شناسه خبر : 108590
سه شنبه 01 اسفند 1402 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاشیه‌ای بر مراسم روز جانباز در استان‌ها و شهرستان‌ها

آیا فردی که عوارض گازهای شیمیایی توانش را بریده و شب‌ و روز را با انواع اسپری و داروهای مختلف، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز همدم است ...

فاش نیوز - مسئولان ما وقتی واژه جانباز به گوششان می‌خورد، فردی دست و پا قطع شده و بر ویلچرنشسته‌ در ذهنشان تداعی می‌ شود و جانباز را با چنین ویژه‌گی‌هایی می شناسند!

آقایان استانداران، مدیران، فرمانداران و فرمانده هان نظامی و انتظامی، جانباز فقط ۷۰درصد و ویلچرنشین نیست و جای سووال است که آیا فردی که موج‌گرفتگی دارد و بنام جانباز اعصاب و روان شناخته می‌شود و آسایش را از خانواده و حتی همسایگان گرفته است، جانباز نیست!؟

مسئول محترم، آیا فردی که عوارض گازهای شیمیایی توانش را بریده و شب‌ و روز را با انواع اسپری و داروهای مختلف، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز همدم است جانباز نیست!؟ هر چند که متاسفانه اکثر مسئولان ما بصیرت لازم را ندارند و دردها را نمی‌بینند و فقط جسم را می‌بینند.

عزیزان مسئول، باید عذاب و درد یک جانباز اعصاب و روان و یا شیمیایی را از خانواده و از همسایگان آنان جویا شوید و یا از دختر جانبازی که عمر خود را در کنار سرفه‌ها و خس‌خس سینه و اشک دیده پدر و زخم‌های چرکین تاولهایی که با گذشت ده‌ها سال هنوز همانند قارچ بر تن رنجور پدر می‌روید، بپرسید.

متاسفانه به علت عدم تصویب بودجه سالانه لازم توسط مجلس برای بنیاد، بسیاری از این جانبازان به خاطر نبود اعتبار، توسط کمیسیون پزشکی زیر ۲۵درصد کد می خورند تا مشمول خدمات بنیاد شهید نشود.

 گلایه زیاد است و متاسفانه گوش شنوا کم. چه‌بسا جانبازی زیر ۷۰درصد باشد و بسیار آسیب‌‌پذیرتر از جانباز ۷۰ درصد و ویلچرنشین، هر چند که بارها تذکر و یاد‌آوری شده  است. متاسفانه موضوع را به سال آینده موکول کرده اند. بارها در برنامه های مختلف تذکر داده شده است که اختلاف بین این عزیزان نیندازید؛ اگرچه مدیران و مسئولان مربوطه گوش شنوا ندارند.

|| ذوالفقاربابایی (جانباز اعصاب و روان، شیمیایی و فعال فضای مجازی)

اینستاگرام
اکثریت جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان متأسفانه در خانواده ها يک فرزند معلول وجود دارد، آیا متخصصان پزشکی فرزند جانباز شیمیایی مربوط به گازهای شیمیایی اثرگذار است؟
بله اثر گذاتره چون فرزند ارشد بنده هم گرفته
جانباز شیمیایی هستم، بدلیل مصرف کورتون دچار سیاه شدگی استخوان سر ران شده ام و از درد آن کلافه ام، ناچار به جراحی و تعویض مفصل لگن هستم ولی بنیاد میگه درصدی به آن تعلق نمیگیره...
خیلی از داروها رو هم بیمه تکمیلی هزینه اش رو نمیده
اکثر جانبازان شیمیایی بدلیل خشکی چشم باید اشک مصنوعی استفاده کنند که نه بیمه پایه و نه تکمیلی هزینه اش رو پوشش نمیدن.
از اسپری های نایاب و کم یاب که دیگر چه بگویم...
با سلام و عرض ادب خدمت مسولان زحمتکش بنیاد و دکتر های تعیین کننده درصد سوال این جانب در باره پدرم هستش جانباز 15 درصد اعصاب روان بنیاد هستش حدود یک سال چند ماه پیش عمل قلب باز انجام داده ولی سوال اینجا هستش پدرم در عملیات بدر شرق دجله مجروح شده و همچنین فقط درصد اعصاب را تعیین کرده بنیاد ولی تا به حال خودش می دانسته شمیایی هستش ولی ایشان وقتی که دکتر جراح قلب پدرم را عمل باز کرد بعدش گفت آیا می دانی پدرت شمیایی هستش گفتم خیر تا بحال به ما نگفته ولی حدود بیست پنج.سال اسپری استفاده می کنه ولی طول این مدت صدای سرفه اش در اتاق خواب همیشه می آمده صدای شدید سرفه شمیایی که در شرق دجله مجروح شده آیا مسولان دلسوز و انقلابی بنیاد برای این قشر نمیشود آزمایش در شهرستان انجام بدهند هر رزمنده شمیایی تشدید شده برسی بشود .حتا صورت سانحه که در عملیات شرکت کرده دارد خلاصه واقعا جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی در رنج وعذاب زندگی می کنند انشالله مسولان دلسوز بفکر این قشر جامعه هدف باشند .حتا این ماه داروخانه های شهرستان استان لرستان اسپری.به این اسم seretideپیدا در هیچ داروخانه در استان لرستان پیدا نشد چون این اسپری دکتر همیشه برایش وزیت می نویسد واقعا دارو همیشه چند قلم یکی یا دو عدد دارو خانه موجود نمی باشد والسلام با تشکر از فاش نیوز عزیز و همچنین مسولان دلسوز انقلابی که بفکر این جانبازان جامعه هدف هستند یا مهدی ادرکنی )( مرگ بر اسرائیل جنایتکار کودک کش )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi