی غذایی اسارت...

فاش نیوز - یک "داریوش" و یک اردوگاه حدود ۸۰۰ نفری اسرای ایرانی بنام "کمپ ۹ رمادی"! در جبهه بسیجی و بهیار بود که مجروح و اسیر می شود. معمولا بهیاران خیلی به ندرت به اسارت دشمن بعثی درمی آمدند؛ مگر خیلی شجاع و متعهدها، که نهایت سعیشان را می کردند تا به رزمندگان مجروح رسیدگی کنند و اگر بتوانند آنان را به پشت خط منتقل کنند؛ و داریوش ما از این قسم از بهیاران بود. اردوگاه کمپ ۹ رمادیه اکثرا جانباز بودند.

این اردوگاه یک اتاق داشت که پزشک عراقی می آمد و یکی دوساعت بیماران را رسیدگی می کرد؛ اما همه کارهایش برعهده داریوش بود؛ ازرسیدگی به بیماران و مجروحان، پانسمان و قرص و دارو، ثبت نام بیماران جهت ویزیت پزشک، به صف کردن آنها، و حضور در اتاق پزشک و اجرای دستوراتش. هربیمار و مجروحی که حالش خراب بود، داریوش به پزشک اطلاع می داد و اگر تشخیص می دادند، با آمبولانس به بیمارستان نظامی" تموزالعسکری" شهر "حبانیه" اعزام می کردند.

چهار سال و اندی در کمپ۹ کمتر کسی خواب و استراحت داریوش را دیده بود. انگار خداوند این اعجوبه را برای رسیدگی به وضع مجروحان و بیماران اسیر ایرانی به این اردوگاه فرستاده و درآن بی غذایی اسارت، صبح و شب و نیمه شب، پرانرژی و واقعا متعهدانه و دلسوزانه پرستار و غمخوار اسرای مجروح و بیمار قرارداده بود.

داریوش ورزشکار کونگفوکار بود. حرکات نمایشی اش را همه اسرای قاطع۲ دیده بودند. یک فوتبالیست قهار بود. تمرینات آمادگی جسمانی اش هم اعجاب برانگیز بود. در آن وضعیت اسارت، بی غذایی و ضرب و شتم روزانه توسط نگهبانان بعثی که داریوش هم از آن بی نصیب نبود، نه خواب داشت و نه خوراکی بود که تجدیدقوا کند؛ اما خداوند به او انرژی می داد. داریوش یک بسیجی مومن و همچون هم اسارتی های قاطع۲ مقید به فرایض، و واقعا خستگی ناپذیر بود و درعین حال غرغرهای عده ای را هم تحمل می کرد.

واقعا ذکر خصایص مثبت داریوش در کلام نمی گنجد. فقط خداوند قادر ه جبران زحماتش در قبال مجروحان و بیماران اسیر می باشد و لاغیر.

از همین فرصت باید استفاده کنیم و سال نو ۱۴۰۲ را محضر آقا"داریوش یحیی"خوب و نازنین تبریک عرض نموده و خیر دنیا و آخرتش را از ایزد متعال مسئلت کنیم؛ که من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق.

 

* سید رضا حسینی نژاد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi