شناسه خبر : 99634
سه شنبه 05 ارديبهشت 1402 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست قاضی‌زاده هاشمی با دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی با دبیران 49 تشکل شاهد و ایثارگر سراسر کشور در سالن جلسات موزه شهدا بر مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.
 
نشست صمیمی قاضی‌زاده هاشمی با دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر/ مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تعداد تشکل‌های ایثارگری که به شکل قانونی فعالیت می‌کنند و تشکل‌های ایثارگری که در فضای مجازی فعال هستند، گفت: نگاه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که صحبت‌های همه تشکل‌های شاهد و ایثارگر شنیده شود و اگر تعداد این نوع جلسات به صورت فصلی کافی نیست به صورت ماهانه برگزار شود تا معاونان بنیاد به سؤالات تشکل‌ها پاسخگو باشند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تأکید و نگاه رئیس جمهور مبنی بر همراهی و گفت‌وگو با مردم و اینکه همه نظرات شنیده و مورد توجه قرار بگیرد، گفت: باید تأکید کنیم که همه جامعه ایثارگری اهمیت دارند و محترم هستند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مشکلات اجرای برخی قوانین در کشور، گفت: انتظار دولت از خادمان جامعه ایثار و شهادت این است که با توجه به منابع محدود، بالاترین میزان بهره‌وری وجود داشته باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش مستمری والدین شهدا در دو سال گذشته، گفت: میزان مستمری والدین شهدا در طول دو سال از 3 میلیون و نیم به 5 میلیون و 600 هزار تومان و امسال به 7 میلیون تومان رسیده است که هرچند درصد قابل توجهی افزایش داشته است اما به خاطر تورم میزان آن ناچیز است.
وی در خصوص تغییر ساختار و ساز و کار بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ساختار بنیاد مأموریت‌گرا است و به سوی مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان پیش می‌رود و مسئولیت مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال پیگیری شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رشد 300 درصدی سرانه درمان ایثارگران گفت: میزان سرانه درمان ایثارگران از 174 هزار تومان به 490 هزار تومان افزایش پیدا کرد که رشد سه برابری را نشان می‌دهد و تلاش بنیاد بهبود وضعیت درمان ایثارگران است. بنیاد قبل از سال 1401 بیش از 17 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و 17 هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مختلف بدهی داشت ولی با اقدامات انجام شده بدون بدهی وارد سال 1402 شد.
تعدادی از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست هم‌اندیشی سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف مرتبط با جامعه ایثارگری مطرح کردند و این موضوعات با حضور رئیس، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اینستاگرام
فقط و فقط تکرار مکررات که یک سیر دنبه و یک خلال دندان هم نمی دهند
چقدر حرف تکراری میزنید ، راه حل جدید بدهید که ‌گره از کار ایثارگران باز کنید، بعضی قانونها بودجه نمیخواد اما با بی تفاوتی مجلسی ها هیچ وقت اصلاح نمیشود...اصلاح قانونها را دریابید ، اکثر قانونها زیر ۲۵ ها را نادیده گرفته اند مثل _ ، معافیت شرط سن استخدام زیر ۲۵ درصدها،،، قانون انتقالی دانشگاهها و.....
تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران در سال 1402 اجرای عدالت
بنیاد فقط تشکلهای چاپلوس را دعوت می کند
گروهها و انجمن های مطالبه گر در این جلساتی صندلی ندارند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi