شناسه خبر : 99932
یکشنبه 17 ارديبهشت 1402 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکرار حماسه بازی‌دراز در جمعه ای که گذشت

از پنجشنبه تا جمعه ۱۶ اردیبهشت، حماسه ای بزرگ و به‌یادماندنی، توسط خیل عظیم عاشقان سرزمین نور، در این منطقه رقم خورد و بخصوص که جمعه گذشته، بازی‌دراز کانون اخبار ایران اسلامی بود...

فاش نیوز - وقتی دشمن بعثی با تمام قوا به مرزهای میهن اسلامی حملات وحشیانه خود را آغاز کرد، در غرب کشور نیز با گسیل تانک هایش، مرزها را در نوردید تا به نزدیکی سرپل ذهاب رسید.


...تنها نیروهای مقاومت در منطقه، تعدادی انگشت شمار از سپاه و بسیجیان دلاور استان همدان بودند که در قراویز، تپه دوقلو، و کمین مجاهد، راه را بر دشمن متجاوز بستند؛ آن هم با کمترین امکانات و سلاح و مهمات.
گرچه نقش هوانیروز و بخصوص شهید شیرودی در حملات پی در پی به تانک های دشمن نیز در تاریخ دفاع مقدس ماندگار گردیده است، اما حقیقتا نیروهای استان همدان در روزها و حتی دو سال اول جنگ، نقش اصلی و محوری را در این منطقه ایفا نمودند.


حاج محمود شهبازی، طایفه نوروزی، شهید فریدی، حاج حسین همدانی، و...بسیاری از شهدای مظلوم استان  گواهی بر این حماسه هستند.
...پادگان ابوذر، دوکوهه لشکر و قراویز، فکه‌ی لشکر سرافراز انصارالحسین(ع) به شمار می رود؛ با این تفاوت که سال ۱۳۶۳ در دوکوهه غرب طی یک روز و چند ساعت بمباران پر تعداد و متوالی دشمن، صدها نیروی استان در این پادگان، مظلومانه به شهادت رسیدند.


...به گواه تاریخ و اسناد، این جبهه مظلوم‌ترین منطقه عملیاتی کشور است و تا امروز هرگز آنچنان که باید به آن توجه نشده است.
از قراویز و کمین مجاهد تا بازی‌دراز و پادگان ابوذر آنچنان که مناطق جنوب مورد توجه قرار دارد نیست و هم اکنون نیز با بی مهری مواجه شده و مظلومِ مظلوم مانده است.
...اما از پنجشنبه تا جمعه ۱۶ اردیبهشت، حماسه ای بزرگ و به‌یادماندنی، توسط خیل عظیم عاشقان سرزمین نور، در این منطقه رقم خورد و بخصوص که جمعه گذشته، بازی‌دراز کانون اخبار ایران اسلامی بود.


...با اینکه پس از اذان صبح از کرند غرب به این مقصد حرکت کردیم، با رسیدن به ابتدای جاده بازی‌دراز چنان ترافیکی به وجود آمده بود که بسیاری از اتوبوس ها نتوانستند به پارکینگ ابتدایی هم برسند و کنار جاده زائران را پیاده کردند.
خیل عظیم عاشقان، عجیب و غیر منتظره بود و مسیر پیاده روی هم چنان مملو از جمعیت بود که بسیاری از کوه و صخره و پس از کیلومترها پیاده‌روی خود را به محل تجمع و سخنرانی سردار سپاه اسلام، سرلشکر حسین سلامی رساندند.
...این جمعیت بزرگ این منطقه را با حضور هزاران هزار نفری و با یاد شهدای این منطقه در کانون توجه قرار دادند.
...اما استان کرمانشاه حقیقتا کارنامه قبولی با رتبه بسیار عالی در میزبانی از این خیل عاشقان کسب کرد.
از همدان تا مقصد، نیروی خدوم انتظامی و پلیس راه با حضور شبانه روزی و موثر خود کاری کردند کارستان.

سپاه و بسیج، هوانیروز، نیروی زمینی ارتش، هنگ مرزی، هلال احمر، اورژانس و تمام سازمان ها و ادارات، تمام‌قد پای کار بودند و حقیقتا نقش اصلی در خلق این حماسه بزرگ و به‌یادماندنی که پیاده روی اربعین را در ذهن تداعی می نمود، داشتند...
مردمان مهربان و دلاور این خطه نیز همچون سایر نیروها میزبانی شایسته بودند که قابل تقدیر و ستایش فراوان است.
یاد شهدای این خطه خون‌رنگ، وزوایی، حاج بابا، پیچک، ادبیان، فتح الله نظری، فریدی، و ...گرامی باد!

|| فریدون نوروزی

اینستاگرام
خیلی خوب است از دست اندرکاران این طرح تشکرات لازم دارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi