شناسه خبر : 100528
شنبه 20 خرداد 1402 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه‌های مدیریت و برخورد با ناهنجاری بی‌حجابی

اجرا و نظارت مستقل و دقیق قانون عفاف و حجاب در داخل کلیه ادارات حکومتی و دولتی و عمومی و خصوصی و صنفی و... و تعیین مجازات های مالی و پولی و بانکی و اداری و اجتماعی و صنفی برای شخص متخلف و کارمند مربوطه...

فاش نیوز - با سلام؛ چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته هم زمان با فرهنگ‌سازی و اقدامات ایجابی مبتنی بر برخورد محبت آمیز و تبیینی و مستمر و همچنین با توجه به شرایط و حساسیت ها و وجود دشمنان و فرصت طلبان برای ایجاد شکاف و اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی شدید برای کشور؛ پیشنهادات به شرح موارد زیر می باشد: حتما می بایست تصویب قوانین در مجلس باشد؛ به صورت ایجاد سامانه های هوشمند و نیمه خودکار و دقیق، یکپارچه، جامع، به‌روز و امن و حتما به صورت غیرتنش‌زا بر مبنای محرومیت های قانونی و فرایندی و پلکانی افزایشی و هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و.... (در مورد اکثریت متخلفین به صورت غیر حضوری البته بغیر از موارد شدید و هتاکانه و...)

۱- در مورد اکثریت افراد بدحجاب، در ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین ها و همچنین تهیه فیلم و عکس توسط دوربین های ثابت یا توسط دوربین انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده و موثق (فراجا، سپاه، بسیج و حراست ها و...) و ارسال و پردازش تصاویر و فیلم در سامانه و نرم افزارهای جامع و هوشمند و امن  و یکپارچه به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. بعد از ثبت دقیق و تشخیص قطعیت تخلف می بایست مانند: اعمال محرومیت ها و جریمه ها باید به صورت تقریبا غیر حضوری و فرایندی و پلکانی افزایشی و هوشمند و سامانه محور و بسیار دقیق باشد که کمترین افزایش کاری و تنش سیاسی و اجتماعی را برای قوه قضاییه و فراجا و... داشته باشد.

۲- مسندسازی و ثبت محرمانه تخلف و بدحجابی انجام شده با توجه به ثبت تصاویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بدحجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه.

۳- اعلام تخلف قطعی و محرز انجام شده، به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف. همچنین در مراحل بعدی در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف، به صورت خودمعرفی به مراکز مورد نظراحضار شود.

۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف، تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز قانونی می بایست محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی به صورت هوشمند و دقیق و سیستمی و یکپارچه اعمال شود.

۵- در موارد تخلف شدید و یا پر تکرار، معرفی به کلاس های توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین حتما باید تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی تا تکمیل دوره ها و کلاس ها.

۶- تعیین مجازات تخلف بدحجابی(تخلف شدید و پرتکرار) به صورت قانونی و فرایندی و پلکانی افزایشی و هوشمند و جامع و سیستمی و موقت به شکل محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی و تجاری و صنفی و اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی، مانند: جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ ماه تا ۲ سال، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی و ورزشی و موسیقی و هواپیمایی و...، مسدود شدن و محدودیت موقت سیمکارت تلفن همراه، محدودیت موقت در مقدار و تعداد تراکنش های بانکی و تجاری و پولی و تعلیق و تاخیر در وام بانکی و عدم تایید شخص متخلف  به عنوان ضامن و محدودیت های تجاری و صنفی و محدودیت موقت صدور پاسپورت و افزایش پلکانی عوارض خروج از کشور و جریمه خودرو و توقیف موقت گواهینامه رانندگی و  توقیف خودرو بین ۱ تا ۳۰ روز و عدم صدور موقت برای مجوز های کسب و کار و گرانتر بودن هزینه بعضی از خدمات اجتماعی به صورت موقت، محدودیت های موقت تحصیلی، بالاتر بودن هزینه های تحصیلی، محدودیت ارائه مدارک تحصیلی و آموزشی برای ارائه به خارج از کشور بین ۱ تا ۵ سال و... که باید محدودیت ها و مجازات ها با توجه به شدت و تکرار تخلف کم و زیاد و حالت پلکانی و افزایشی داشته باشند. تمامی مبالغ جرائم باید به صورت خود به خود و اتوماتیک در اول هر سال با توجه به تورم پایان سال اعلامی بانک مرکزی افزایش پیدا کنند.

۷- در مورد موارد تخلف حاد و منافی عفت باید جداگانه به صورت مقتدرانه و بازدارنده و مقتضی، البته بدون تنش عمومی، جرم انگاری و برخورد قاطع و عبرت آموز انجام شود.

۸- در مورد تشویق کنندگان و حامیان بی حجابی و بی قانونی و اغتشاش، مخصوصا در مورد افراد مشهور هنری و ورزشی و سیاسی و... چه در فضای واقعی و چه فضای مجازی باید به صورت قانونی و جدی و بازدارنده، مخصوصا به صورت جریمه های مالی و بانکی و اداری و پولی و اجتماعی و صنفی به صورت سنگین و متوالی و افزایشی و طولانی مدت، البته بدون تنش عمومی باید برخورد مقتدرانه و بازدارنده شود.

۹- در صورت ایجاد اغتشاش و خسارت های عمومی با تعیین دقیق میزان خسارت ها، می بایست از اموال و دارایی های منقول و غیر منقول افراد مشهور تشویق کننده به اغتشاش و انتشار دهندگان اخبار دروغ می بایست جریمه و پرداخت و جبران خسارت شود.

۱۰- بازرسی دقیق و مستمر بر مراکز تهیه و فروش البسه و تعیین مجازات های هوشمند و سیستمی و سنگین و بازدارنده مالی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی بر واحدهای متخلف با توجه به تعداد تخلف و سابقه بدون تنش های عمومی و اجتماعی.

۱۱- درنظرگرفتن جریمه های مالی و بانکی و تجاری و اجتماعی و صنفی برای اصناف ارائه دهنده خدمات به افراد بی حجاب به صورت جریمه های بازدارنده سنگین و پلکانی افزایشی و هوشمندانه و سیستمی و....

۱۲- بررسی دقیق و مستمر صفحه های مجازی و موارد مربوط به فضای مجازی تمام کسب و کارها و فعالیت های تجاری و صنفی و برخورد سریع و دقیق و بازدارنده با متخلفان با رویکرد جریمه های سنگین مالی و بانکی و اداری و  تجاری و صنفی و....

۱۳- اجرا و نظارت مستقل و دقیق قانون عفاف و حجاب در داخل کلیه ادارات حکومتی و دولتی و عمومی و خصوصی و صنفی و... و تعیین مجازات های مالی و پولی و بانکی و اداری و اجتماعی و صنفی برای شخص متخلف و کارمند مربوطه، همچنین در صورت تکرار تخلف توسط کارمندان، باید مدیر و رئیس و مسئول واحد مربوطه و بالاترین شخص مسئول مجازات بازدارنده شوند و همچنین ضمن ایجاد مکانیزم های هوشمند و خودکنترلی در کلیه ادارات حکومتی و دولتی و عمومی و خصوصی و اصناف و...

۱۴- حمایت و پشتیبانی و جبران خسارات کامل قانونی و قضایی و انتظامی و رسانه ای و اداری و اجتماعی  و مالی و درمانی از کلیه آمرین به معروف و ناهیان از منکرات.

۱۵- برخورد جدی و بسیار بازدارنده با توهین کنندگان به حجاب و افراد محجبه، هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی با جریمه های هوشمند و سنگین مالی و اداری و محرومیت های اجتماعی و.... در پایان دوباره تاکید می گردد تمامی موارد بالا باید حتما به صورت قانون در مجلس تصویب شود و در سامانه ای هوشمند و یکپارچه و امن و دقیق و محرمانه و به صورت فرآیندی و پلکانی افزایشی و به روز و نظارت مستمر و پیگیری شود، تا ضمانت اجرایی قوی و محکم و پایدار و بازدارنده داشته باشد.

اینستاگرام
تنها راهش اینکه مسئولین دست از بی اخلاقی و بی انصافی در حق مردم بردارند
تا جوانان بتوانند الگوهای اسلامی را در رفتار انها رویت کنند و اینطوری الگو برداری کنند
سلام بنده قبل از هر چیز فکر میکنم مساله را ریشه یابی کنیم دشمن با ابزارهای مانند ماهواره ها و عالم مجازی تا حدودی موفق شدند جامعه ما را به چالش بکشند حالا ما بسیار اخلاقی و اسلامی باید وارد کارزار بشویم 1 باید از کارهایی که کردیم ونتیجه نگرفتیم پرهیز کنیم 2 کار را به صورت بلند مدت و کوتاه مدت دنبال کنیم 3 حتما از کارشناسان روانشناسی و روان درمانی استفاده کنیمکار به صورت ریشه‌ای از آموزش و پرورش ‌درس‌های متعالی قرآنی استفاده نماییم 4 از صدا ‌سیما که متاسفانه مشکلات عدیده ای دارد بخواهیم با روش‌های جدید جذب جوانان و فرهنگ غنی اسلامی وارد عمل بشوند و در برنامه سازی و فرهنگ سازی جدا توجه کنند مدیران خوش فکر وارد عمل بشوند5 جوانانمان را دعا کنیم از آفات زمانه مصون باشند 6 با روش های نوین و اموزشهای اخلاق مدار می‌توانیم جوانانمان را نجات بدهیم 7 با بستر سازی نوین کار را دنبال کنیم در ابتدا از قوای قهریه استفاده نکنیم ولی آنهایی را که مورد هجمه واقع شدند را مطلع سازیم 8 وزارت ارشاد و تبلیغات اسلامی وارد میدان بشوند با جزوه های جذاب جوانان را آگاه سازند در پایان چهره زیبای یک جامعه اسلامی را از خداوند منان خواستاریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi