شناسه خبر : 99042
پنجشنبه 10 فروردين 1402 , 14:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در اعتراض به ناراضی‌تراشی

فاش نیوز - نهادهای نظارتی و همچنین دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم در مورد ماده ۴۵ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران که تخصیص خودرو به جانبازان است، (البته قبل ازقانون جامع خدمت‌رسانی درسال۹۱، قانون تخصیص و واردات خودرو به جانبازان وجود داشت که هر ۱۰سال برای جانباز۷۰درصد و بالاتر یک دستگاه خودرو وارداتی متناسب با وضعیت جسمی جانباز، هر۱۰سال یک دستگاه خودرو ساخت داخل برای جانبازان ۵۰درصد تا ۶۹درصد تعریف شده بود.)، ورود پیداکنند؛ ببینند از زمان جنگ که تخصیص خودرو به خانواده معزز شهدا و جانبازان وجود داشت، چه تعداد خودرو وارداتی به چه تعداد جانباز و خانواده شهدا تعلق گرفته؛ و چه تعداد خودرو داخلی به چه تعداد جانباز۵۰ تا ۶۹درصد تحویل دادند. راستی‌آزمایی شود؛ یعنی تحقیق میدانی صورت بپذیرد. آماردقیق باید در بنیاد باشد. از جانباز هفتاد درصد و بالاتر بپرسند چه وقت و چه نوع خودروی وارداتی گرفته، و واقعا خودرو را تحویل گرفته یا دلال ها وارد عمل شده اند و معامله انجام گرفته(البته این حق آن جانباز هفتاد درصد یا خانواده معزز شهید بوده که بفروشد یا نفروشد)؟ ببینند دلال و خریدار چه کسی و چه کسانی بودند.

برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹درصد یک دستگاه خودرو پیکان و در دهه هشتاد یک دستگاه آردی می دادند. حالا حساب کنید کیفیت خودروها و هزینه هایش را و این که سال هاست به خودر و اسقاطی تبدیل و غیرقابل استفاده گردیده و جانبازان هم اکثرا بالای۶۰ سال و ضعف جسمی با بیماری های بعضا ناشناخته، آیا به خودرو نیاز ندارد؟ صدالبته که قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران برای نمایندگان مجلس و مدیران دولتی و کسانی که پست های کلیدی استانی دارند و جزو ایثارگران هستند، اجرا می شود؛ یعنی آنها قدرتش رادارند، امابقیه این جامعه بزرگ ایثارگری که در واقع مصادیق زنده جهاد و ایثار و شهادت هستند، ازحقوق قانونیشان محروم اند.

عجیب تر از اجرا نشدن مصوبات و مواد قانونی ایثارگران این است که افرادی از همین خانواده ایثارگری که جانباز و آزاده هستند و قبل از رسیدن به پست و مقام و صندلی های مجلس و دولت، خودشان منتقد اجرا نشدن مصوبات بودند و توانستند در مبارزات انتخاباتی با همان شعارها آراء جامعه بزرگ ایثارگران را از آن خود نموده و به مجلس بروند و سپس از مجلس به پست های کلیدی دولتی و شرکت های دولتی رسیدند؛ اما دریغ از توجهشان به وعده هایی که داده بودند.

بعضی اوقات برای خالی نبودن عریضه، هنگام نطق، یک حرف هایی می زنند؛ اما همه می دانند که درحد حرف است و نتیجه ندارد. یا یک سال یا چند ماه مانده به انتخابات بعدی دوباره به جوش و خروش انتخاباتی می افتند و اشک تمساح می ریزند. آیا باید دوباره به این قبیل افراد اعتماد کنیم؟ چند جانباز و آزاده در مجلس و دولت و مشاوران دولت داریم که اگر اراده می کردند می توانستند بندها و تبصره های قانون جامع را اصلاح نموده و به مرحله اجرا درآورند؟! اما نکردند و واقعا اراده نداشتند. اما آن بالا خوب ساخت و پاخت کردند، و افراد ستادهای انتخاباتی و نزدیکان خود را در سازمان ها و نهادها و ادارات به کار گماشتند و در واقع عناصر خود را برای برنامه های بعدی جاسازی نمودند.

بسوزد این سیاست و پدرسوختگی هایش که از خدا و رسولش(ص) و ائمه اطهار و وجدان و معرفت و مردانگی عبور می کنند؛ برای دو روز دنیا، که یقینا آتش دوزخ را برای خود و همپالکی های خودشان خریداری می کنند.

اعتراض و انتقاد و ناراحتی ایثارگران به خاطر مادیات نیست؛ بلکه به خاطر نارضایتی‌تراشی هایی‌ست که آقایان در جامعه گسترش می دهند. آرمان و آرزوی قلبی هر عنصر ایثارگر از ابتدا تاکنون این بوده که در جمهوری اسلامی توزیع امکانات عادلانه باشد، تبعیض و بی عدالتی به حداقل برسد، مجلس و دولت و مسئولان قول هایی ندهند که نمی توانند اجرایی کنند، و چنانچه امکاناتی وجود داشته باشد، آن را بین خود و نزدیکانشان تقسیم نکنند. مسئولان در هر مسندی از ذیل تا صدر، واقعا حداقل وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

اما متاسفانه هر که به فکر خویش است. هر چه عملکرد نادرست بعضی مدیران و مسئولان موجب نارضایتی درجامعه شود، اما عنصر ایثارگر اینها را به پای جمهوری اسلامی نمی نویسد؛ بلکه انتقاد و اعتراضش را واضح بیان می کند و همه را با یک داس درو نمی کند؛ بلکه سعی می کند علف های هرز چیده شوند. عنصر ایثارگر پیام و انتقاد و اعتراضش را با اسم و رسم واقعی منتشر می کند و دلیلی ندارد خودش را پنهان کند.

از همه ایثارگران عزیزی که دغدغه‌مند هستند انتظار داریم در قبال ظلم و اجحاف و کم کاری ها سکوت نکنند و نوشتار و بیانشان براساس قانون و واقعیت ملموس باشد وخدایی نکرده خودشان ظالم نباشند! والسلام.

|| سیدرضا حسینی نژاد

اینستاگرام
حرف دل ما را زدید جناب حسینی نژاد خیلی این قضیه جالبه که از خود خانواده ایثارگران به مقام میرسند اما بقیه را فراموش میکنند...‌. دریغ از یک تلاش واقعی ، اصلا انگار یادشون میره برای چی رفتن..... ما را بگید که چشم امیدمون به کیا هست! نه طرح موثری ، نه برنامه ای ، نه راهی.... نه ابتکار عملی ..... قانونها خیلی هاش اصلاح میخواد اما همین کار هم نمیکنند انگار قراره کوه بکنند یک دست نمیزنند به این مواد که کجایش ایراد داره؟ مثلا برا استخدام ها زیر ۲۵ ها از شرط سن معاف نیستند این بودجه میخواد یا کار سختی هست که شرط سن را بردارند؟ از خیلی قبل تر ها همه بندها را زدند بالای ۲۵ که نمیدانیم دلیلش چی بوده ! حالا هم هر چی بگیم فایده نداره . چرا دریغ میکنند؟ چقدر حق داره ضایع میشه؟؟ این یک نمونه ، اما هنوز خیلی حرف مانده کو گوش شنوا؟
صدافسوس که یک عده ایثارگری را بازیچه کرده اند ، به نفع خودشان قانون تصویب و اجرا میشود، اگر از خانواده شهید عزیزی هستند، از اسم و جایگاه شهدا سوء استفاده میکنند ، به خدا که در قیامت باید جوابگو باشید شخصی که برادر شهید است و رییس فلان دانشگاه شده چرا فقط به فکر مقام و ریاست است؟ اموال بیت المال باید برای دانشگاه هزینه شود اما گویا این بودجه به طرز عجیبی ناپدید گشته و برای دانشگاه هزینه نمیشود... بین دانشگاه مرکز استان و دانشگاه شهرستان تابع زیر مجموعه آن مرکز تفاوت زیادی از لحاظ بودجه دیده میشود متاسفم برای کشورم که گاهی بعضی با یدک کشیدن نام خانواده ایثارگر و شهدای عزیزمان فقط در پی کسب منزلت و مقام هستند دریغ از حفظ حرمت . حق انتقاد هم وجود ندارد چنین برداشت میشود که جایگاه ایثارگران زیر سوال میرود و بی احترامی خواهد شد و... ، کاش چنین نسبتهایی باعث سوء استفاده برخی نباشد...
کدامیک از قوانین جامع اجرایی شده ،که خودرو شامل حال بشه
اگر این اتفاق صورت بگیرد ، کاندید ،یا کاندیدهای بعدی در چشم اندازهای برنامه شصتم توسعه چطور وعده و وعید بدهند از کدام معضل سخن بگویند، کدام خرابه را اباد کنند ساده اید یا خودتان را به سادگی میزنید ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi