شناسه خبر : 99500
دوشنبه 28 فروردين 1402 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از نشست ایثارگران با مسئولان دو فراکسیون و کمیسیون مجلس

آقایان حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و رئیس فراکسیون ایثارگران و عباس گودرزی، نماینده بروجردو نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ و در به منظور پیگیری مسائل مربوط به...

فاش نیوز - شبکه ملی ایثارگران (متشکل از نمایندگان تشکل های ایثارگری)، طی گزارشی، جزئیات نشست با رئیس فراکسیون ایثارگران و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

بر پایه این گزارش، جلسه شبکه ملی ایثارگران با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آقایان حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و رئیس فراکسیون ایثارگران و عباس گودرزی، نماینده بروجردو نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ و در به منظور پیگیری مسائل مربوط به بنیاد، مشکلات حقوقی و قانونی ایثارگران با حضور آقایان گودرزی و نوروزی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران در محل شبکه برگزار گردید.
در این جلسه موارد زیر به بحث و گفتگو گذاشته شد:
۱-مشکلات مربوط به تغییر ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت آن.
۲- موارد قانونی مربوط به حوزه ایثارگران و قوانین معطل مانده در این حوزه.
۳-مطابق تبصره ۲ ماده ۷۳ قانون جامع خدمات به ایثارگران لازم است جهت اجرای قانون جامع پیش بینی بودجه لازم در حوزه های معیشت درمان و سایر موارد هر ساله صورت گیرد، که متاسفانه تا کنون به این ماده قانونی عمل نشده است و در نتیجه این امر منشا مشکلات ایثارگران شده است.
۴-کمیسیون ماده ۱۶ و مشکلات مربوط به آن. با این توضیح که ایثارگران  در رجوع به دستگاه قضا به کمیسیون ماده ۱۶ ارجاع داده می شوند و در کمیسیون ماده ۱۶ نیز به دلیل تراکم  پرونده زمان زیادی برای رسیدگی طی می شود.
۵- درمان که مهمترین بخش مربوط به ایثارگران است، اما در عین حال چون به بیمه دی سپرده شده و بیمه دی در ارائه خدمات ضعیف است و به محض مواجهه با مشکل مالی با مراکز درمانی لغو قرارداد می کند و در نتیجه موجب اختلال در درمان ایثارگران می شود.
در این زمینه اشاره به لزوم صدور کارت هوشمند درمان شد.
  همچنین توضیح داده شد که یکی از شیوه های درمان این است که ایثارگران با هزینه شخصی اقدام به درمان می کنند و بعد مطالبات خود را از بیمه دی دریافت می کنند، اما چون خود  ایثارگران فاقد تمکن مالی هستند در بسیاری از موارد درمان خود را پیگیری نمی کنند.
۶- در خصوص معیشت بیان شد که معیشت تعطیل‌بردار نیست و در این زمینه اشاره به تفکرات برخی از مدیران شد که گفته ایثارگران می گویند زیاده خواه هستند.
۷-خودرو از دیگر موضوعات مورد بحث بود که گفته شد، با وجود قوانین و مصوبات مختلف هنوز کاری صورت نگرفته است.
 نمایندگان حاضر در جلسه نیز اعلام کردند که تا زمانی که کار به دست مافیای خودرو است موضوع خودرو جانبازان حل نخواهد شد.
۷- همچنین توضیح داده شد، شبکه ملی ایثارگران اقدام به بازنگری قانون جامع و تهیه احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه ایثارگران نموده و نیز قوانین معطل مانده حوزه ایثارگری دسته بندی و به مراجع ذیربط، از جمله نمایندگان مجلس، ریاست جمهور و معاون اول ارسال شده است.
۸-  در خصوص مسکن و تعلل در حل مشکلات مربوط به حوزه مسکن ایثارگران توضیحات مفصل داده شد.
۹- در خصوص کمیسیون ماده ۱۶ بیان شد، به پرونده های  علیه بنیاد در این کمیسیون رسیدگی نمی شود و مواردی که با بار مالی داشته باشد کنار گذاشته می شود.
در خصوص کمیسیون ماده ۱۶ توضیح داده شد که در تاریخ ۱۶/ ۱/ ۹۹ و در زمان تصدی آقای رئیسی در قوه قضاییه آیین نامه ای صادر شد، که این آیین نامه سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرده نظارت بر مراجع شبه قضایی از جمله کمیسیون ماده ۱۶ را بعهده داشته باشد، اما می بینیم که در دوره مدیریت جدید بنیاد وضعیت کمیسیون ماده ۱۶ بدتر از همیشه است.
یادآوری شد که در نتیجه عدم ورود سازمان بازرسی، تشکل ها خود دنبال اجرای قوانین می روند و در این خصوص به حضور تعدای از جانبازان در سازمان برنامه و بودجه اشاره شد....
۹- کمک معیشت خلاف قانون تصویب شده است و در پرداخت کمک معیشت به میزان ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان، با آوردن عبارت "تا" آن را سلیقه‌ای کرده اند.
 همچنین در پرداخت این مبلغ نیز شرط انجام آزمون وسع و استعلام از ۲۰ دستگاه گنجانده شده است.
در ادامه جلسه آقای نوروزی به چند محور اشاره کردند:
۱-  گزارش برخی از اخبار و اتفاقات که به توصیه ایشان از نقل آن خودداری می شود.
۲- کلید حل مشکلات گمشده شما، (شبکه ملی ایثار گران) هستید و با این سابقه فعالیت هایی که دارید محل امید ایثارگران هستید. لذا به دلیل برخی از عوامل نفوذی در دستگاه ها توصیه می کنم، شبکه ملی ایثارگران با قوت در انتخابات شرکت کند.

مثلاً در سطح کشور ۵۰۰ نفر کاندید بدهد که تا حداقل ۳۰ نفر آنها به مجلس راه یابند.

ایشان متذکر شدند که شبکه از این طریق می‌تواند از  اسلام و جمهوری اسلامی و حقوق ایثارگران دفاع کند.
آقای نوروزی هم‌چنین بیان داشتند در فرهنگ اسلام و دین اسلام به وجود عناصر مجاهد تاکید کرده است و اینکه قرآن فرموده است:" فضل الله المجاهدین" تنها یک تابلو نیست؛ بلکه همانطور که  در نهج‌البلاغه هم‌ آمده، برای ترغیب مردم به جهاد و جنگ است و شما نیز باید برای رضای خدا در صحنه حضور داشته باشید و برای رضای خدا لیست بدهید و برای معرفی کاندید در انتخابات مجلس تلاش کنید؛ زیرا توان شبکه ملی ایثارگران از برخی از احزاب که محل بردن اسمشان در اینجا نیست کمتر نیست.
ایشان با بیان برخی از مصادیق، اظهار داشتند می خواهند انقلاب را از ما بگیرند و شما نباید بگذارید این اتفاق بیفتد.
ایشان در ادامه در خصوص مشکلات ایثارگران بیان داشتند، باید روی قانون جامع و برنامه هفتم توسعه جلسات پی در پی و مستمر داشته باشیم و بعد بند بند آنها را به بحث و گفتگو بگذاریم.
 سپس آقای گودرزی با ابراز خرسندی از حضور در جلسه بیان داشتند، مشکلات زیاد است و اگرچه وضعیت کشور خاص است، اما باید ببینیم چه مقدار از مشکلات را می توانیم حل کنیم. لذا لازم است نشست‌های دوره‌ای و مرتب داشته باشیم تا صدای ایثارگران را به گوش مسئولین برسانیم.

 همچنین در مورد موضوع خودرو بیان داشتند که چرا موضوع خودرو حل نشود؛ اگر موضوع خودرو حل شود هم به نفع ایثارگران است و هم به نفع کشور؛ زیرا  قیمت خودرو را می شکند.
 در پاسخ آقای  گودرزی بیان شد، که در مصوبه بند واو تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲  امده جانبازان  ۵۰‌ درصد به بالا مجاز به واردات خودرو هستند؛ که  چند تا مشکل دارد، ازجمله اینکه:
۱-چه ارزی باید داده شود؟
۲-گفته شده برابر قوانین و مقررات نگفته کدام قوانین و مقررات؟
۳- معافیت را  تعیین نکرده.
۴- اینکه خودرو چند سی سی باشد؟
۵- گفته شده کسانی که از ماده ۴۵ استفاده کرده باشند نمی توانند واردات داشته باشند. در حالی که  اساسا  ماده ۴۵ به هیچ وجه اجرا نشده است تا کسی از  ماده ۴۵ استفاده کرده باشد!
در ادامه  آقای گودرزی پیشنهاد کردند برای حل مشکل خودرو جلسه مشترکی بین وزارت صمت، بنیاد، مجلس و شبکه ملی ایثارگران برگزار شود.
در پایان نیز مقرر گردید شبکه ملی ایثارگران حدود ۱۵ نفر از نمایندگان را به آقایان نوروزی و گودرزی پیشنهاد دهد تا ایشان از آن نمایندگان برای جلسات آتی دعوت نمایند.

اینستاگرام
باسلام ودرود به ایثارگران واقعی . یک مشت بی لیاقت در خدماترسانی به ایثارگران به معنای واقعی کلمه .
سلام
در خصوص ماده ۳۸ جانبازان حالت اشتغال که بسیجی بودند ولی پشت خط مجروح شدند خواهشا پیگیری شود
سلام جناب ابوطالبی
لطفا" شخصا" پاسخ دهید :
شبکه!؟ شبکه ملی!؟ شبکه ملی ایثارگران!؟
انجمن های تشکیل دهنده این شبکه ملی! خصوصا انجمن جانبازان نخاعب که هیچ کدام از پشتوانه حمایت و نظارت و عضویت نه تنها اکثریت قریب به اتفاق ایثارگران مربوطه در حد کشور و استان بلکه حتی در حد یک شهرستان کوچک دور افتاده نیستند چطور و با چه منطقی به خود اجازه داده اند که خود را شبکه ملی!!! نام گذاری کنند!؟
سلام وقت بخیر انشالله با همت شما بزرگواران خانواده شهدای امنیت که رای کمیسیون‌های تخصصی فراجا را که پدر و مادر شهید تحت تکفل شهید حالت اشتغال قرار گرفتند ولی بنیاد شهید حقوق و مزایای شهید حالت اشتغال را پرداخت نميکند اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها انشالله بزودی زود پدر استوار یکم شهید حالت اشتغال معین زارع ارشلو از کرمان تاریخ شهادت 1394
سلام
آیا امیدی هست که ماده ۳۸ جانبازان بسیجی که پشت خط مجروح شدند هم بررسی شود ایا در این خصوص هم مثلا طرح در برنامه هفتم پیگیری انجام میگیرد؟
از شبکه ملی ایثارگران استدعای پیگیری داریم من خودم چند عملیات بودم ولی مجروحیت من پشت منطقه جنگی بوده و درصد بالا هستم اما ماده ۳۸ نیستم
سلام
آیا حق پرستاری امسال با افزایش ۱۹ درصد سال قبل هم منظور میشود؟
سال قبل ۳۷ درصد بیشتر انجام نشد
حدود ۵میلیون و سیصد باید امسال برسه
کسی میدونه لطفا پاسخ بدین ممنون
باسلام چرا مطلب دیشب 27فروردین منو نکذاشتین ،،،؟
سلام
پشت خط مجروح شدن چه صیقه ایه ،
اینقدر از این جنگولک بازی ها در اوردن که بقیه رو هم با همان نگاه بررسی میکنن،
سلام وقت بخیر انشالله با همت مضاعف جهادی برای رفع مشکلات خانواده ایثارگران و خانواده‌های شهدای امنیت مظلومانه بشهادت می‌رسند در دورترین نقطه صفر مرزی در بدترین شرایط آب و هوایی خدمت می‌کنند و برای برقراری امنیت از جانشان می‌گذرند ولی کمتر یادشان می‌کنند
سلام وقتتون بخیر عزیزانم وباقبولی نمازو روزه وپیشاپیش عید سعید فطر را به همه ملت مسلمان ایران ومسلمین جهان تبریک عرض میکنم امیدوارم نمایندگان مجلس بیشتر درفکر ایثارگران و شهدا و جانبازان باشند این مجلس انقلابی برای قشر یکه برای اسلام ووطن وناموس ایران سربلند رفتن وان زمان این قوانین نبود والان هم قوانینی که درطی این سالها برای جانبازان و خانواده محترم شهدا و ایثارگران روز به روز کم رنگ تر شده قانون حالت اشتغال سال ۱۳۷۲ تصویب رسید هیچگاه به درستی انجام نشده است وهردوللتی سرکار آمد ازان تراشت آقای احمدی‌نژاد آمد از مان کمیسیون پزشکی بخشنامه کرد وقانون جامع ایثارگران تصویب شد دولت روحانی آمد بخشی زد واین دولت مردمی آقای رئیسی آمد جناب قاضی زاده هاشمی خرابش کرد درائین نامه خرداد۱۴۰۱ تصویب کرد و فقط شعار ودراسفندماه ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده با میآیند شعارهای تبلیغاتی میدهند بعدهم وقتی مجلسی نظارتی ندارد چرا قوانین تصویب میکنند دراج ای آن درمی‌مانند وبین ایثارگران چندین دستگی ایجاد میکنند وجناب دکتر قالیباف خودش درصدرایثارگران جنگ بوده و خودش ازاین قشراست مگر درد نمی‌داند ومابین مردم وخانوا های مورد؟؟؟؟؟؟؟؟شرمندهام دکر کنم ولی دولت جنایتکار آمریکا از آن سر دنیاست میای اینجا کشورهای را ویران ومردم بدبخت می کند وبرای سربازان خوش چه حمایت میکند و بازماندگان جنگ جهانی نیایند این ملت شریف وسربلند جهان اسلام را پیش رسانه‌ها ی پول پرست ودشمن مردم می‌آید از همین قوانین مصوب شده چه کنایه های نمی‌زنند به همان خدای احدو.واحدکه مردمی که بعداز انقلاب اسلامی بران رفتنند وخواهند رفت وهمینطور تا الان ثابت کردنند با قانون مصوب میشه درست اجرا کنند ویا بخدا ناراضی نیستیم برای صندلی داغ کاری کنند باتشکر این حقیر حرف دلم زدم وقصد بی احترامی به احدی نداشته و ندارم و نخواهم داشت وحاضرم تا آخرین لحظه زندگی وقطره خونم در راه ناموسم که وطنم محسوب میشود دفاع کنم التماس دعا دارم
باسلام تصویب کلیه خدمات به رزمندگان که دربرنامه ششم بودبه برنامه هفتم ودائمی شدن حقوق ایثاربه رزمندگان فاقدبازنشستگی وفاقداستخدام دائمی وملاک حقوق فقط نداشتن بازنشستگی رزمنده باشد تکریم کارت مانندحکمت کارت شودوکارت ایثاراجرائ شودوقطع نشدن حقوق ایثاررزمندگانیکه همسرانشان بازنشسته ویاکاردائم دارندورزمندگان دربرنامه هفتم دارای مزایای بیشتر ورزمندگان زیر۶ ماه دارای امیتاز شوند وحذف کلمه رزمندگان معسر وحذف کلمه رزمندگان داوطلب وسفارش بزرگان دین ازجمله امام علی به مالک اشتر وامام ورهبری درباره رزمندگان کافی است
باسلام خیردودودنیابه کسانیکه درقوای مختلف وتشکلهای ایثارگری خدمت به رزمندگان راوظیفه شرعی ومیهنی میدانند که خدمت شمادردرگاه الهی ثبت وضبط خواهدشدکه خصوصا کارگزاران نظام اسلامی باتنقیح واصلاح ولوایح دررابطه بارزمندگان وجانبازان وآزادگان وشهداکه همگی مجموعه ایثارگران هستندبتوانندرضایت بیشترایثارگران راجلب که قطعاموجب خشنودی ایزدمنان وادای دین به عزیزانیکه ۸سال دردفاع مقدس ازخاک میهن وثروت کشور وانقلاب اسلامی دفاع کردند امیدست تمام نسلها وکارگزاران تاهمیشه تاریخ رشادتهای رزمندگان رانسل به نسل انتقال دهندازراههای مختلف ایثارایثارگران دفاع مقدس رادر۸سال دفاع مقدی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi